برقراری امکان تماس صوتی و تصویری در پلتفرمهای ایرانی
طبق گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تماس صوتی و تصویری باکیفیت در پلتفرمهای ایرانی نیز وجود دارد و در طی اینمدت نیز افراد زیادی از اعضای کابینه گرفته تا تجار و دوستان و ... برای برقراری ارتباط تصویری در سفرهای خارجی، از سرویس تماس تصویری پلتفرمهای داخلی استفاده کرده که تجربه آنها نیز رضایتبخش بوده است. بهگزارش ایسنا؛ عیسی زارعپور (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات) با انتشار پستی در یک پیامرسان داخلی دراینباره اظهار کرد: «یکی از دوستانم تصویر انتقاد یکی از هموطنان عزیز را بااینمضمون که هموطنان عزیز ساکن خارجازکشور برای ارتباطات با خانواده خود در ایران دچار مشکل هستند را برایم فرستاد. برقراری یک تماس تصویری باکیفیت برای افرادیکه بهعلت بعد مسافت امکان دیدار حضوری ندارند لذتبخش است. راستش را بخواهید خود من هم در زمان تحصیل در خارجازکشور از سرویسهای ارتباط تصویری مختلفی برای تماس با خانواده استفاده میکردم و الآن دقیقاً حس اینافراد را درک میکنم. ازآنجاکه تا قبلازاین بخش قابلتوجهی از ارتباطات تصویری بر بستر یک پلتفرم خارجی انجام میشد که اکنون باتوجهبه دستور مراجع ذیصلاح فعالیت آن در کشور محدود شده است، ممکن است برخی خانوادههای عزیز بهعلت عدمآشنایی با پلتفرمهای خارجی و داخلی دیگری که امکان تماس صوتی و تصویری دارند، برای ارتباط با عزیزان خود در خارج دچار مشکل شده باشند. از فردی هم که این گلایه را منتشر کردند ممنونم. آنطورکه معلوم است هنوز همه مردم از امکانات پیامرسانهای داخلی اطلاع کافی ندارند و ازاینجهت لازم است مدیران این پلتفرمها درخصوص معرفی توانمندی و امکانات آنها به عموم مردم تدبیر جدی کنند. تماس صوتی و تصویری باکیفیت در پلتفرمهای ایرانی بله روبیکا و سروش پلاس نیز وجود دارد که امکانات آنها را در تصویر همین پست با شما بهاشتراک گذاشتهام. در طی اینمدت نیز افراد زیادی از اعضای کابینه گرفته تا تجار و دوستان و ... برای برقراری ارتباط تصویری در سفرهای خارجی، از سرویس تماس تصویری پلتفرمهای داخلی استفاده کرده که تجربه آنها نیز رضایتبخش بوده است. البته چندین پلتفرم و سرویس خارجی مثل ایمو، گوگل میت، اسکایپ و ... برای برقراری تماس تصویری دردسترس هستند. تماس صوتی (Call Out) نوعی قابلیت تماس بین پیامرسانها و اپراتورها فراهم میکند و دیگر نیازی نیست که دو طرف تماس، پیامرسان مشابه داشته باشند. براینمونه کاربری که پیامرسان گپ یا سروش و دیگر پیامرسانهای داخلی را نصب کرده باشد، میتواند ازطریق این پیامرسان با یک شمارههمراه اول، ایرانسل یا رایتل تماس بگیرد. پس از محدودشدن برخی پیامرسانهای خارجی طی سالهای گذشته و در چندینمرحله، مهاجرت کاربران ایرانی به پیامرسانهای دیگر ازجمله نمونههای مشابه خارجی و داخلی آغاز شد؛ اگرچه هنوز تعداد کاربران پیامرسانهای داخلی با رقبای خارجی قابلمقایسه نیست اما برخی افراد استفاده از امکانات ابزارهای بومی را به ابزارهای خارجی ترجیح میدهند. طبق برخی تحلیلها، امکانی چون پرداخت ازطریق پیامرسانهای بومی از مواردیست که نسبت به پیامرسانهای خارجی، برای این ابزارهای داخلی برتری ایجاد میکند. اکنون برخورداری از امکان تماس صوتی برای پیامرسانهای بومی میتواند ویژگی دیگری باشد که کاربران را به استفاده از این ابزارها تشویق کند./ ایسنا