ثروتمندترین دی‌جی‌ها در سال 2020

مصطفی رفعت

«دی‌جی» کوتاه‌شده Disc Jockey؛ و در ساده‌ترین تعریف: «پخش‌کننده موزیک‌های ازپیش‌ضبط‌شده در ترکیبی تازه برای شنوندگان» است. فعالیت دی‌جی‌ها، منحصر به دیسکوها و به‌صورت زنده بوده است؛ اما آلبوم‌های پرفروش بسیاری در تاریخ موسیقی وجود دارد که متعلق به آن‌‌هاست. در سال 1943 «جیمی سویل» (متولد 1926 انگلستان) که یک مجری رادیویی بود، اقدام به پخش قطعات ترکیب‌شده موسیقی در یک میهمانی کرد که به‌زعم خودش و بسیاری از تاریخ‌نگارانِ موزیک؛ می‌توان آن‌را اولین اجرای یک «دی‌جی» نامید. نشریه Wealthy Gorilla فهرست 30 «دی‌جی» پردرآمد سال 2020 را منتشر کرده است که دراین‌گزارش، به 10 عنوان اول آن اشاره می‌‌کنیم.

 

کالوین هریس
متولد ۱۹۸۴ در اسکاتلند که با دارایی 300میلیون‌دلار در جایگاه اول می‌ایستد و با آلبوم سال 2012 خود با‌عنوان 18 Months به شهرت بین‌المللی رسید. او تاکنون بارها نامزد جوایز «گرمی» و «بریت» شده است و شش‌سال متوالی در فهرست گران‌ترین‌ دی‌جی‌های جهان ازسوی نشریه معتبر «فوربز» قرار داشته است.

 

جیانلوکا واچی
متولد ۱۹67 در ایتالیا که با دارایی 200میلیون‌دلار در جایگاه دوم می‌ایستد و با آلبوم سال 2019 خود با‌عنوان The Cube Guys به شهرت بین‌المللی رسید. او البته به‌خاطر ارائه سبک زندگی تجملی‌اش در شبکه‌های اجتماعی و فعالیت به‌عنوان رئیس یک شرکت ساخت موتورسیکلت به‌نام SEA Group نیز شناخته می‌شود.

 

تییستو
متولد ۱۹69 در هلند که با دارایی 170میلیون‌دلار در جایگاه سوم می‌ایستد و با آلبوم سال 2009 خود با‌عنوان Kaleidoscope به شهرت بین‌المللی رسید. او از دوران مدرسه وارد این حرفه شد و چنان در جهان به محبوبیت رسید که طبق نظرسنجی نشریه Mix؛ توسط هواداران، بهترینِ دوران انتخاب شد.

 

استیو آئوکی
متولد ۱۹77 در آمریکا که با دارایی 95میلیون‌دلار در جایگاه چهارم می‌ایستد و با آلبوم سال 2014 خود با‌عنوان Neon Future I به شهرت بین‌المللی رسید. او که به‌خاطر فعالیت‌های بشردوستانه‌اش نیز شهرت دارد؛ سال 2013 نامزد «گرمی» بهترین آلبوم الکترونیک شد و آثارش بارها در «بیلبورد» حضور داشته است.

 

دیوید گوتا
متولد ۱۹67 در فرانسه که با دارایی 75میلیون‌دلار در جایگاه پنجم می‌ایستد و با آلبوم سال 2018 خود با‌عنوان 7 به شهرت بین‌المللی رسید. او یکی از مالکان کمپانی ضبط Gum Productions است که در سال‌های 2011 و 2020 به‌عنوانِ چهره اول رأی‌گیری 100 دی‌جی برتر DJ Mag انتخاب شد.

 

آلکس پال
متولد ۱۹85 در آمریکا که با دارایی 70میلیون‌دلار در جایگاه ششم می‌ایستد و با آلبوم سال 2017 خود با‌عنوان Memories...Do Not Open به شهرت بین‌المللی رسید. او و «اندرو تاگارت» گروه موزیکی به‌نام The Chainsmokers را در سال 2012 تأسیس کردند که عمده موفقیت‌هایش با این برند حاصل شده است.

 

اندرو تاگارت
متولد ۱۹89 در آمریکا که با دارایی 70میلیون‌دلار در جایگاه هفتم می‌ایستد و با آلبوم سال 2017 خود با‌عنوان Memories...Do Not Open به شهرت بین‌المللی رسید. او و «آلکس پال» گروه موزیکی به‌نام The Chainsmokers را در سال 2012 تأسیس کردند که عمده موفقیت‌هایش با این برند حاصل شده است.

 

گی-مانوئل
متولد ۱۹74 در فرانسه که با دارایی 70میلیون‌دلار در جایگاه هشتم می‌ایستد و با آلبوم سال 2013 خود با‌عنوان Random Access Memories به شهرت بین‌المللی رسید. او البته یکی از چهره‌های گروه دونفره Daft Punk است که عضو دیگر آن؛ «توما بانگلتر» در حوزه فیلم‌برداری و کارگردانی نیز فعالیت دارد.

 

توما بانگلتر
متولد ۱۹75 در فرانسه که با دارایی 70میلیون‌دلار در جایگاه نهم می‌ایستد و با آلبوم سال 2013 خود با‌عنوان Random Access Memories به شهرت بین‌المللی رسید. او و «گی-مانوئل» تحت‌عنوان گروه Daft Punk فعالیت می‌کنند و توانستند در سال 2007 با آلبوم Alive 2007 برنده «گرمی» بهترین آلبوم الکترونیک شوند.

 

پل اوکنفولد
متولد ۱۹63 در انگلیس که با دارایی 65میلیون‌دلار در جایگاه دهم می‌ایستد و با آلبوم سال 1998 خود با‌عنوان Tranceport به شهرت بین‌المللی رسید. او دوبار نامزد دریافت «گرمی» و «ورلد موزیک اوارد» شده است و DJ Magazine در سال‌های 1998 و 1999 او را بهترین دی‌جیِ جهان معرفی کرد.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه