بانک

تجهیز تمام شعب بانک دی به دستگاه خودگردان
درراستای گسترش خدمات بانکداری دیجیتال و با هدف کاهش مراجعه حضوری مشتریان به شعبه، تمامی شعب بانک دی در سراسر کشور به دستگاه‌های «خودگردان» مجهز شدند. محمدعلی بخشی‌زاده؛ عضو هیئت‌عامل و معاون فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک بانک در مراسم رونمایی از محصولات جدید این بانک با اعلام این خبر گفت: «تجهیز تمامی شعب بانک دی به دستگاه خودگردان درراستای گسترش خدمات بانکداری دیجیتال به‌ویژه در شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا علاوه‌بر کاستن از حجم مراجعات حضوری مشتریان به شعبه، امکان ارائه تمامی خدمات دستگاه‌های خودپرداز، عملیات دریافت وجوه نقد و واریز آنلاین وجه به حساب مشتریان را با دسترسی ٢٤ساعته در شبانه‌روز فراهم می‌آورد». بخشی‌زاده با اعلام اینکه دستگاه‌های خودگردان مستقر در شعب بانک دی به‌صورت شبانه‌روزی در دسترس عموم مشتریان هستند، تصریح کرد: «نرم‌افزار جدید دستگاه‌های خودپرداز با قابلیت‌های جدید بازیابی رمز اینترنت‌بانک و موبایل بانک، فعال‌سازی رمز دوم پویا، انجام عملیات ساتنا و پایا و ... درحال به‌روز‌رسانی هستند که تا پایان سال جاری عملیاتی خواهد شد».

عنوان «بانک سال ایران» برای بانک آینده
بانک آینده برای هفتمین‌بار در سطح بین‌المللی و چهارمین‌بار پیاپی، ازسوی موسسه بنکر (Banker)، موفق به کسب عنوان "بانک سال ایران" (Bank of The Year In Iran) در سال ۲۰۲۰ میلادی شد. تندیس و لوح تقدیر این موفقیت در مراسمی ویژه در شهر لندن به‌صورت برخط (online) و باحضور نمایندگان بانک‌ها از سراسر جهان، برگزار شد، به بانک آینده، اعطاء شد. مؤسسه بنکر در بخشی از بیانیه اهدای تندیس به بانک آینده اعلام کرده؛ علاوه‌بر معیارهای عملکرد خوب، واکنش سریع و ابتکاری بانک آینده در برابر همه‌گیری Covid-١٩ توجه داوران را به‌خود جلب کرد؛ این شرکت، بزرگ‌ترین دارایی خود، یعنی مرکز نمایشگاهی ایران‌مال را درطول یک‌هفته به یک بیمارستان ٣٠٠٠ تختخوابی برای مبتلایان به کرونا تبدیل کرد. ازسوی‌دیگر، بانک آینده اولین‌بار در ایران است که یک سامانه الکترونیکی شناخت مشتری (eKYC) یا همان احراز هویت الکترونیکی مشتریان ازطریق اپلیکیشن متمایز کیلید را معرفی کرده است. همچنین این بانک با استفاده از سیستم‌عامل Finotech توسعه بانکداری دیجیتال و باز را تقویت کرده است. این برنامه همچنین درحال‌توسعه برنامه‌های جدید ازطریق اتحاد استراتژیک با fintechs و با کمک برنامه شتاب‌دهنده Finnova است.

بانک قوامین در بانک سپه ادغام شد
طرح ادغام پنج بانک و مؤسسه مالی وابسته به نهادهای نظامی در دو‌سال‌گذشته به‌تدریج اجرا شده است. مدیرعامل بانک سپه از نهایی‌شدن ادغام بانک قوامین در این بانک خبر داد. محمدکاظم چقازردی؛ مدیر‌عامل بانک سپه اعلام کرد: «در اجرای مصوبه شورای راهبری ادغام، بانک سپه با هماهنگی ستاد‌کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار، زمینه برگزاری مجامع این بانک‌ها و مؤسسه را فراهم کرد و در قدم بعدی مجامع مربوط به بانک قوامین با حضور اکثریت سهامداران برگزار و از روز پنج‌شنبه بیستم آذرماه سال جاری شعب بانک قوامین سابق با تابلوهای بانک سپه آماده ارائه خدمات هستند».

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه