شهرستان ری

محسن شیرازی‌نژاد

مهار سیلاب‌های حریم قیامدشت و جاده‌های مواصلاتی به بزرگراه امام رضا (ع)
با تلاش عوامل حوزه خدمات شهری و گشت انضباط شهری شهرداری قیامدشت، سیلاب‌های حریم شهر قیامدشت مهار شد. حسین ترکاشوند؛ شهردار قیامدشت با اعلام آماده‌باش کامل این شهرداری درپی بارش‌های شدید گفت: «باتوجه‌به لایروبی مسیل‌ها، مشکلی دراین‌حوزه نداریم و اوضاع تحت‌کنترل است». رئیس ستاد مدیریت بحران شهر قیامدشت همچنین از همشهریان خواست باتوجه‌به کاهش دمای هوا در استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز همچون بخاری و آبگرمکن از صحیح کار کردن دودکش‌های آنان اطمینان حاصل کنند.

عطرآگین‌شدن فضای مجازی باقرشهر با راه‌اندازی سایت شهدا
مشاور شهردار و مسئول امور ایثارگران شهرداری باقرشهر گفت: «افتخاری دیگر برای جوانان باقرشهر در طراحی و ساخت سایت مردان آسمانی باقرشهر نمایان شد». جواد مغروری دراین‌باره گفت: «باتوجه‌به ضرورت دسترسی و دستیابی به اطلاعات جامع و کامل زندگینامه شهدا و درراستای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره رشادت‌های این بزرگواران و احترام به خانواده‌های معظم و معزز شهدا، با همت والای جوانان نخبه و تحصیل‌کرده باقرشهر سایت مزین به نام «مردان آسمانی باقرشهر»، طراحی و آماده بهره‌برداری شد». وی ادامه داد: «پس از تهیه کتابچه شناسنامه شهدا که به‌مدت ۱۶ ماه و با کمک و همراهی نهادهای مربوطه تکمیل و چاپ شد و استقبال عمومی را درپی داشت، بر آن شدیم با حضور کارشناسان در عرصه فضای مجازی نسبت به راه‌اندازی و طراحی سایت شهدا با هدف دردسترس‌بودن و شفافیت اطلاعاتی این سرمایه‌های معنوی، تمهیدات لازم صورت پذیرفت».

مرمت عمارت فخرالدوله شهرستان ری
رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ری گفت: «عمارت تاریخی و ثبت ملی فخرالدوله با اعتبار ۱۰ میلیاردریال با مشارکت شهرداری کهریزک مرمت می‌شود». به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تهران؛ امیر مسیب رحیم‌زاده بابیان‌اینکه تمام مراحل مرمت عمارت فخرالدوله زیر نظر کارشناسان میراث فرهنگی و با تأمین اعتبار شهرداری کهریزک انجام می‌شود، افزود: «عمارت فخرالدوله از خانه‌های ارزشمند و تاریخی استان تهران به‌عنوان بخش مهمی از هویت فرهنگی و تاریخی منطقه کهریزک نیازمند مرمت و رسیدگی بود». وی اظهار داشت: «سال ۹۸ نیز با اعتبار یک‌میلیاردریال ازسوی میراث فرهنگی این عمارت تاریخی مرمت اضطراری شد». این مسئول خاطرنشان کرد: «پیش‌بینی می‌شود با انجام مراحل اداری و انتخاب پیمانکار، مرمت و احیای عمارت تاریخی فخرالدوله تا پایان سال ۱۴۰۰ به‌اتمام رسد». رحیم‌زاده یادآور شد: «این بنا به‌دلیل معماری خاص و جذابی که تلفیقی از معماری سبک اروپایی و سنتی ایرانی‌ست، از اولین خانه‌های ییلاقی اشرافی به‌شمار می‌رود».

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه