به‌مناسبت دهه فجر صورت گرفت؛

بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی شهرداری نورآباد

سید احمد موسوی

شهردار نورآباد گفت: «به‌مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر چند پروژه شهری شامل، لاین غربی پل فردوسی، دیواره‌های ساحلی و کانال سیل‌بر دره مشتری و ... باحضور فرماندار، امام‌جمعه و اعضای شورای شهر افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. به‌گزارش سایه؛ توجه به پیشرفت و آبادانی مناطق کمتر برخوردار و توسعه‌نیافته امری مهم و حیاتی‌ست. شاخص‌های توسعه را که درنظر بگیریم متوجه می‌شویم که خیلی از شهرهای استان لرستان از محرومیت مضاعفی برخوردار بوده و می‌طلبد مدیران میدانی و عمل‌گرا در جبران کمبودهای عمرانی و کمک به ارتقای زیباسازی و مبلمان و عمرانی شهرها فعالیت‌های دوچندان و مضاعفی را دردستورکار قرار دهند. شهرستان نورآباد از جمله شهرهای شمالی استان لرستان است که نسبت به سایر شهرهای استان از امکانات و توسعه کمتری برخوردار است؛ بنابراین، خدمت به این مناطق به‌مراتب شیرین‌تر از شهرهای توسعه‌یافته و پرجمعیت است.

شهرداری کوچک و کم‌درآمد با مشکلات فراوان
شهردار نورآباد، مهندس علی نجات نورعلی است. شهرداری کوچک و کم‌درآمد با مشکلات فراوان و مطالبات مردمی زیاد؛ اما علی‌رغم مشکلات درآمدی و تجهیزات شهرداری نورآباد، نورعلی با بهره جستن از سال‌ها تجربه در بدنه شهرداری‌ها در مدت‌زمان حضورش در رأس شهرداری شاهد تغییرات و تحولی قابل‌قبولی در سطح شهر نورآباد بودیم. در ایام دهه فجر نیز چندین طرح مهم عمرانی در سطح شهر آماده که باحضور مسئولان افتتاح و به بهره‌برداری رسیدند. افتتاح پل، دیواره ساحلی، کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی، پل فلزی و ... از جمله طرح‌هایی بودند که در هشتمین‌روز از دهه فجر باحضور شهردار، امام‌جمعه، اعضای شورای شهر و فرماندار نورآباد افتتاح شدند.

تأمین سه‌میلیاردتومان جهت ساخت فاز دوم پل
شهردار نورآباد دراین‌رابطه در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار ما گفت: «یکی از طرح‌های مهم شهرداری ساخت پل فردوسی بود که لاین غربی این پل امروز کامل شد و به افتتاح رسید همچنین کار ساخت لاین شرقی این پل با اعتباری بالغ‌بر سه‌میلیاردتومان سال آینده استارت خواهد خورد».

ساخت دیواره ساحلی و حل مشکل همیشگی مردم
علی نجات نورعلی گفت: «پروژه دیگر شهرداری، ساخت دیواره ساحلی بود که با تکمیل آن مشکلات مردم شمال شرق شهر مرتفع شد که اعتبار آن ازطریق اعتبارات سیل در حدود سه‌میلیاردتومان اعتبار صرف شد و تحویل شهروندان عزیز شد». نورعلی نبود کانال سیل‌بر در شمال شرق شهر در زمان وقوع سیل در نورآباد را یکی از مشکلات اساسی مردم این شهر اعلام و عنوان کرد: «با تدابیر اعضای شورا و مطالعات کارشناسان و مهندسین شهرداری کانال مدنظر به‌طول 500متر با ظرفیت عبور دو‌ونیم‌مترمکعب آب از کانال در ثانیه طراحی شد».

طرح بسیار‌مهم و مؤثر برای شهروندان
وی ادامه داد: «باتوجه‌به‌اینکه این طرح بسیار‌مهم و مؤثر برای شهروندان بود بر اجرای آن تأکید داشتیم؛ به‌همین‌منظور با پیگیری‌هایی که شد اعتبار آن از سه محل تملک استانی، ماده 10 سیل و از محل اعتبارات زمین بالغ‌بر چهارمیلیارد و 500میلیون‌تومان تأمین هزینه شد که با لطف خدا همه حوزه آبریز شمال شرق شهر را پوشش و هدایت می‌کند و شاهد آب‌گرفتگی دراین‌منطقه نخواهیم شد». شهردار نورآباد بابیان‌اینکه کار بهسازی ورودی‌های شهر نیز دردستِ اجراست اظهار کرد: «در تلاشیم ورودی‌های شهر را در شأن مردم عزیز بهسازی کنیم. دراین‌راستا ورودی بیمارستان که حلقه اتصال خیابان شهید رضایی و شمال شرق شهر به کرمانشاه منتهی می‌شود تکمیل خواهد شد». وی مردم نورآباد را مردمی فهیم و ولایت‌مدار خواند و تصریح کرد: «فرزندان مردم نورآباد در شهرداری نورآباد شبانه‌روز در خدمت شهروندان هستند و دراین‌خصوص امیدواریم بتوانیم خدمات شایسته‌ای به مردم عزیز ارائه دهیم».

خبرهای خوش شهردار
شهردار نورآباد درادامه بااشاره‌به طرح‌های دردستِ‌اجرای شهری بیان کرد: «خوشبختانه در این مدت پروژه‌های مؤثری برای ارتقای عمرانی نورآباد تعریف شده که می‌توان به طرح‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی، احداث میدان‌های جدید و چند طرح مهم دیگر اشاره کرد که ان‌شاءالله با تأمین اعتبار موردنیاز و به‌محض تکمیل در هفته دولت به بهره‌برداری خواهند رسید».
نورعلی درپایان افزود: «انتظار داریم فرماندار محترم و امام‌جمعه گران‌قدر در جلسات استانی با پیگیری‌هایی که خواهند داشت بتوانند اعتبارات بیشتری برای پیشرفت و محرومیت‌زدایی نورآباد جذب کنند».

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه