با حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور صورت گرفت؛

افتتاح بزرگ‌ترین سایت هوایی غرب و جنوب‌غرب کشور در خرم‌آباد

سید احمد موسوی

دکتر کریم همتی (رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور) به‌همراه دکتر گلفشان (رئیس سازمان جوانان) و ولی‌پور (رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر) در سفری دوروزه به استان لرستان پس از دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار، برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان، در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری صداوسیمای مرکز لرستان حضور یافت. در روز دوم بزرگ‌ترین سایت امداد هوایی غرب کشور در خرم‌آباد را افتتاح و پس از حضور در شورای اداری‌، افتتاح نه مجموعه بازی کودکان در مناطق سیل‌زده و دیدار با خانواده محروم خدایی استان را ترک کرد. وی به راه‌اندازی بالگرد اختصاصی برای استان اشاره کرد و گفت: «این اقدام، یکی از خبرهای خوش به مردم این استان است که جای تقدیر و تشکر دارد». رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور در این دیدار گفت: «در جریان کرونا هم این جمعیت به دانشگاه علوم پزشکی سیصد و هفتاد‌میلیاردریال اقلام  داده است که رقم بسیار بالایی‌ست». وی تصریح کرد: «هلال‌احمر توانایی خوبی در هلدینگ ساختمانی و تدارکات پزشکی دارد و اگر استان توانمندی دارد با استفاده از سرمایه بخشی ازسوی استان و بخشی از‌سوی جمعیت هلال‌احمر برای سرمایه‌گذاری در مناطق محروم اقداماتی را انجام دهیم و امیدواریم این کار انجام شود».

نشست رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر با منتخبین تیم واکنش سریع
مهدی ولی‌پور (رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر) شامگاه شنبه 17 آبان‌ماه نشستی صمیمی با منتخبین گروه واکنش سریع، دبیران باشگاه‌، نجاتگران پایگاه‌های امداد و نجات و پرسنل جمعیت هلال‌احمر لرستان برگزار کرد. در روز دوم سفر رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور به لرستان، طی مراسمی که باحضور باحضور دکتر همتی‌، دکتر خادمی (استاندار)‌، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر شاهرخی (نماینده ولی‌فقیه در استان)، دکتر ویسکرمی (نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی) و دیگر مسئولین استان، بزرگ‌ترین سایت هوایی غرب و جنوب‌غرب کشور در خرم‌آباد افتتاح شد. در حاشیه افتتاح سایت هوایی لرستان  علاوه بر بالگرد اختصاصی استان، دودستگاه خودروی فوسو به لرستان اختصاص یافت و اعتبار لازم برای راه‌اندازی ساختمان EOC ازسوی رئیس جمعیت هلال‌احمر برای استان تأمین و زمینه‌ مطالعه برای احداث ساختمان آن است نیز فراهم شد. دکتر همتی در‌این‌مراسم بابیان‌اینکه افتتاح بزرگ‌ترین سایت امداد هوایی غرب و جنوب‌غرب کشور در لرستان، توفیق الهی بوده، تأکید کرد: «کار اصلی در جمعیت هلال‌احمر را امدادگران و نجات‌گران داوطلب انجام می‌دهند که انتظار است مجلس شورای اسلامی و دولت به ما کمک کنند تا مشکلات آنها را حل کنیم». رئیس جمعیت هلال‌احمر سیاست اصلی خود در دوره حضور و مدیریت در جمعیت هلال‌احمر را تمرکززدایی و اختصاص امکانات امدادی و لجستیکی به استان‌های مختلف کشور عنوان کرد و افزود: «استان لرستان داروخانه هلال‌احمر ندارد؛ حتی مرکز جامع توان‌بخشی هم ندارد؛ بنابراین حتماً باید برای رفع این مشکلات تلاش کنیم تا بتوانیم توسعه‌نیافتگی دیرین این منطقه و دیگر مناطق را جبران کنیم». دکتر همتی همچنین بااشاره‌به موضوع بیمه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر، خاطرنشان کرد: «بحث بیمه امدادگران را پیگیری و با سازمان تأمین اجتماعی جلسات متعدد برگزار کردیم و بعد از ۴۰‌سال که کاری دراین‌خصوص انجام‌نشده بود، آن را اجرایی می‌کنیم». صارم رضایی (مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان) دراین‌رابطه بااشاره‌به‌اینکه این طرح بااعتبار بیش از یک‌صد‌میلیاردریال به اتمام رسیده است، اظهار داشت: «پایگاه امداد هوایی خرم‌آباد به‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه پشتیبانی و عملیاتی امدادی غرب و جنوب‌غرب کشور با رویکرد تأمین نیازهای امدادی استان برای چند‌دهه آتی و نیز پشتیبانی حوزه عملیاتی فوق‌الذکر در دو فاز 1 براساس مصوبه کمیته تخصصی طرح‌های عمرانی جمعیت جمهوری اسلامی ایران اجرایی شد».

امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان هلال‌احمرو استانداری لرستان
در حاشیه شورای اداری استان، تفاهم‌نامه همکاری میان هلال‌احمر و استانداری لرستان، باتوجه‌به شرایط خاص استان و بروز حوادث غیرمترقبه و همچنین باهدف تعامل و گسترش همکاری‌های دوجانبه جهت بهبود وضعیت امدادی و خدمات‌رسانی به مردم به امضاء رسید. از مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه می‌توان به تأمین اعتبار لازم برای ایجاد زیرساخت‌های مجتمع امدادی هلال‌احمر استان، تأمین زیرساخت‌های لازم برای پیشگیری و مقابله با بحران‌های احتمالی و ساخت خانه‌های هلال در روستاهای دارای دهیاری و همچنین حضور و استقرار امدادگران در برخی مناطق استان که فاقد نمایندگی هلال‌احمر هستند، اشاره کرد.

افتتاح نه زمین بازی کودکان در مناطق سیل‌زده لرستان
در مراسمی باحضور محمد گلفشان (رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر کشور)، حجت‌الاسلام موسوی (امام‌جمعه)، کاظمی (نماینده مجلس)، رشیدی (رئیس دادگستری)، رضاییان (فرماندار پلدختر)، حمید جمشیدی (معاون امور جوانان استان) و جمعی از مسئولان شهرستانی، دو مجموعه بازی در پلدختر به‌نمایندگی از نه پروژه دیگر ازاین‌دست در استان لرستان افتتاح شد. رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور اظهار داشت: «این طرح‌ها باهدف ایجاد فضاهای کافی برای غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در مناطق سیل‌زده اجرا شد». گلفشان از راه‌اندازی خانه‌های هلال در پلدختر خبر داد و افزود: «امسال خانه‌های هلال باهدف آموزش و فراگیری مردم و جوانان منطقه در نقاط مختلف شهرستان با امکانات حداقلی راه‌اندازی می‌شود و مردم باید نسبت به این امر توجه داشته باشند تا بتوان در حوادث، خسارات را به حداقل رساند».

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه