ثروتمندترین زنان جهان در سال 2021

مصطفی رفعت/بررسی ثروت افراد، از آن مقوله‌هایی‌ست که همیشه طرفدار دارد و کنجکاوی‌برانگیز است؛ هرچند اگر به فهرست‌های هرساله دراین‌باب که در منابع مختلف به‌چاپ می‌رسد، مراجعه کنیم، خواهیم دید که عمدتاً با نام‌هایی تکراری مواجه می‌شویم که گاه به‌عللی، در رتبه‌بندی جابجا شده‌اند یا هرازگاهی به‌علت خاصی، یک فرد جدید، وارد سیاهه همیشگی شده و به‌اصطلاح حال‌وهوای این‌مدل گزارش‌ها را عوض کرده است. دراین‌گزارش، نگاهی داریم به فهرست جدید و به‌روزِ پولدارترین زنان جهان در سال 2021 که البته تعداد قابل‌توجهی از آن‌ها، این ثروت را فقط به‌ارث برده‌اند و درواقع، جزو ثروتمندان خودساخته به‌حساب نمی‌آیند. منبع ما Wealthy Gorilla است.

فرانسوا بتانکور می‌یر
وقتی مادرش؛ لیلیان بتانکور در سال 2017 درگذشت، او میراث‌خوار ثروت افسانه‌ایِ «لورئال» شد. اکنون اوست که این هلدینگ را اداره می‌کند؛ البته خانواده‌اش 33درصد از سهام این برند آرایشی و بهداشتی را در‌اختیار دارند. در سال 2021‌، دارایی خالص این خانم 67ساله، بیش از 69.6میلیارد‌دلار تخمین زده شده است.

 

آلیس والتون
دختر سام والتون؛ بنیان‌گذار یکی از موفق‌ترین زنجیره‌های خرده‌فروشی در جهان به‌نامِ «وال‌مارت» که شرکت «لاما» را در سال 1988 بنیان گذاشت؛ اما به‌دلایلی آن‌را در دهه90 تعطیل کرد. در سال 2021، دارایی خالص این خانم 71ساله عضو هیئت‌مدیره این مجموعه بزرگ، بیش از 68.1‌میلیارد‌دلار تخمین زده شده است.

 

مک‌کنزی اسکات
پیش‌تر‌ها این رمان‌نویس و نیکوکار، با نام خانوادگی همسرش؛ جف بیزوس (بنیان‌گذار شرکت آمازون) شناخته می‌شد. پس از طلاق، او چهاردرصد از سهام ‌مجموعه را به‌جیب زد که 35‌میلیارد‌دلار آن‌زمان ارزش داشت و قابل‌توجه بود. در سال 2021، دارایی خالص این خانم 50ساله، بیش از 62.7‌میلیارد‌دلار تخمین زده شده است.

 

جولیا کوک
بیوه دیوید کوک که در سال 2019 درگذشت. دیوید 42درصد از سهام صنایع «کوک»؛ و برادرش (چارلز) نیز 42درصد را داشت. پس از مرگ او، جولیا و سه فرزندش، سهام دیوید در‌این‌مجموعه را به‌ارث بردند. در سال 2021‌، دارایی خالص این خانم 58ساله، بیش از 44.9‌میلیارد‌دلار تخمین زده شده است.

 

یانگ هویان
سهامدار عمده هلدینگ «کانتری گاردن» و بیست‌و‌چهارمین ثروتمند چین که جوان‌ترین میلیاردر زن و نیز ثروتمندترین زن آسیا نیز محسوب می‌شود. او دختر یانگ گووکیانگ است که در سال 1997 شرکت Biguiyuan را تأسیس کرد. در سال 2021، دارایی خالص این خانم 39ساله، بیش از 30.6‌میلیارد‌دلار تخمین زده شده است.

 

ژاکلین مارس
از مالکین و اعضای هیئت‌مدیره شرکت «مارس اینکورپوریتد» که والدینش بنیان‌گذار آن بودند. ثروت به‌دست‌‌آمده از فعالیت این شرکت، بین او و دو برادرش؛ جان و فارست تقسیم؛ و او یکی از ثروتمندان جهان شد. در سال 2021، دارایی خالص این خانم 81ساله، بیش از 30.6‌میلیارد‌دلار تخمین زده شده است.

 

زوزانه کلاتن
طبق آمار «فوربز»؛ یوهانا کوندات مدت‌ها یکی از ثروتمندترین زنان جهان بود. وقتی در سال 2015 مُرد، این جایگاه را با ثروتی انبوه برای دخترش به‌ارث گذاشت. این خانواده، سهام‌دار BMW، SGL و Altana هستند. در سال 2021، دارایی خالص این خانم 58ساله، بیش از 24.2‌میلیارد‌دلار تخمین زده شده است.

 

لورن پاول جابز
بنیان‌گذار «امرسان الکتایو» که حامی سیاست‌های مربوط به عدالت اجتماعی و محیط زیست است. او در سال ۱۹۹۱ با بنیان‌گذار «اپل»؛ استیو جابز ازدواج کرد و پس از درگذشت جابز (2011)، وارث دارایی‌های او شد. در سال 2021‌، دارایی خالص این خانم 57ساله، بیش از 19.9‌میلیارد‌دلار تخمین زده شده است.

 

ژانگ هویجان
رئیس شرکت «هانسو» که فعالیتش در‌زمینه تولید داروهای انکولوژی، روان‌گردان، دیابت و سایر موارد تخصصی‌ست. همسرش نیز تاجر عرصه تولید دارو‌ست. او مالکیت بیش از 75درصد این شرکت را همراه دخترش سون یوان در‌اختیار دارد. در سال 2021‌، دارایی خالص این خانم 59ساله، بیش از 18.9میلیارددلار تخمین زده شده است.

 

وو یاجون
بنیان‌گذار «لانگفور پروپرتیس» که توسعه‌دهنده املاک و مستغلات در هنگ‌کنگ. او در سال 1993 با شوهر سابقش این شركت را تأسیس كرد. آن‌ها در سال 2012 طلاق گرفتند و شوهرش دیگر نقش فعالی در‌این‌شرکت ندارد. در سال 2021‌، دارایی خالص این خانم 57ساله، بیش از 17.9میلیارددلار تخمین زده شده است.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه