بهتر ببینید!

نقش تغذیه در سلامت چشم و بینایی بسیار زیاد است. برای کاهش احتمال ابتلا به مشکلات مربوط به چشم و قوی‌‌نگه‌داشتن دید خود، رژیم غذایی خود را با این غذاهای مقوی و خوشمزه پر کنید.

فلفل‌های تند بیشترین ویتامین C را دارند. ویتامین c برای عروق خونی در چشم‌های شما مفید است، و نشان داده شده است که می‌تواند خطر ابتلا به آب مروارید را کاهش دهد.

مطالعه‌ای بزرگ نشان داد که ویتامین E، همراه با سایر مواد مغذی، می‌تواند از آب مروارید جلوگیری کند. فندق، بادام زمینی (حبوبات)، و کره بادام‌زمینی منابع خوبی از ویتامین E هستند.

شبکیه چشم شما برای اینکه به‌خوبی کار کند، نیاز به دو نوع اسید چرب امگا ۳ دارد که می‌توانید آنها را از ماهی‌های چرب، مانند ماهی تن و ماهی قزل‌آلا دریافت کنید.

میوه‌ها و سبزیجات نارنجی‌رنگ مانند سیب‌زمینی شیرین و هویج بتا‌کاروتن بالایی دارند که شکلی از ویتامین A است و به دید در شب و توانایی چشم برای هماهنگی در تاریکی کمک می‌کند.

بدن شما لوتئین و زیگزانتین نمی‌سازد؛ اما می‌توانید آنها را در تمام سال از کدو دریافت کنید. کدوی تابستانی دارای ویتامین C و روی است. نوع زمستانی آن، ویتامین A نیز دارد.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه