بانک

بی‌بی‌زهرا لعل‌موسوی

پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک مهر ایران
بانک مهر ایران با پرداخت گسترده تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان نهادهای مختلف سعی کرده در ایجاد اشتغال پایدار برای اقشار کمتر برخوردار و محروم جامعه گام بردارد. ازآنجایی‌که بانک مهر ایران یک بانک تخصصی قرض‌الحسنه است و در حوزه بانکداری خرد فعالیت می‌کند، تنها امکان پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به اشخاص حقیقی و با سقف مشخص را داراست. بااین‌حال، بانک مهر ایران با تعریف طرح‌های تسهیلاتی متنوع و همچنین امضای تفاهم‌نامه با نهادهای حمایتی مختلف، اقدامات مؤثری در حوزه اشتغال‌زایی و کارآفرینی با اولویت دهک‌های پائین درآمدی انجام داده است. تا پایان سال ۱۳۹۹ بیش از ۶۰۰هزارفقره تسهیلات به ارزش ۵۶هزارمیلیاردریال به مددجویان نهادهای مختلف حمایتی پرداخت شده است. این تسهیلات در چارچوب تفاهم‌نامه با نهادهایی مانند کمیته امداد خمینی(ره)، سازمان بهزیستی، بنیاد برکت، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری پرداخت شده است. کارمزد این تسهیلات بین صفر تا چهاردرصد و متوسط دوره بازپرداخت آن‌ها نیز ۴۸‌ماه است.

 

تخصیص ۴۰درصد تسهیلات بانک ملی به «سرمایه در گردش برای حمایت از تولید و اشتغال»
مدیرعامل بانک ملی ایران اعلام کرد که بیش از 40درصد تسهیلات پرداختی این بانک طی دوماه‌نخست سال جاری به «سرمایه در گردش برای حمایت از تولید و اشتغال» تخصیص یافته است. دکتر محمدرضا حسین‌زاده بابیان‌اینکه کمبود نقدینگی یکی از مهم‌ترین موانع پیش‌روی تولیدکنندگان است، اظهار کرد: «در سفرهای استانی و پس از حضور در واحدهای تولیدی، همواره شاهد بوده‌ام که یکی از دغدغه‌های اساسی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی، نبود سرمایه در گردش است و ازاین‌رو، بانک ملی ایران حل این مشکل را به‌صورت جدی در دستورکار قرار داده است». وی افزود: «بانک ملی ایران به‌منظور تحقق حداکثری «مانع‌زدایی از تولید»، تأمین مالی واحدهای تولیدی را به‌طورجدی پیگیری می‌کند، به‌طوری‌که تنها در دوماه‌نخست امسال بیش از ۱۱هزار‌فقره تسهیلات سرمایه در گردش برای حمایت از تولید و اشتغال پرداخت شده است».

 

عملکرد مطلوب بانک سپه در حمایت از تولید و اشتغال
مدیرعامل بانک سپه گفت: «این بانک هم‌زمان با اجرای پروژه ملی ادغام، طی سه‌سال‌اخیر نقش محوری در حمایت از واحدهای تولیدی، اقشار آسیب‌دیده و آسیب‌پذیر، رونق تولید و ایجاد اشتغال در اقتصاد کشور ایفا کرد». محمدکاظم چقازردی ضمن اعلام مطالب فوق، افزود: «بانک سپه طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ حدود ۵۷۵هزارمیلیاردریال منابع خود را دراختیار فعالان بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط و طرح‌های اقتصادی کلان، آسیب‌دیدگان حوادث قهری و کرونا، مدد‌جویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی و سایر اقشار آسیب‌پذیر جامعه قرار داده است». وی اظهار داشت: «این بانک با برنامه‌ریزی مناسب در سه‌سال‌اخیر کمک شایانی به اجرای طرح‌های بزرگ و کلان و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی به‌ویژه بنگاه‌های کوچک و متوسط کرده است». چقازردی درمورد پشتیبانی بانک سپه از بنگاه‌های کوچک و متوسط و اجرای طرح‌های کلان اظهار داشت: «به‌منظور فعال‌سازی ظرفیت‌های تولیدی، صنایع کوچک و متوسط، توزیع منابع در تمامی نقاط کشور و حفظ و ایجاد اشتغال، بانک سپه بیش از ۹۷۰هزار‌فقره تسهیلات به فعالان حوزه بنگاه‌های کوچک و متوسط و طرح‌های کلان در سه‌سال‌اخیر پرداخت کرد که به‌لحاظ تعداد تسهیلات ۱۱۵درصد رشد نشان می‌دهد». وی رقم تسهیلات پرداختی بانک سپه به بنگاه‌های کوچک و متوسط و طرح‌های کلان در سه‌سال‌اخیر را حدود ۵۷۴هزارمیلیاردریال اعلام کرد و افزود: «این رقم در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۷، ۱۳۰درصد افزایش داشته است».

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه