کدام آدم‌های معروف وارد عرصه تولید عطر شدند؟

مصطفی رفعت

آدم‌های معروف، شباهت‌هایی با یکدیگر دارند که ازآن‌جمله انجام کارهایی شبیه هم است؛ حتی اگر علت خاصی پشت آن نبوده؛ و تنها انگیزه، عقب‌نماندن از قافله باشد. این‌روزها که یک زندگی موازی در فضای مجازی، به زندگی روتین بعضی‌افراد افزوده شده، تقلید‌ها نیز سرعت بیشتری به‌خود گرفته؛ مانند واکنش‌های آنی به یک رویداد! هنوز خبر تولید عطرِ «نوید محمدزاده» قدیمی نشده بود که باخبر شدیم «مهران مدیری» نیز عطرهایی با برند خودش وارد بازار کرده است. «لیلا حاتمی، هدیه تهرانی، لیلا اوتادی، بهاره رهنما» نیز پیش‌تر چنین‌کاری کرده بودند. در‌این‌گزارش، 10 نمونه خارجی تولید عطر توسط سلبریتی‌ها را مرور می‌کنیم.

 

آریانا گرانده
اگر به عطرهایی با پایه گل‌ها و مرکبات علاقه دارید و دلتان می‌خواهد فاقد نت‌های تند باشد، عطر بهاره THANK U NEXT از آریانا گرانده؛ خواننده و بازیگری که آلبومی نیز در سال 2019 با‌این‌عنوان منتشر کرد، مناسب است. ترکیبات اصلی آن‌را گلابی، رز صورتی، نارگیل و مشک، شکل داده‌اند.

 

آنتونیو باندراس
آن‌هایی‌که به عطر مردانه با تم شرقی علاقه دارند، از Diavolo محصول سال 1997 آنتونیو باندراس؛ بازیگر اسپانیایی لذت خواهند برد؛ برگاموت، چرم، مشک، صندل، پاچولی، فلفل و شمعدانی با کمک هم ترکیب معطر این عطر را ساخته‌اند. باندراس تا سال 2010، چند عطر دیگر را نیز راهی بازار کرد.

 

جنیفر لوپز
در میان عطرهایی که جنیفر لوپز؛ خواننده و بازیگر تولید کرده؛ Promise یک اتفاق ویژه است؛ یک عطر لوکس با ترکیبِ نت‌های آناناس، لیمو و پرتقال که با عطرمایه کارامل و گل صدتومانی کامل می‌شود. بطری این عطر، ملهم از طرح لباس این هنرمند در مراسم گرمی سال 2000 است.

 

دیوید بکهام
دیوید بکهام در سال 2011 تصمیم گرفت همراه با شریک تجاری‌اش؛ سیمون فولر که طراح و کارگردان است، تولید عطری را آغاز کند تا کنار سایر ملزومات مردانه خط تولید مُد مشترک او و همسرش؛ ویکتوریا بکهام، عرضه جهانی شود. نتیجه: Homme بود؛ عطری با عطرمایه درخت ماهونی و مشک.

 

بیانسه
علاقه‌مندانِ رایحه‌های گرم و شیرین می‌توانند از این عطر بیانسه؛ خواننده معروف استفاده کنند؛ او طراحی محصول را به کلود دیر سپرد و او در همفکری با اولیویر گیلوتین، نت‌های هلو، بادام، پاچولی، ارکیده و ماکارون را با عنبر درهم آمیخت و به ترکیبی رسیدند که نامش را Heat گذاشتند.

 

جاستین بیبر
طراحیِ بطریِ عطری که جاستین بیبر؛ خواننده نسل جدید، با نام Someday عرضه کرد؛ از المان‌های موردعلاقه تین‌ایجرها بهره برده. ماندارین، گلابی، توت وحشی، یاسمن، وانیل و مشک؛ زمینه اصلی این عطر را شکل می‌دهند. گرچه این عطر زنانه در سال 2004 به بازار آمد؛ اما همچنان جذاب به‌نظر می‌رسد.

 

کیتی پری
بطری Meow متعلق به کیتی پریِ خواننده، در ظاهر، خط ارتباطی با نامش را حفظ کرده و شمایلی بانمک از گربه‌ای یاسی‌رنگ است با گردنبندی از حرف M بر گردنش. البته با یک حیوان خانگی طرف نیستیم؛ بلکه رایحه‌ای‌ست آمیخته از وانیل، گلابی، نارنگی و عنبر ‌همراه گاردنیا و یاسمن.

 

بروس ویلیس
عطر Bruce Willis که رایحه‌ مردانه دارد؛ در سال 2010 به بازار عرضه شد. گریپ‌فروت، فلفل، سرو، پرتقال و شمعدانی را باید عطرمایه‌های اصلی تشکیل‌دهنده آن نام برد. او برای تولید این عطر، به برند آرایشی و بهداشتیِ LR اعتماد کرد و ظاهری کلاسیک را برای بطری آن درنظر گرفت.

 

بریتنی اسپیرز
وقتی سال 2007 برای اولین‌بار MIDNIGHT FANTASY به بازار آمد، بریتنی اسپیرز در اوج شهرت بود و با ایجاد هیجان در دل هوادارانش توانست فروش بالای محصول خود را تضمین کند؛‌ اما این عطر هنوز با استقبال روبه‌روست. شاید ترکیب گیلاس، آلو، ارکیده و عنبر در آن، یک ترکیب جادویی‌ست.

 

شاهرخ‌ خان
بد نیست برای تنوع هم که شده، یک نمونه عطر تولیدی ستاره‌های هند را معرفی کنیم: Tiger Eyes که سوپراستار شاهرخ ‌خان آن‌را توسط برند فرانسویِ Jeanne Arthes تولید کرد. در ساختار این عطر، از دارچین، اسطوخودوس، گریپ‌فروت، جوز هندی، پرتقال تلخ، نعناع، ترنج، لیمو و مریم‌گلی استفاده شده است.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه