خواب راحت با خوشمزه‌ها

بعضی شب‌ها آن‌قدر سریع خوابتان می‌برد که اصلاً متوجه نمی‌شوید و بعضی شب‌ها خواب مثل یک رویای دست‌نیافتنی می‌شود. برای این‌که شب‌ها خواب راحتی داشته باشید، افزودن این خوراکی‌ها به رژیم غذایی‌تان را درنظر بگیرید.

لبنیات از مهم‌ترین منابع تأمین «تریپتوفان» هستند و عامل بهبود کیفیت خواب هستند. به‌خصوص ماست که سرشار از کلسیم و عامل کاهش استرس، تثبیت فیبرهای عصبی و به‌دنبال آن خوابی راحت است.

عدس‌ها هم جز حبوبات و منبع غنی «تریپتوفان» هستند. یک کاسه عدس سبز پخته‌شده یا سالادی که با عدس درست کرده‌اید، یک وعده غذایی ایده‌آل برای شام شب و خوابی آرام است.

اگر بعد از یک شام سبک شبانه، یک لیوان آب «گیلاس» یا یک کاسه «گیلاس» میل کنید، علاوه بر داشتن خوابی راحت و عمیق درطول شب یک صبح دل‌انگیز در انتظار شماست.

اگر بدانید که موز علاوه‌بر پتاسیم و منیزیم، منبع غنی ملاتونین و تریپتوفان است و به بهبود خواب شبانه کمک می‌کند، احتمالاً شما هم خوردن آن را به ‌وعده شبانه موکول می‌کنید.

اینکه محققان بگویند خوردن «شکلات تلخ» به بهبود خواب شبانه کمک می‌کند، شبیه نوای موسیقی، لذت‌بخش نیست؟ شکلات تلخ، یک منبع غنی از «منیزیم» است و به‌همین‌خاطر خواب شبانه‌تان را شیرین می‌کند.

 

 

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه