تیتر خبرهای این صفحه

نوید محمدزاده در یک نگاه

تولد: 17 فروردین 1365 در تهران
حرفه: بازیگر
تحصیلات: فوق‌دیپلم عمران

آخرین فرزند و درواقع، فرزند دوازدهم خانواده‌اش است. در تهران به‌دنیا آمد؛ اما در سال ۱۳۶۷ وقتی دوساله بود، به‌همراه خانواده به ایلام نقل‌مکان کردند و تا اتمام دوره راهنمایی در آنجا ماندند. او همواره از پدرش به‌نیکی یاد می‌کند و از او به‌عنوان مردی بزرگ نام می‌برد. علاقه بسیاری به فوتبال داشت و در نوجوانی قرار بود فوتبالیست شود و برای تیم نوجوانان «سایپا» بازی کند؛ که با دیدن یک فیلم، راه زندگی‌اش به‌کلی تغییر کرد. او «فرشته حسینی»؛ بازیگر افغان‌تبارِ ایرانی که باهم در سریال «قورباغه» ایفای نقش می‌کردند، در سال ۱۴۰۰ ازدواج کرد.

او که اساساً به‌عنوان یک بازیگر تئاتری نیز شناخته می‌شود؛ رکورد حضور در چهار نمایش در‌یک‌سال را دارد؛ او طی سال 1397 با «دیابولیک: رومِئو و ژولیت»، «خدای کشتار»، «فلیک» و «بینوایان» روی صحنه تئاتر حضور داشت.

جشنواره فیلم فجر: دوره 32 برای «عصبانی نیستم!» نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد. دوره 34 برای «ابد و یک روز» برنده بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و برای «خشم و هیاهو» نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد. دوره 35 برای «بدون تاریخ، بدون امضاء» برنده بهترین بازیگر نقش مکمل مرد. دوره 36 برای «مغزهای کوچک زنگ‌زده» نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد؛ و در دوره 37 برای «سرخ‌پوست» نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد و برای «متری شیش و نیم» نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد. جشن خانه سینما: دوره 18 برای «ابد و یک روز» بهترین بازیگر نقش مکمل مرد. دوره 19 برای «لانتوری» نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد. دوره 29 برای «عصبانی نیستم!» نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد و برای «خفگی» نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد و نیز برای «بدون تاریخ، بدون امضاء» برنده بهترین بازیگر نقش مکمل مرد. دوره 21 برای «سرخ‌پوست» برنده بهترین بازیگر نقش اول مرد و همچنین برای «مغزهای کوچک زنگ‌زده» نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد. تندیس حافظ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از 16اُمین جشن دنیای تصویر برای «ابد و یک روز». تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد از 17اُمین جشن دنیای تصویر برای «لانتوری». تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد از 19اُمین جشن دنیای تصویر برای «مغزهای کوچک زنگ‌زده» و «متری شیش و نیم». برنده بهترین بازیگر مرد از فستیوال جهانی فیلم براتیسلاوا برای «ناهید». برنده جایزه بهترین بازیگر مرد در هفتادو‌چهارمین جشنواره فیلم ونیز (بخشِ افق‌ها) برای «بدون تاریخ، بدون امضاء». نامزد جایزه آسیا-پاسفیک برای بهترین بازیگر مرد در فیلم «عصبانی نیستم». برنده جایزه ویژه بهترین بازیگر مرد در یازدهمین‌دوره جوایز سینمایی آسیا-پاسفیک برای «بدون تاریخ، بدون امضاء». برنده جایزه بهترین بازیگر مرد در نوزدهمین‌دوره جشنواره فیلم براتیسلاوا (بخش مسابقه بین‌المللی) برای «بدون تاریخ، بدون امضاء». برنده جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره شب‌های تالین برای «مغزهای کوچک زنگ‌زده».

نمی‌توانم بگویم بازیگر خوبی هستم؛ اما یک‌چیز را می‌توانم بگویم؛ اینکه بازیگری هستم که شبیه هیچ بازیگری نیست. شاید بازیگر بدی باشم؛ ولی مدل خودم هستم. می‌گویم وقتی خداوند آدم‌ها را در شکل‌های مختلف می‌آفریند، پس ما باید رفتارهای مختلفی هم داشته باشیم.

در سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ اجرای قسمت‌هایی از برنامه «دوستان» را که از شبکه «جام‌جم» پخش می‌شد، بر‌عهده داشت.

«هیچ دوستی به جز کوهستان» داستان زندگی «بهروز بوچانی»؛ نویسنده ایرانی‌ست که در جریان پناهندگی به استرالیا دستگیر می‌شود؛ نسخ صوتی این اثر با صدای او منتشر شد.

در قطعه «دوستت دارم» با صدای «محمد شجاع»؛ به دکلمه پرداخت.

تجربه حضور در تبلیغات را دارد؛ از تصویر او در آگهی‌های تجاریِ برند «سن ایچ» استفاده شده است.

یکی از بازیگرانی‌ست که دست به تولید عطری با نام خود زده است. در سال 2020 فعالیت خود را با عرضه دو عطر مردانه و زنانه به‌نام‌های Navid for Him و Navid for Her آغاز کرد.

در میان فعالیت‌های هنری او، تهیه‌کنندگی تئاتر نیز دیده می‌شود؛ «بودن»، «صامت»، «شب شیک» و ... ازآن‌جمله‌اند.

نعمت
سرخ‌پوست؛
ساخته نیما جاویدی

شاهین
مغزهای کوچک‌ زنگ‌زده؛
ساخته هومن سیدی

محسن
ابد و یک روز؛
ساخته سعید روستایی

موسی
بدون تاریخ بدون امضاء؛
ساخته وحید جلیلوند

احمد
ناهید؛
ساخته آیدا پناهنده

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه