نشانه رسیدن به آخر یک رابطه عاشقانه

اوایل شروع یک رابطه عاشقانه برای زوج‌ها همه چیز شیرین و مهیج است اما رفته‌رفته با بروز نشانه‌هایی متوجه می‌شویم که این رابطه باید هر چه زودتر به پایان برسد. اگر فکر می‌کنید که زندگی کردن نیازی به مهارت ندارد و همه ما ذاتا می دانیم چگونه زندگی کنیم در اشتباهید. در زندگی همه ما به‌دلیل نداشتن مهارت‌، مسائلی پیش می آید که موجب دعوا و سرد شدن رابطه عاطفی می‌شود. اگر این مسائل را نا دیده بگیرید و به علت دوست داشتن طرف مقابلتان از این رفتارها به سادگی بگذرید و آنها را برای خودتان توجیه کنید‌، دچار مشکل می‌شوید زیرا برای حل برخی از مسائل باید دست از رابطه بکشید. در این نوشته علائمی را که نشان می‌دهد رابطه عاشقانه به انتهای خط رسیده و با هیچ مهارتی امکان بازسازی آن وجود ندارد را آورده‌ایم.

تغییر‌دادن خود برای شاد‌کردن طرف مقابل
همه ما هنگام آشنایی با فردی جدید، باید کمی تغییر کنیم اما نه اینکه برای راضی کردن او هسته وجودی خودمان را تغییر دهیم . اگر در رابطه با طرف مقابل خود مجبورید ارزش ها، اعتقادات و حتی طرز لباس پوشیدنتان را تغییر دهید، بدانید که مشکلی وجود دارد. اگر مجبورید برای حفظ رابطه همه کلماتی که به زبان می آورید را چندبار ویرایش کنید و چندین‌بار همه رفتار و اعمالتان را ارزیابی کنید، دست از این رابطه بکشید.


علاقه نداشتن خانواده و همه دوستان
اگر تمام اعضای خانواده و دوستان‌تان با نامزد شما راحت نیستند و از او خوششان نمی‌آید، بدانید که مشکلی وجود دارد. پس روی رابطه‌تان بازنگری داشته باشید ؛البته ممکن است این علاقه نداشتن آنها به علت عدم شناخت او باشد که در این مورد لازم به قطع رابطه نیست.

انتقاد و گله و شکایت
اگر طرف مقابل‌تان دید منتقدانه دارد و به موفقیت‌های زندگی شما همیشه با عینک بدبینی و انتقاد نگاه می‌کند؛ به‌طوری‌که سبب پایین‌آمدن اعتماد به نفس شما می‌شود‌، با او در این رابطه صحبت کنید. مقایسات و انتقادات، علاوه براثر گذاشتن بر اعتماد به نفس شما‌، سلامت رابطه‌تان را به خطر می‌اندازد.

شک‌داشتن به طرف مقابل‌تان
اگر وقتی پیش نامزدتان نیستید و دائم به فکر این هستید که او کجاست و چه می‌کند و نسبت به او شک و تردید دارید‌، هیچ‌وقت نمی‌توانید با هم کنار بیایید پس از آن رابطه بیرون بیایید و به‌دنبال کسی باشید که بتوانید به او اعتماد کنید زیرا شک، آفت زندگی زناشویی‌ست و آن را ویران می‌کند.

گرفتن تصمیمات بزرگ رابطه توسط نامزدتان
اگر همیشه طرف مقابل‌تان برایتان تصمیم می‌گیرد و شما همیشه تابع او هستید؛ مثلاً وقتی همدیگر را می‌بینید که او امکانش را داشته باشد و فقط به جایی می‌روید که او می‌خواهد و تنها با دوستان و خانواده او معاشرت می‌کنید و او به مراوده با دوستان شما علاقه‌ای ندارد‌، بهتر است دوباره رابطه‌تان را ارزیابی کنید.

بروز مشکلات و تفاوت‌های جنسی
ارتباط جنسی خوب و باکیفیت برای بادوام شدن ازدواج و رابطه، ضروری ‌ست پس اگر همسرتان از لحاظ تمایلات جنسی با شما تفاوت دارد، پیش مشاور جنسی بروید تا با ارائه راهکارهای او زندگی جنسی شما بهتر شود.

به‌توافق‌نرسیدن درمورد میزان مناسب رابطه
اگر نامزدتان همیشه می‌خواهد با شما در ارتباط باشد اما شما به‌دنبال زمانی برای تنهایی هستید و او همیشه از اینکه وقت کمی را با هم می‌گذرانید‌، گله می‌کند و در کل درمورد میزان مناسب این تماس‌ها به توافق نمی رسید، حتماً مشکلی وجود دارد بهتر است در رابطه‌تان بازبینی کنید‌.

مسئول شادی و خوشبختی طرف مقابل‌ شدن
اگر طرف مقابل‌تان برای ایجاد تعادل احساسی خود شدیداً به شما تکیه می‌کند. اگر هنگام نا امیدی یا خشم کاری می‌کند که احساس کنید شما مقصرید، تا او را از این وضعیت بیرون بیاورید. اگر کارهایتان برای درست‌کردن این اوضاع موجب بدتر‌شدن حال طرف‌تان می‌شود‌، باید زنگ هشدارتان به صدا دربیاید و بلافاصله از این رابطه بیرون بیایید.

کنترل‌کردن کارهای شما توسط نامزدتان
اگر طرف مقابل شما کارهایی که انجام می‌دهید؛ مانند زمانی که با خانواده و دوستان‌تان می گذرانید، مسائل مالی و حتی لباسی که می‌خواهید بپوشید و یا آرایش‌تان را کنترل می‌کند، باید آن را جدی بگیرید زیرا این می‌تواند مهم‌ترین علامت هشدار باشد.

فکرکردن مکرر به اشتباه بودن رابطه
اگر همیشه فکر می‌کنید که در رابطه اشتباهی قرار دارید اما این شک تردید را نا‌دیده می‌گیرید و به نشانه‌های درست‌نبودن رابطه را نادیده می‌گیرید‌، این کار بعدها باعث پشیمانی‌تان خواهید شد پس باید نسبت به مشکلات و نگرانی‌های رابطه‌تان دقیق باشید و با طرف‌تان قبل از اینکه صدمه ببینید، در مورد آنها صحبت کنید و چیزهایی در رابطه که شما را اذیت می‌کند، در ذهن‌تان بسپارید و در‌صورت پیش‌آمدن دوباره آنها از رابطه خارج شوید.

حامی و پشتیبان نبودن شریک عاطفی‌تان
شریک عاطفی شما باید در دوران حرفه‌ای و کاری شما و در سلامت روانی و فیزیکی شما و در رابطه شما با خانواده و دوستان، حامی شما باشد. پیش از این هم در بخش روابط عاطفی نمناک گفتیم که اگر شریک عاطفی‌تان در زمان‌های سختی پشتیبان شما نیست، این رابطه ارزش ادامه‌دادن ندارد.

رنج‌آور شدن رابطه
رابطه باید موجب شادی و شور در شما شود پس اگر عصبانی و ناخشنود و افسرده هستید و شادی‌های رابطه را در گذشته می‌جویید مطمئن باشید که این شخص برای شما مناسب نیست و به رابطه پایان دهید.

متفاوت بودن ارزش‌ها و عقاید
تفاوت در اصول، رابطه را در سراشیبی سقوط به پیش می‌برد. اگر در ابتدای رابطه با عقاید متفاوت بو‌ده‌اید و سعی در تغییر عقایدتان گرفته اید اما نتوانسته‌اید عقاید خود را تغییر دهید‌، ادامه این رابطه اشتباه است.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه