تندرستی با اسیدهای چرب امگا ۳

اسیدهای چرب امگا ۳ برای بدن و مغز فواید بسیاری دارند. به‌توصیه بسیاری از سازمان‌های بهداشت و سلامت، بزرگ‌سالان باید هر روز حداقل ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلی‌گرم از اسید‌های چرب امگا۳ مصرف کنند. خوراکی‌های مختلفی حاوی این اسیدهای چرب هستند.

ماهی سالمون یکی از مغذی‌ترین غذاهاست. این ماهی سرشار از پروتئین با کیفیت بالا و انواع مواد مغذی دیگر مانند اسیدهای چرب امگا ۳، منیزیم، پتاسیم، سلنیوم و ویتامین های B است.

ماهی‌های ساردین، ماهی‌های چرب بسیار کوچکی هستند که معمولا به‌عنوان پیش‌غذا یا میان‌وعده استفاده می‌شوند. این خوراکی سرشار از امگا 3، بسیار مغذی‌ست. ساردین تقریبا حاوی بیشتر مواد مغذی موردنیاز بدن است.

گردو بسیار مغذی و سرشار از فیبر و حاوی مقدار زیادی مس و ویتامین E است. پوست نرم گردوها مقدار بالایی آنتی‌اکسیدان فنول دارد و نباید این پوست را از گردو جدا کرد.

سویا منبع خوبی از فیبر و پروتئین گیاهی‌ست. این خوراکی حاوی مواد مغذی دیگری مانند ریبوفلاوین، ویتامین K، منیزیم و پتاسیم است. همچنین این دانه مغذی علاوه بر امگا۳، سرشار از امگا۶ است.

خاویار به تخم برخی ماهی‌ها گفته می‌شود. فیل‌ماهی، قره‌برون و ازون‌برون ازجمله این ماهی‌ها هستند. خاویار نوعی غذای لوکس است و معمولا برای پیش‌غذا یا طعم‌دهنده البته به مقدار کم، استفاده می‌شود.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه