بانک

بی‌بی‌زهرا لعل‌موسوی

پرداخت 125‌هزار‌میلیارد‌ریال تسهیلات کرونایی در بانک ملی ایران
مدیرعامل بانک ملی ایران از پرداخت حدود 125‌هزار‌میلیارد‌ریال تسهیلات مرتبط با کرونا تا پایان فروردین‌ماه سال جاری خبر داد. به‌گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران؛ دکتر محمد رضا حسین زاده گفت: «بیش از 82‌هزار‌میلیارد‌ریال تسهیلات به یارانه‌بگیران و بیش از 27‌هزار‌میلیارد‌ریال نیز به کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا پرداخت شده است». به‌گفته وی؛ بیش از 16‌هزار‌میلیارد‌ریال تسهیلات حمایتی نیز برای تأمین مخارج مستاجرین در قالب سامانه جامع طرح اقدام ملی مسکن توسط بانک ملی ایران پرداخته شده است. مدیرعامل بانک ملی ایران، اظهار کرد: «از زمان ابلاغ تسهیلات مرتبط با کرونا تا پایان ماه نخست سال 1400، بیش از هشت‌میلیون و 381‌هزار فقره تسهیلات در قالب عقد قرض‌الحسنه و مرابحه به جامعه هدف پرداخت کرده‌ایم».

 

رشد سالانه ۲۸۱‌درصدی درآمد بانک دی
بیشترین میزان درآمدی که بانک دی در ابتدای سال مالی از خود بر جای گذاشته مربوط به «مشارکت مدنی» با ۱.۴۱۶‌میلیارد‌ریال بوده است. در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به فروردین‌ماه سال جاری مجموع درآمد حاصل‌شده از تسهیلات اعطایی طی دوره یک‌ماهه را برابر با مبلغ ۲.۴۶۲‌میلیارد‌ریال گزارش کرده و مقدار تسهیلات وصولی طی دوره را نیز بالغ‌بر ۱۳.۳۳۴‌میلیارد‌ریال اعلام‌کرده؛ همچنین میزان سرمایه ثبت‌شده این بانک ۶.۴۰۰‌میلیارد‌ریال ارائه‌شده و سرمایه ثبت‌نشده نیز ۱۲۸.۶۰۰‌میلیارد‌ریال بوده است. بر پایه این گزارش، بانک دی در ابتدای سال مالی منتهی به فروردین‌ماه سال جاری نسبت به ماه گذشته ۲۰‌درصد افزایش درآمد را تجربه کرده و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز ۲۸۱‌درصد رشد را شاهد بوده؛ همچنین مقدار تسهیلات وصولی طی دوره نیز نسبت به دوره مشابه سال گذشته نیز با افزایش ۱۴۶‌درصدی مواجه بوده است. بیشترین میزان درآمدی که بانک دی در ابتدای سال مالی از خود بر جای گذاشته مربوط به «مشارکت مدنی» با ۱.۴۱۶ ‌میلیارد‌ریال بوده و رتبه بعدی را نیز بخش «سایر تسهیلات» با ۷۹۴.۹۸۸‌میلیون‌ریال به خود اختصاص داده است.

 

انتصاب مدیران جدید در بانک ایران‌زمین
مدیرعامل بانک ایران زمین طی حکمی کیمیا روحانی را به‌عنوان مدیر امورسازمان و توسعه سیستم‌ها و روزیتا مظفری گیلانی را به‌عنوان رئیس اداره پیگیری و دعاوی این بانک منصوب کرد. در متن حکم انتصاب عبدالمجیدپورسعید خطاب به روحانی و مظفری آمده است: «نظر به شایستگی و سوابق شما به‌موجب این احکام به عنوان مدیر امور سازمان و توسعه سیستم‌ها و رئیس اداره پیگیری و دعاوی بانک ایران زمین منصوب می‌شوید تا با بهره‌مندی از دانش و تجربه خود، این بانک را در دستیابی به اهداف تنظیم ‌شده خود یاری کنید. توفیق روزافزون شما را در خدمت به نظام بانکی جمهوری اسلامی ایران از درگاه حضرت احدیت خواستارم».  کیمیا روحانی پیش از دریافت این حکم، مسئولیت ریاست اداره فرایندها و بهبود روش‌ها را در بانک ایران زمین عهده‌دار بود. پیش‌از‌این، دراین بانک مدیریت امور سازمان و توسعه سیستم‌ها را علیرضا لشگری‌پور بر عهده داشت.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه