مثبت‌اندیشی در محیط کار

نیلوفر شهدوست

رئیسی دارید که با بدخلقی و نگاه از بالا هر روز صبح‌تان را به جهنم بدل می‌کند؟ محیط کارتان متناسب با علایق و سلایق‌تان نیست؟ اگر این‌طور است، متأسفیم. اوضاع‌تان واقعا خوب نیست، اما شما انسان هستید و می‌توانید وضعیت‌های عذاب‌آور را با راه‌ها و ترفندهای گوناگون مدیریت کنید. مثبت اندیشی در محیط کار هم شدنی و امکان‌پذیر است./ چطور

مدام درحال یادگیری باشید. یکی از راه‌های مثبت‌اندیشی در محیط کار تلاش برای افزودن به دانش، مهارت‌ها و تقویت رزومه‌ی کاری‌ست. سعی کنید مدام درحال یادگرفتن باشید؛ مثلاً در سخنرانی کاری شرکت کنید.

بین کار و زندگی خود تعادل برقرار کنید. اگر کارتان در اداره ناتمام مانده است، آن را به خانه نبرید بلکه انجام کار عقب‌مانده را به اول وقت روز کاری بعد منتقل کنید.

اگر پیوسته و بی‌وقفه کار کنید، خسته و فرسوده خواهید شد. هر دوساعت یک‌بار به خود استراحت دهید و نگذارید تا فشار کاری تمرکز شما را از بین ببرد و انگیزه‌هایتان را بکشد.

کمک‌کردن به دیگران به شما احساس خوبی منتقل می‌کند. ضمناً اگر به همکارتان توضیحات آموزشی مرتبط با کارش را یک‌بار به‌شکل دقیق و روشن ارائه کنید، دیگر در حین کارکردن مزاحم‌تان نخواهد شد.

یکی دیگر از راه‌های مثبت‌اندیشی در محیط کار ارتباط برقرار‌کردن با همکاران‌تان است. لازم نیست خیلی با همه خودمانی شوید؛ اما همین‌که باهم در ارتباط باشید، گاهی حرف بزنید و چیزی بخورید کافی‌ست.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه