شاد زیستن با مثبت‌اندیشی

قدرت مثبت‌اندیشی بر زندگی انسان‌ها بسیار شگفت‌انگیز است. مثبت‌اندیشی، نه‌تنها کارایی، خلاقیت و تصمیم‌گیری انسان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد؛ بلکه بر میزان شادی و رضایت و درنتیجه سلامت جسمی شما نیز تأثیر می‌گذارد؛ ازسوی‌دیگر خوش‌بین‌ها تقریباً در همه جنبه‌های زندگی بهتر از بدبین‌ها عمل می‌کنند و معمولاً به موفقیت‌های بیشتری نائل شده و با شادی از موفقیت‌های اجتماعی، لذت می‌برند.

مغز برای خلق شادی طراحی نشده بلکه برای حفظ بقا تکامل‌یافته است. هورمون‌های شادی را ذخیره و در هنگام نیازهای حیاتی از آن‌ها استفاده می‌کند. پس بیاموزیم چطور هورمون‌های شادی را تحریک کنیم.

نوشتن، باورها را نهادینه می‌کند.60‌ثانیه از روز خود را به نوشتن یک یادداشت صرف کنید و در آخر آن، یک تعریف از خود بنویسید یا از برخی از کلمات دلگرم‌کننده استفاده کنید.

تحقیقات نشان می‌دهند که قدردانی، نتایج فوق‌العاده‌ای به‌دنبال دارد. شکرگزاری نه‌تنها ذهن شما را نسبت به دیگران خوش‌بین؛ بلکه از بیماری‌های انسداد شرایین هم جلوگیری می‌کند. قدردانی‌کردن شما را از درون شاد می‌کند.

ازآنجاکه حال خوب و بد مسری‌ست، باید فقط افراد مثبت را در اطرافتان نگه‌دارید؛ کسانی‌که بتوانند الهام‌بخش باشند و به شما انگیزه بدهند، نه کسانی‌که الگوی رفتاری‌شان «‌می‌دانم نمی‌شود» است.

یکی بهترین راه‌های شادزیستن این‌است‌که زمانی مفید به انجام علایق خود اختصاص دهید. مهم نیست که مطالعه باشد یا آشپزی، ورزش کردن یا گردش با دوستان؛ فقط کافی‌ست به آن علاقه داشته باشید.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه