تلگرافی

هشدار به تازه‌واردانِ بازار بورس
رئیس‌پلیس امنیت اقتصادی ناجا گفت: «برای‌آنکه تازه‌واردان بازار بورس، عاقبت اقتصادی ناخوشایندی نداشته باشند، از رفتارهای هیجانی پرهیز کرده و حتماً زیرنظر کارشناسان باتجربه در سازمان بورس فعالیت اقتصادی خود را گسترش دهند». به‌گزارش ایلنا؛ سردار محمدرضا مقیمی درخصوص راه‌اندازی پلیس امنیت اقتصادی اظهار داشت: «لزوم تشکیل پلیس امنیت اقتصادی برمبنای پیشگیری از جرائم اقتصادی بوده و مأموریت دارد سیاست و خط‌مشی و نیز دستورالعمل‌ها را تبیین کند و همه این‌ها به پیش‌بینی، پیشگیری، کنترل، شناسایی، مقابله و کشف جرائم اقتصادی ختم می‌شود». وی افزود: «باتوجه‌به استقبال مردم از بورس، پلیس امنیت اقتصادی تلاش می‌کند باتوجه‌به اشراف اطلاعاتی که دارد، چالش‌های پیش‌روی بازار بورس و سرمایه را رصد کند تا از هرگونه سوءاستفاده‌های احتمالی ازسوی افراد سودجو دراین‌بازار جلوگیری شود؛ ازاین‌رو، پلیس امنیت اقتصادی با حساسیت بیشتری موضوع بورس را دنبال می‌کند».

 

بیمه زنان خانه‌دار و دختران مجرد
زنان خانه‌دار و دختران مجرد می‌توانند تنها با پرداخت ۲۲۰هزارتومان در ماه، خود را تحت‌پوشش و حمایت بیمه تأمین اجتماعی قرار دهند و با پرداخت ۱۰سال نیز بازنشسته شوند. به‌گزارش ایسنا؛ حسین امیری‌گنجه (سرپرست اداره‌کل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ) افزود: «درراستای اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی مبنی‌بر تحت‌پوشش‌قرارگرفتن آحاد مردم و جهت حفظ کرامت، امنیت و استقلال مالی؛ بیمه زنان خانه‌دار به‌اجرا درآمد. بیمه زنان خانه‌دار فرصتی‌ست برای آن‌دسته از زنان خانه‌داری که در جایی مشغول‌به‌کار نیستند؛ اما با پرداخت حق بیمه می‌توانند در دوران میان‌سالی و کهن‌سالی، از مزایای بازنشستگی و دریافت مستمری برخوردار شوند».

 

بی‌سابقه‌بودنِ میزان ذخایر اسکناس ارزی
رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: «علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه و انتظار دشمنان برای فروپاشی اقتصاد؛ خوشبختانه با تصمیم‌های صحیح دولت و بانک مرکزی، شاهد ثبات و رشد اقتصاد غیرنفتی هستیم». به‌گزارش بانک مرکزی؛ عبدالناصر همتی افزود: «این دستاوردها با تلاش و کوشش مجموعه نظام بانکی و در سایه سیاست‌گذاری صحیح بانک مرکزی به‌دست آمده است و درصورتی‌که از نظام بانکی حمایت شود، دستاوردهای سترگ‌تری در آینده شاهد خواهیم بود. وضعیت ذخایر اسکناس ارزی مناسب و در تاریخ کشور بی‌سابقه است؛ برای تأمین کالاهای اساسی نیز تمهیدات لازم پیش‌بینی شده و مشکلی وجود ندارد».

 

عدم‌صدور مجوزی برای تجمع احیای شب‌های قدر
رئیس‌پلیس پایتخت گفت: «تابه‌امروز هیچ مجوزی برای تجمعات به‌منظور احیای شب‌های قدر ازسوی ستاد ملی مقابله با کرونا در سطح کشور و استان صادر نشده است». به‌گزارش مهر؛ سردار حسین رحیمی افزود: «پلیس تهران بزرگ، با افرادی‌که تظاهر به روزه‌خواری می‌کنند و شأن ماه مبارک رمضان را حفظ نمی‌کنند، به‌شدت برخورد می‌کند. رفتارهایی نظیر سیگارکشیدن پشت فرمان، توزیع غذای گرم در واحدهای صنفی و ... تظاهر به روزه‌خواری‌ست و پلیس به‌شدت با آن‌ها برخورد می‌کند».

 

اصلاح رویه دریافت کد اقتصادی
وزیر امور اقتصادی و دارایی، با هدف بهبود محیط کسب‌وکار و به‌منظور تسهیل در فرایند ثبت‌نام مؤدیان در نظام مالیاتی و تخصیص کد اقتصادی، طی بخشنامه‌ای، با اصلاح رویه دریافت کد اقتصادی دستور حذف مرحله بازدید حضوری مکان استقرار و دریافت مدارک فیزیکی از مؤدیان را به سازمان امور مالیاتی ابلاغ کرد. به‌گزارش وزارت اقتصاد و دارایی ایران؛ در بخشنامه وزیر اقتصاد آمده است که تمام اطلاعات موردنیاز برای تخصیص کد اقتصادی به اشخاص حقوقی به‌صورت الکترونیکی از سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور و مراجع ذی‌صلاح صدور مجوز دریافت و بی‌نیاز به حضور مؤدی در شعب سازمان امور مالیاتی، کد اقتصادی تخصیص داده شود. براساس‌آن؛ برای اشخاص حقیقی با دریافت اطلاعات از مراجع صدور مجوز یا پس از ثبت‌نام در سامانه امور مالیاتی بلافاصله ثبت‌نام انجام پذیرد.

 

بازگشایی مدارس به‌صورتِ محدود
وزیر آموزش‌و‌پرورش، از بازگشایی محدود مدارس در هفته آینده (۲۷ اردبیهشت‌ماه) خبر داد. به‌گزارش پانا؛ محسن حاجی‌میرزایی در جلسه ویدئو‌کنفرانس ستاد ملی مقابله با کرونا، از بازگشایی مدارس خبر داد. وی افزود: «حضور دانش‌‌آموزان اجبار نیست و تنها برای رفع مشکلات و سئوالات از معلمان می‌توانند به مدرسه مراجعه کنند. تمام مدارس ابتدایی و متوسطه (به‌جز کودکان استثنایی) به‌منظور رفع اشکال و ارائه خدمات آموزشی به آن‌دسته از دانش‌آموزانی که به‌هر‌دلیل تاکنون نتوانسته‌اند از خدمات آموزشی غیرحضوری بهره‌مند شوند، دایر خواهد شد». او با‌اشاره‌به استمرار روش‌های آموزش غیرحضوری، از تلویزیون و بستر شاد، تصریح کرد: «استفاده دانش‌آموزان از تمام یا بخشی از فرصت فراهم‌شده حسب نیاز و به‌صورت داوطلبانه خواهد بود. با‌توجه‌به تعیین تاریخ 17 خرداد‌ماه برای شروع امتحانات پایه دوازدهم، ارائه خدمات حضوری به دانش‌آموزان پایه دوازدهم تا 10 خرداد‌ماه خواهد بود». او با‌تأکید‌بر اهمیت سلامت دانش‌آموزان در روزهای بازگشایی مدارس، تصریح کرد: «آموزش‌و‌پرورش تمهیدات لازم را برای ضدعفونیِ مدارس و رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت فراهم کرده است و باید در‌جهت توجیه و آموزش دانش‌آموزان اقدام کند». او درپایان، در‌خصوص سنجش سلامت دانش‌آموزان ابتدایی افزود: «برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی، با رعایت جوانب بهداشتی؛ از مردادماه آغاز خواهد شد».

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه