گلستان

سینا غریب

کشف  61 دستگاه استخراج ارز دیجیتال
معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق گلستان از کشف ۶۱ دستگاه ماینر طی مانور یک‌روزه در استان خبر داد. بهرام قائمی اظهار کرد: «در مانور جمع‌آوری دستگاه‌های غیرمجاز رمزارز دیجیتال هم‌زمان با سراسر کشور، طی بازرسی‌های صورت‌گرفته ۶۱ دستگاه استخراج ارز غیرمجاز (ماینر) در استان کشف و ضبط شد». معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق گلستان توضیح داد: «دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال ازجمله عوامل افزایش مصرف برق هستند و در سال ۹۹ حدود ۹۰۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال کشف و شناسایی شده است». وی بیان کرد: «شرکت توزیع نیروی برق استان برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، نظارت بر مناطق مشکوک و پرمصرف برق را تشدید کرده است».

 

راه‌یابی روشندل گلستانی به پار المپیک توکیو
نورمحمد آرخی؛ روشندل گلستانی در رشته پرتاب وزنه جواز ورود به مسابقات به پارالمپیک توکیو ژاپن را کسب کرد. جواد جلالی؛ رئیس هیئت نابینایان و کم‌بینایان استان با اعلام این خبر گفت: «با حمایت سازمان بهزیستی و اداره ورزش و جوانان استان در یک‌ماه‌گذشته این ورزشکار روشندل موفق به تغییر حدنصاب پرتاب‌های خود شده و به این مسابقات جهانی راه یافت». جلالی ادامه داد: «در این مرحله از مسابقات حدنصاب پرتاب جهت حضور 13.99 بوده که نماینده گلستان با پرتابی 10.14‌متری توانست این مجوز را به‌دست آورد». وی افزود: «در این مرحله هر فرد مجاز به پرتاب شش وزنه بود که آرخی تنها با پرتاب سه‌عدد از وزنه‌ها توانست این مهم را کسب کند».
 

برگزاری جلسه شورای فرهنگی اداره‌کل منابع طبیعی  
نماینده حوزه ولی‌فقیه اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از برگزاری گردهمایی درخصوص شعار سال در تیرماه 1400 خبر داد. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان؛ صادقعلی خادملو گفت: «باید همه مسئولان کشوری و استانی فرامین رهبری و تحقق شعار سال 1400 «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» را در اولویت و دستورکار خود برای پیشرفت کشور قرار داده تا نیازهای داخلی را برآورده کرده و مشکلات را به حداقل برسانیم». خادملو تأکید کرد: «در‌همین‌خصوص و براساس تصمیم شورای فرهنگی مقرر شد که گردهمایی براساس شعار سال مقام معظم رهبری با حضور میهمانان ویژه از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ازجمله مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه و معاونین محترم سازمان در یکم تیرماه 1400 برگزار شود».

 

تولید ۴۳‌درصد دانه‌های روغنی کشور در استان گلستان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با‌بیان‌اینکه این استان در تولید سویا، کلزا و آفتاب‌گردان رتبه اول کشور را داراست، گفت: «۴۳‌درصد دانه‌های روغنی کشور در گلستان تولید می‌شود». به‌گزارش ایسنا؛ مختار مهاجر با تبریک هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: «در گلستان ۴۵۲‌هزار‌هکتار جنگل، ۸۶۰‌هزار‌هکتار‌مرتع، ۶۵۳‌هزار‌هکتار اراضی زراعی و ۳۳‌هزار‌هکتار اراضی باغی داریم». وی افزود: «گلستان با تولید پنج‌میلیون و ۴۰۰‌هزار‌تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی رتبه پنجم کشور را در تولید محصولات کشاورزی داراست».

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه