بازیگرانی که از پروژه ساخت اثر اخراج شدند

مصطفی رفعت

«روزبه حصاری» که در فصل سوم «بچه‌مهندس»، با نقش «جواد جوادی» به محبوبیت مقبولی رسیده بود، در فصل چهارم آن بازی نخواهد کرد. سعید سعدی؛ تهیه‌کننده ‌این‌مجموعه، می‌گوید: «متأسفانه به‌دلیل درخواست‌های نامتعارف و غیر‌حرفه‌‌ای این بازیگر، وی از بازی در سری جدید کنار گذاشته و به‌‌زودی بازیگری جدید انتخاب و معرفی خواهد شد». این البته ماجرای تازه‌ای در جریان تولید فیلم و سریال نیست؛ کمااینکه مواردی مشابه مانند اختلاف «میلاد کی‌مرام» در اواخرِ سریال «نابرده رنج» یا قهر «پانته‌آ بهرام» از مجموعه «دلدادگان» را شاهد بوده‌ایم. دراین‌گزارش، به نمونه‌هایی از این اتفاق در سینما و تلویزیون آن‌سویِ مرزها اشاره می‌‌کنیم.

 

مگان فاکس
حین ساخت «نیمه تاریک ماه» از سریِ «تبدیل‌شوندگان»؛ اختلاف میان مایکل بی (کارگردان) و مگان فاکس (بازیگر) چنان بالا گرفت که منجر به اخراج وی و جایگزینی‌اش با «رزی وایتلی» شد؛ به‌این‌علت که فاکس درخواست کارگردان مبنی‌بر افزایش وزن چندکیلوگرمی و برنزه‌‌شدن را نپذیرفت و او را «هیتلر زورگو» خواند!

 

هاروی کایتل
«اینک آخرالزمان» ساخته ماندگارِ فرانسیس فورد کوپولا نیز طی تولید، چالش‌های متعددی را از سر گذراند که یکی‌از‌آن‌ها مربوط به اختلاف‌نظر کارگردان و بازیگر نقشِ «ویلارد»؛ یعنی هاروی کایتل بود. نوع نگاه هریک‌از‌آن‌ها به این کاراکتر، از اساس متفاوت بود. سرانجام، کایتل اخراج شد و نقش به «مارتین شین» رسید.

 

رایان گاسلینگ
رایان گاسلینگ باید در «استخوان‌های دوست‌داشتنی» نقشِ «جک سالمون» را بازی می‌کرد. او تصمیم گرفت چندکیلو به وزنش بیفزاید تا پدری داغ‌دیده را اثرگذارتر نمایش دهد؛ اما کارگردان (پیتر جکسون) با این ایده مخالفت کرد و چندروز قبل‌ از شروع فیلم‌برداری، او را کنار گذاشت و سراغ «مارک والبرگ» رفت.

 

نیکول کیدمن
«جودی فاستر» جایگزین نیکول کیدمن در «اتاق وحشت» ساخته دیوید فینچر شد؛ درواقع، کیدمن 18روز هم جلوی دوربین رفته بود؛ اما چون پیش‌تر سر ساختِ «مولن روژ» از ناحیه زانو آسیب دیده بود، نمی‌توانست در صحنه‌ها به‌درستی ظاهر شود و کارگردانِ عصبانی، او را وادار کرد از پروژه استعفا دهد.

 

ژان-کلود ون ‌دام
«غارتگر» قرار بود با حضور ژان-کلود ون ‌دام ساخته شود. او برای ایفای نقشِ غارتگر، لباس مخصوص را پوشید و جلوی دوربین رفت؛ اما ناگهان ادعا کرد نمی‌خواهد جزو جلوه‌های ویژه باشد و ترجیح می‌دهد مخاطبین، او را ببینند! کارگردان (جان مک‌تیرنان) نیز نپذیرفت و «کوین هال» را جایگزینش کرد.

 

ریچارد گیر
شایعات بسیاری پیرامون اخلاقِ بد ریچارد گی‌یر وجود دارد. یکی‌از‌موارد، مربوط به حضور دردسرآفرین او سر صحنه «اربابان فلت‌پوش» ساخته مارتین دیویدسون است: او نقش «چیکو» را داشت؛ اما چون بحث‌هایش با همبازی‌اش؛ یعنی سیلوستر استالونه، از کنترل خارج شد، او هم اخراج شد تا نقش به «پری کینگ» برسد.

 

رابرت داونی جونیور
یکی از دو نقش اصلیِ «جاذبه»، به رابرت داونی جونیور رسید؛ نوع بازیِ او که با بداهه‌ همراه است، پس از چندروز، از حوصله کارگردان (آلفونسو کوارون) خارج شد و او سراغ «جرج کلونی» رفت و در‌این‌باره گفت: «جونیور، عالی‌ست؛ اما با تکنولوژی که شاکله این فیلم بوده، کنار نمی‌آمد!»

 

فرانک سیناترا
کنارگذاشتنِ فرانک سیناترا از «هری کثیف» نیز استثنائی بود؛ او که سر فیلم «کاندیدای منچوری» دستش شکسته بود، اینجا نمی‌توانست اسلحه به‌دست بگیرد؛ ازاین‌رو، کارگردان فیلم (دان سیگل) که شیوه حمل اسلحه او را با دست آسیب‌دیده دوست نداشت و به‌نظرش آبکی می‌آمد، ترجیح داد از «کلینت ایستوود» دعوت کند.

 

جودی گارلند
شاید باورتان نشود که جودی گارلند؛ ستاره معصوم و شادابِ «جادوگر شهر اُز»، به‌خاطرِ بی‌مبالاتی در رفتار و سوء‌مصرف مواد مخدر، چنان همه گروه تولیدِ «دره عروسک‌ها»؛ ساخته مارک رابسون را به‌ستوه آورد که کارگردان نهایتاً تصمیم به اخراج او گرفت و نقشِ «هلن لاوسون» را به «سوزان هیوارد» داد.

 

کریستین بیل
وقتی خبر اخراج کریستین بیل از «روانی آمریکایی»، به گوشِ خودش رسید؛ از شدت تعجب، پاسخی برای کنجکاویِ خبرنگاران نداشت. خبر بعدی این‌بود‌که «لئوناردو دی‌کاپریو» جایگزین او شده است. اندکی‌بعد، دی‌کاپریو مدعی شد که کارگردان اثر (ماری هرون)، نابلد است و کنار کشید! تهیه‌کنندگانِ شرمسار نیز مجدد دست‌به‌دامن بیل شدند.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه