شهر ری

محسن شیرازی‌نژاد

سم‌پاشی ۵۰۰‌هکتار از زمین‌های شهرستان ری
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: «۵۰۰‌هکتار از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی این شهرستان از اردیبهشت‌ماه تاکنون علیه هجوم ملخ سم‌پاشی شده است». جبرئیل برداری اظهار داشت: «ملخ‌های مهاجم شهرستان ری از نوع بومی و مراکشی هستند که در اثر باران‌های بهاری و سبزی مراتع جمعیتشان افزایش یافته است و اگر به‌خوبی تعداد این حشرات کنترل نشود موجب ایجاد خسارت در اراضی کشاورزی به‌خصوص مزارع غلات (گندم و جو) می‌شود». وی بابیان‌اینکه کارشناسان جهاد کشاورزی هم‌زمان از زمان گرم‌شدن هوا در کانون‌های اصلی تجمع ملخ‌ها حضور یافته‌اند و تمهیدات درخصوص کنترل جمعیت این حشرات اندیشیده‌اند، خاطرنشان کرد: «جهاد کشاورزی برای رفع نگرانی کشاورزان گندم و جو کار شهرستان ری سم برای مقابله با ملخ‌ها را در اختیارشان قرار داده است. کانون‌های اصلی ملخ در شهرستان ری عرصه‌های منابع طبیعی و زمین‌های بخش کهریزک و بخش حسن‌آباد به‌خصوص بایر اطراف فرودگاه امام خمینی(ره)، روستاهای کلین، خانلق و پشت شهرک شمس‌آباد است». وی یادآور شد: «هنوز گزارشی مبنی‌بر خسارت و آسیب به زمین‌های کشاورزی در شهرستان ری مخابره نشده است».

 

دیدار مدیرعامل انجمن سینمای جوان ایران با مسئولین شهرداری باقرشهر
طی نشستی با موسوی؛ مدیرعامل انجمن سینمای جوان ایران، درخصوص همکاری در محورهای تبلیغات و اطلاع‌رسانی و آموزش فیلم‌سازی به‌صورت کارگاهی برای علاقه‌مندان بحث و تبادل‌نظر شد. به‌گزارش روابط‌عمومی شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر؛ دراین‌جلسه که امیر محبی؛ معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری باقرشهر نیز حضور داشت، مقرر شد در بخش داوری دومین جشنواره فیلم آسمان، از توان انجمن سینمای جوان ایران برای دعوت از سینماگران و هنرمندان عرصه سینما استفاده شود. همچنین پیشنهاد افتتاح دفتر سینما جوان ایران در باقرشهر ارائه شد که در این دفتر نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزش فیلم‌سازی با ارائه مدرک معتبر بین‌المللی انجام شود. گفتنی‌ست؛ مهلت ارسال آثار برای شرکت در دومین جشنواره فیلم آسمان تا اول تیرماه مصادف با ولادت باسعادت حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) تمدید شده است.

 

بهسازی معابر شهرک‌های تازه‌تأسیس کهریزک
سرپرست شهرداری کهریزک مناسب‌سازی معابر شهر کهریزک را از اولویت‌های حوزه فنی و عمران مدیریت شهرداری کهریزک برشمرد. به‌گزارش روابط‌عمومی شهرداری کهریزک؛ حسین محمدی‌فرد گفت: «باتوجه‌به درخواست مکرر اهالی و بازدیدهای میدانی انجام‌شده از سطح شهر، اجرای عملیات عمرانی جداول، زیرسازی و آسفالت معابر اراضی غربی دادگستری، فلاحتی، ندیم و اخلاقی درحال اجراست. در این پروژه عمرانی پنج‌هزارمترمربع عملیات زیرسازی برای توزیع آسفالت و احداث یک‌هزار‌متر طول جداول نهر و کانیو صورت گرفته است». محمدی‌فرد افزود: «اجرای این عملیات عمرانی بخش قابل‌توجهی از مشکلات عمرانی ساکنان محلات شهر را مرتفع کرده است و اجرای طرح مناسب‌سازی سایر معابر شهر به‌ویژه در محلات تازه‌تأسیس و فرسوده و حاشیه‌ای شهر به‌عنوان یک اولویت حوزه مدیریت شهرداری در فهرست برنامه‌های آتی قرار دارد».

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه