گلستان

سینا غریب

پیگیری برای احقاق حقوق جامعه ایثارگری
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان اظهار کرد: «بنیاد تمام تلاش خویش را درراستای استیفای حقوق قانونی جامعه ایثارگری به‌کار خواهد برد و اگر با هدف قرب الهی و انگیزه‌های معنوی در این راه قدم برداریم قطعاً موفق خواهیم شد». اسرافیل وزیری در شورای اداری بنیاد استان گفت: «باید از تمامی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی درراستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خدمات‌رسانی حداکثری به جامعه ایثارگری بهره برد. بنیاد در صف اول فعالیت‌های جهادی و خدمت‌رسانی به خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر است و اگر باهدف قرب الهی و انگیزه‌های معنوی در این راه قدم برداریم قطعاً موفق خواهیم شد». وزیری تأکید کرد: «اعتقاد و اعتماد و مشورت‌گرفتن و هم‌اندیشی با کارشناسان و نخبگان جامعه ایثارگری بنیاد موجب اجرای برنامه‌های کمی و کیفی و ارائه راهکارهای به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه شده و برنامه سالانه خود را براساس نقشه راهی که مشخص‌شده است طراحی و تدوین کنیم و یقیناً می‌توانیم با محوریت گفتمان‌سازی در تحقق اهداف و سیاست‌های بنیاد گام برداریم».
 
بازرسی از واحدهای صنفی استان
معاون ارزیابی انطباق استاندارد گلستان از انجام هشت‌هزار و 585‌مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان گلستان در نه‌ماه‌نخست سال 99 خبر داد. داود مزیدی اظهار داشت: «نظارت بر مراکز عرضه و فروشگاه‌ها، یکی از وظایفی‌ست که استاندارد به‌موازات کنترل خطوط تولید و نظارت بر کالاها در مبدأ، اجرا می‌کند». وی درادامه گفت: «در نه‌ماهه سال جاری، از 8585 واحد صنفی، فروشگاه و مراکز عرضه در قالب طرح طاها توسط کارشناسان و بازرسان استاندارد در استان بازرسی شد که مقصود این بازرسی‌ها، علاوه‌بر اشاعه فرهنگ استاندارد و اطمینان‌بخشی به جامعه درخصوص ایمن‌بودن کالاهای استاندارد، ناامن‌کردن بازار، برای کالاهای بی‌کیفیت و بدون نشان استاندارد است». وی افزود: «دراین‌راستا تعداد 188 کالای دارای نشان استاندارد از مراکز عرضه و توزیع، خریداری و برای آزمون به آزمایشگاه‌های اداره‌کل و نیز آزمایشگاه‌های همکار تائید‌صلاحیت‌شده، ارسال شد».
 
مشارکت کارکنان شهرداری گرگان در طرح رزمایش کمک مؤمنانه
پنجمین رزمایش کمک مؤمنانه هم‌زمان با نخستین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ایام فاطمیه باحضور دکتر دادبود؛ شهردار گرگان، محمد حمیدی؛ فرماندار، سرهنگ فخرالدین؛ فرمانده سپاه ناحیه گرگان، خانواده شهدا و ایثارگران و تعدادی مدیران و مسئولان شهرستانی در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) سپاه نینوا برگزار شد. شهردار گرگان گفت: «شهید حاج قاسم سلیمانی پیش‌از‌آنکه فاتح مرزهای جغرافیایی باشد فاتح دل‌ها بود و به‌همین‌خاطر به سردار دل‌ها مشهور شد». دادبود افزود: «شهید سلیمانی با اقدامات و عملکرد خود مردم را نیز تحت‌تأثیر و توجه قرار می‌داد و تمام اقدامات ایشان با محوریت توجه به مردم به‌ویژه مستضعفین بود». شهردار گرگان تصریح کرد: «پایگاه مقاومت بسیج شهید حاج قاسم سلیمانی شهرداری گرگان بیش از گذشته درحال تلاش است و به برکت این شهید بزرگوار یک جهش خوبی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر به‌وجود آمده است».

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه