بانک

بی‌بی‌زهرا لعل‌موسوی

کمک دو‌میلیارد‌ریالی بانک پارسیان به مجمع خیرین انتقال خون
بانک پارسیان در راستای مسئولیت های اجتماعی خود دو‌میلیارد‌ریال به مجمع خیرین انتقال خون کمک کرد. بر‌اساس این گزارش، این اقدام خیرخواهانه بانک پارسیان به منظور تکمیل پروژه انتقال خون بیرجند (خراسان جنوبی) و اتمام عملیات ساختمانی آن صورت گرفته است. گفتنی‌ست؛ بانک پارسیان به عنوان بانک پیشگام در فعالیت های انسان دوستانه و نیکوکارانه، علاوه بر اقدامات مالی، همواره نگاه جدا از یک بنگاه اقتصادی به جامعه و مردم عزیز کشور داشته که همراهی با مؤسسات و انجمن‌های خیریه و همچنین پرداخت تسهیلات ازدواج، خود‌اشتغالی و کارآفرینی و ... بخشی از فعالیت‌های عام‌المنفعه این بانک است.

 

عضو هیئت‌مدیره بانک ملی ایران:
با تمام توان کنار صنعت هستیم
عضو هیئت‌مدیره بانک ملی ایران در بازدید از گروه صنعتی انتخاب گفت: «بانک ملی ایران از ابتدا با سرمایه مردم، تأسیس شده و طی نود و دو‌سال نیز با افتخار و با پشتوانه اعتماد مردم ایران به خدمت‌رسانی پرداخته است؛ از‌این‌رو با تمام توان در حمایت از گردش چرخ تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان این مرز‌و‌بوم در کنار صنعت خواهد بود». سید فرید موسوی طی سفر یک‌روزه به اصفهان به همراه حسن مونسان (معاون شعب بانک)، محسن امین زارع (معاون امور ارزی و بین‌الملل بانک)، حمید مؤمنی (مدیر امور شعب مستقل)، محمدرضا محمودپناه (رئیس اداره کل اعتبارات)، بهرام واقفی (رئیس اداره‌کل بازاریابی و امور مشتریان)، محمدنور آزادی (مدیر امور شعب استان اصفهان)، فائق جواهر‌کلام (رئیس شعبه مستقل میرداماد) و جمعی از کارشناسان ادارات مرکزی از کارخانجات گروه صنعتی انتخاب بازدید کرد.

 

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و وزارت دفاع
در‌راستای پیشبرد طرح اقدام ملی مسکن، با حضور محمود شایان (مدیرعامل بانک مسکن) و امیر حاتمی (وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح)، تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و وزارت دفاع برای تأمین مالی ساخت واحدهای مسکونی مختص کارکنان و بازنشستگان این وزارتخانه به امضاء رسید.
محمود شایان، در مراسم امضای این تفاهم‌نامه اعلام کرد: «در قالب این تفاهم‌نامه تأمین منابع برای تأمین مالی واحدهای مسکونی مختص کارکنان و کارمندان و همچنین بازنشستگان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از جانب بانک مسکن و با اختصاص تسهیلات ارزان‌قیمت با نرخ‌های شش و هشت‌‌درصد انجام خواهد شد». وی تصریح کرد: «این اقدام با همکاری و موافقت بانک مرکزی و پیگیری‌های دولت و وزارت راه و شهرسازی و همچنین بانک مسکن به سرانجام رسیده و از طریق سپرده‌گذاری در حساب صندوق یکم امکان‌پذیر است». شایان بابیان‌اینکه در قالب این تفاهم‌نامه اعتباری بالغ‌بر دوهزار و 500‌میلیارد‌تومان برای پرداخت تسهیلات به 41‌هزار‌نفر از متقاضیان واجد‌شرایط پیش‌بینی‌شده است، گفت: «هدف از این اقدام، سرعت‌بخشی و تسهیل شرایط ساخت و واگذاری واحدهای مسکونی برای این گروه از متقاضیان است که توسط وزارت راه و شهرسازی برای ساخت و واگذاری مسکن به آن‌ها در قالب طرح اقدام ملی برنامه‌ریزی‌شده است». وی همچنین بابیان‌اینکه این تسهیلات ارزان‌ترین تسهیلات در شبکه بانکی در بخش مسکن است، گفت: «مطابق با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، اقساط این تسهیلات نیز 144‌ماهه در‌نظر گرفته‌شده است». شایان افزود: «سقف این تسهیلات در شهرهای بزرگ به ازای هرکدام از متقاضیان 80 میلیون تومان و در شهرهای با جمعیت بیش از 200‌هزار‌نفر، 60‌میلیون‌تومان در‌نظر گرفته‌شده است. از طرفی با هماهنگی‌های صورت‌گرفته و موافقت بانک مرکزی امکان اختصاص این تسهیلات به‌صورت زوجین با همسران کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح نیز فراهم‌شده است که با این اقدام، گام مثبت و مؤثری در تامین مسکن این گروه از متقاضیان برداشته خواهد شد».

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه