درمان ترک‌های پوست بدن با تغذیه

با کاهش توانایی پوست در تولید کلاژن و عواملی مانند بارداری، چاقی و لاغری یک‌باره، از ترک‌های پوست بدن رونمایی می‌‌شود. با مصرف مواد غذایی توصیه‌شده می‌توانید تا حد زیادی این مشکل را رفع کنید.

گندم، غنی از ویتامین E و سیلیس است که به این معناست که در بازسازی پوست شما بسیار تأثیرگذار است و می‌تواند به‌خوبی پوست شما را جوان و خالی از ترک‌ها کند.

هلو، نه‌تنها میوه خوشمزه‌ایست بلکه غنی از آب است و به‌همین‌دلیل با مرطوب نگه‌داشتن پوست بدن از ایجاد ترک جلوگیری می‌کند و در مقابل هر چیز مضر مانند دیواری مستحکم عمل می‌کند.

از میان غذاهایی که ترک‌های پوستی را کاهش می‌دهند‌، آووکادو یکی از مهم‌ترین‌ آن‌ها به‌شمار می‌رود و از اسیدهای چرب سالم برخوردار است که برای تغذیه پوستی یک مورد حیاتی محسوب می‌شوند.

اگرچه که آب، دقیقاً یک غذا محسوب نمی‌شود؛ اما موردی حیاتی‌ست که باعث سم‌زدایی بدن شده و وجود آن در رژیم غذایی بسیار مناسب است و برای کاهش ترک‌های پوستی حائزاهمیت است.

دانه‌ها حاوی ویتامین E هستند که در محافظت از سلول‌ها‌ و پوست‌ نقش بسیار دارند دانه‌های آفتاب‌گردان از مهم‌ترین آن‌هاست که به بازسازی پوست کمک و از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه