شهرستان ری

محسن شیرازی‌نژاد

احداث ۱۳۰ کلاس درس در شهرستان
فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: «طرح‌های آموزشی این شهرستان با ظرفیت بیش از ۱۳۰ کلاس درس و پیشرفت فیزیکی ۸۰ تا ۹۰‌درصد دردست‌اجرا‌ست». حسین توکلی کجانی افزود: «یک طرح آموزشی نیز توسط فرمانداری تأمین اعتبارشده و درحالِ احداث است که باتوجه‌به اهمیت حوزه آموزش، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران تسریع درروند تکمیل پروژه‌ها را با همراهی  دستگاه‌های اجرایی در اولویت قرار دهد». وی اظهار داشت: «از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی خیران در احداث فضاهای آموزشی مشارکت ارزشمندی داشته و دارند و در شهرستان ری نیز باهمت خیران که همواره نگاه ویژه‌ای به این شهرستان دارند مدارس متعددی احداث شده که ظرفیت‌های خوبی را در حوزه آموزشی و فنی ایجاد کرده است». این مسئول خاطرنشان کرد: «در سال گذشته خشت‌گذاری چندین طرح آموزشی در شهرستان ری انجام شد و درحال‌حاضر این پروژه‌ها درحال‌حاضر اجرا است و بایستی باتوجه‌به ضرورت و نیاز به فضاهای آموزشی درروند اجرا تسریع شود و در سال جاری به بهره‌برداری برسد».

 

کشف ۱۳‌میلیاردریال لوازم خودروی قاچاق
مدیرکل تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران، گفت: «۴۱‌هزار و ۳۷۰‌عدد تسمه دینام قاچاق به‌ارزش ۱۳‌میلیارد و ۶۵۷‌میلیون‌ریال از یک انبار در شهرستان ری کشف و ضبط شد». احمد جعفری‌نسب گفت: «این تسمه‌های دینام که به‌صورت قاچاق وارد کشور شده بود و داخل یک انبار در شورآباد نگهداری می‌شد توسط گشت مشترک اداره‌کل تعزیرات حکومتی و اداره‌کل اطلاعات جنوب تهران کشف ‌شده است». وی بااشاره‌به‌اینکه این کالاها به جرم قاچاق و نگهداری غیرمجاز ضبط شد، افزود: «پرونده این تسمه‌های دینام قاچاق برای رسیدگی و تعیین جریمه به مراجع قضایی ارجاع داده شد که تا حکم لازم صادر شود». جعفری‌نسب تأکید کرد: «متخلفان اقتصادی در حوزه‌های قاچاق، اختفاء و احتکار باید بدانند که تمامی انبارهای نگهداری کالای مجاز و غیرمجاز توسط نیروهای اطلاعاتی و بازرسان ادارات تعزیرات حکومتی و صمت زیر‌نظر هستند و هرگونه تخلف از دید بازرسان پنهان نیست».

 

تخریب 36 کوره زغال‌گیری در کهریزک
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان ری گفت: «۳۶ کوره زغال‌گیری غیرمجاز (تولید زغال) با دستور مقام قضایی در روستای دوتویه و جهان‌آباد بخش کهریزک این شهرستان تخریب شد». زهره عبادتی افزود: «این کوره‌های به‌تازگی توسط گشت‌های مشترک بخشداری کهریزک و اداره محیط‌زیست شناسایی و با حکم قضایی تخریب شدند». وی بابیان‌اینکه مالکان کوره‌های زغال‌سوزی، ایرانی و اکثر کارگران آنها اتباع بیگانه هستند که به‌صورت غیرمجاز در‌این‌منطقه شکل‌گرفته و فعالند، افزود: «چهار‌نفر از متصدیان کوره‌های تخریب‌شده نیز بازداشت و به مراجعه قضایی معرفی شدند. کوره‌های غیرمجاز زغال‌گیری با انتشار مستقیم دود و گازهای سمی در روستاها و مناطق مسکونی جنوب پایتخت موجب آلودگی هوا در سطح این منطقه شده است».

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه