در دیدار سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان لرستان با نماینده مجلس تأکید شد؛

تخصیص اعتبار سالن 5000‌نفری مسابقات خرم‌آباد

سید احمد موسوی

در دیدار نماینده مردم خرم آباد در مجلس با سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان بر پیگیری رفع موانع توسعه ورزش استان تأکید شد. حشمت امان‌الهی؛ سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان لرستان، با تقدیر از تلاش‌های دکتر ویسکرمی نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی، گفت‌: «در نشستی که با دکتر ویسکرمی برگزار شد کلیه مباحث و مسائل ورزش خرم‌آباد از جمله ورزش  قهرمانی، همگانی و جوانان مطرح شد.

ضرورت احداث سالن مسابقات
وی افزود: «یکی از مطالبات ورزش خرم‌آباد سالن 5000‌نفری مسابقات آن است که ایشان را در جریان آخرین وضعیت و پیگیری‌های صورت‌گرفته این طرح مهم و حیاتی قرار دادیم که باتوجه‌به ضرورت و نیاز شهر خرم‌آباد به احداث سالن خواستار پیگیری این طرح در وزارت ورزش جهت تخصیص اعتبار و شروع ساخت‌و‌ساز آن شدیم».

تلاش در جهت ارتقاء سرانه ورزشی در استان
سرپرست ورزش و جوانان استان در ادامه به سرانه ورزشی استان اشاره کرد و افزود: «سرانه ورزش استان در‌حال‌حاضر 58‌سانتی‌متر است؛ در‌حالی‌که استاندارد سرانه ورزشی کشور 76‌سانتی‌متر است که باید تلاش شود با احداث اماکن جدید و تکمیل طرح‌های ورزش استان ،سرانه ورزشی استان را به نرم کشوری افزایش دهیم». امان‌الهی گفت: «خوشبختانه نماینده مجلس شناخت جامع و کاملی از وضعیت ورزش استان دارد و در‌این‌جلسه ایشان مطالبات و دغدغه‌های حوزه ورزش را بدرستی مطرح و خواستار تلاش همه‌جانبه پرسنل ورزش در راستای توسعه ورزش شدند».

قول مساعد نماینده مجلس
سرپرست ورزش و جوانان استان در ادامه با مثبت ارزیابی‌کردن این نشست‌، تصریح کرد: «در‌این‌نشست دکتر ویسکرمی در‌خصوص پیگیری تامین اعتبار سالن 5000‌نفری خرم‌آباد و شروع ساخت این طرح‌، واگذاری مجموعه ورزشی شهید سبزی‌پرور به سرمایه‌گذار و اسپانسر تیم خیبر جهت تقویت ورزش‌، پیگیری ارتقاء سرانه ورزشی استان و سایر موانع ورزش استان در وزارت ورزش و جوانان تأکید و قول مساعد داد که در آینده نزدیک شاهد تحول در ورزش و جوانان استان باشیم که دغدغه و پیگیری ایشان جای قدردانی دارد».

تجهیز ورزشگاه تختی خرم آباد
حشمت امان‌الهی در ادامه گریزی هم به ورزشگاه تختی خرم‌آباد زد و گفت: «باتوجه‌به‌اینکه خیبر خرم‌آباد تنها نماینده استان در لیگ دسته اول فوتبال کشور است و می‌بایست شرایط میزبانی در خور شأن استان فراهم شود بازدیدی از ورزشگاه به جهت شناسایی نقاط ضعف آن داشتیم». وی با اعلام حمایت و ابراز خرسندی از حضور خیبر در لیگ یک کشور خاطر‌نشان کرد: «با‌توجه‌به حساسیت‌هایی که در میزبانی مسابقات وجود دارد مقرر شد تا قبل از برگزاری لیگ‌، رختکن تیم مهمان در مکان دیگری تجهیز شود؛ به‌همین‌منظور مکان جدید رختکن تعیین و به‌زودی تجهیزات لازم در آن مستقر خواهد شد». امان‌الهی با‌اشاره‌به چمن ورزشگاه گفت: «چمن شماره یک ورزشگاه نیز نیاز به اصلاح و تقویت دارد که سعی می‌کنیم به‌مرور کار تقویت و اصلاح چمن را هم انجام دهیم».  

تجهیز اتاق کنفرانس خبرنگاران
سرپرست ورزش و جوانان استان از تجهیز اتاق کنفرانس جدید خبرنگاران خبر داد و افزود: «این مکان مجهز به امکانات مورد نیاز خواهد شد تا در مسابقات خیبر‌، خبرنگاران در این خصوص با مشکل مواجه نشوند». حشمت امان‌الهی همچنین با‌اشاره‌به پرداخت تسهیلات به باشگاه‌ها، گفت: «در ایام کرونا خسارات زیادی به مجموعه ورزش در سطح کشور تحمیل شد، تعطیلی باشگاه‌ها‌، اماکن ورزشی نه‌تنها با ضرور زیان به باشگاه‌های خصوصی شد بلکه ادارات کل ورزش نیز از درآمدهای پایدار اختصاصی اماکن ورزشی محروم شد». وی ادامه داد: «خوشبختانه در وزارت ورزش سازو‌کاری طراحی شده که با پرداخت تسهیلات به باشگاه‌های خصوصی بخشی از خسارات وارده به آنها جبران شود».

با پرداخت تسهیلات به باشگاه‌های خصوصی
سرپرست اداره ورزش و جوانان استان لرستان در پایان اظهار کرد: «طبق آخرین هماهنگی‌های صورت‌گرفته در وزارت ورزش قرار است تسهیلات قابل‌توجهی در اختیار باشگاه‌داران بخش خصوصی قرار داده شود؛ از‌این‌رو این عزیزان می‌توانند از این فرصت استفاده بنمایند». لازم‌به‌ذکر‌است؛ با‌توجه‌به ظرفیت بالای استان در ورزش فوتبال سهمیه تیم کارون اروند خرم‌شهر توسط مهندس مسعود عبدی سرمایه‌گذار و اسپانسر تیم خیبر خریداری و به خرم آباد انتقال داده شد  در‌همین‌راستا تمام مسئولان خیبر تمام تلاش خود را برای حضور قدرتمند در لیگ آزادگان به‌کار خواهند گرفت و هدف اصلی این تیم در فصل اول حضور خود در لیگ یک حفظ سهمیه استان است، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در‌این‌زمینه قول هر گونه همکاری در راستای موفقیت این تیم در لیگ را داد.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه