رژیم غذایی مناسب بعد از عمل جراحی

تغذیه بعد از عمل جراحی، موضوع مهمی‌ست که برای سلامت بدن واجب است. کارشناسان می‌گویند اکثر آدم‌ها بعد از جراحی نیاز به مکمل ندارند؛ ‌در‌صورتی‌که غذاهای معمولی مصرف کنند و رژیم غذایی متعادلی داشته باشند.

فلفل دلمه‌ای، منبع خوب ویتامین C است. ویتامین C به‌عنوان ویتامینی محلول در آب شناخته شده و می‌تواند به اتصال عرضی پروتئین کلاژن کمک کند. کلاژن به بهبود زخم، کمک شایانی می‌کند.

قارچ از بهترین مواد غذایی برای رژیم غذایی پس از جراحی‌ست که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. مطالعه‌ای نشان داد در بیمارانی که قارچ خورده بودند، پروتئین‌های التهابی کاهش یافتند.

آناناس دارای آنزیم‌های پروتئاز است که بدن شما برای حل‌کردن و هضم ‌پروتئین‌ها استفاده می‌کند. این آنزیم‌ها در کاهش التهاب و تورم مؤثرند. آنزیم موجود در ریشه آناناس هم بسیار مفید است.

تخمه‌ کدو تنبل نیز منبع خوبی از روی است و روی برای داشتن سیستم ایمنی سالم مهم است. برای فعال‌کردن سلول‌هایی که در سیستم ایمنی بدن دخالت دارند، ‌به روی نیاز است.

در مورد بهترین خوراکی‌ها برای پس از عمل جراحی، غذاهای غنی از پروتئین ازجمله ماهی در بالای فهرست قرار دارند. اسید آمینه‌ پروتئین در بازسازی بافت و بهبود زخم بسیار مؤثر دارد.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه