رضوان حکیم‌زاده:

برنامه درسی مدرسه‌ای، عبور از آموزش تک‌بعدی‌ست

فاطمه کریمی: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت: اجرای آزمایشی «برنامه درسی مدرسه‌ای» نقطه آغازی برای عبور از آموزش تک‌بعدی و حرکت به‌سوی یادگیری تلفیقی است. رضوان حکیم‌زاده در نشست اجرای آزمایشی طرح «برنامه درسی مدرسه‌ای» حضور و این اقدام را تحولی ارزشمند و کم‌سابقه در نظام آموزشی کشور توصیف کرد. وی با قدردانی از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، افزود: اینکه تغییرات در برنامه درسی به‌جای تصمیم‌گیری‌های ناگهانی، ابتدا در قالب آزمایشی اجرا می‌شود، گامی بسیار‌مهم و کم‌سابقه است که می‌تواند پیامدهایی مثبت و ماندگار برای نظام آموزشی داشته باشد. وی با‌اشاره‌به تغییرات بنیادین در دنیای یادگیری و نقش پررنگ فناوری‌های نوین، افزود: امروز دانش‌آموزان بومیان عصر دیجیتال هستند و دیگر نمی‌توان تنها با کتاب درسی پاسخگوی نیازهای آموزشی آنان بود. هوش مصنوعی و منابع دیجیتال نقش پررنگی در زندگی و یادگیری نسل جدید ایفا می‌کنند و مدارس ناگزیرند خود را با این واقعیت هماهنگ سازند. وی ادامه داد: مدرسه صرفاً محل انتقال مفاهیم علمی نیست بلکه محیطی برای تربیت، رشد اجتماعی، عاطفی و مهارت‌های زندگی دانش‌آموزان نیز است. مهر

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه