زنان معروفی که در تصادف خودرو درگذشتند

سروناز بهبهانی

در سانحه واژگونی اتوبوس حامل تعدادی از خبرنگاران برای تهیه گزارش از وضعیت دریاچه ارومیه در استان آذربایجان غربی، مهشاد کریمی (خبرنگار ایسنا) و ریحانه یاسینی (خبرنگار ایرنا) جان باختند. سوانح رانندگی، روزانه باعث مرگ حدود 3700‌نفر در جهان می‌شود که به رقم عجیب 1.35میلیون‌نفر در سال می‌رسد. درعین‌حال، تعداد آسیب‌دیدگان از این حوادث که منجربه‌فوت نشده را سالانه بین 20 تا 50میلیون‌نفر تخمین می‌زنند. جوامع کم‌درآمد یا با درآمد متوسط اگرچه 60درصد وسایل‌نقلیه جهان را دراختیار دارند؛ اما 93درصد حوادث جاده‌ای متعلق به آن‌هاست. طبق گزارش WHO؛ هزینه مربوط به این وقایع در کشورها عمدتاً تا سه‌درصد GDP آن‌ها را به‌خود اختصاص می‌دهد. بی‌شک بخشی از جان‌باختگان این اتفاق را نیز آدم‌‌معروف‌ها تشکیل می‌دهند که در گزارش این‌هفته به 10 نمونه از آن‌ها اشاره می‌کنیم؛‌ البته در گروه زنان نامدار.

 

گریس کلی
در 13 سپتامبر 1982 در 52سالگی، حین رانندگی دچار سکته مغزی شد، کنترل خودرو را از دست داد و یک‌روزبعد براثر جراحات وارده، درگذشت. او با بازی در آثاری متعدد از آلفرد هیچکاک نظیرِ «پنجره پشتی» و «ام را به‌نشانه مرگ بگیر» به‌شهرت رسید و برای «دختر روستایی» اسکار گرفت.

 

دایانا  اسپنسر
معروف به «پرنسس دایانا» در 31 اوت 1997 در 36سالگی، ‌همراه نامزدش؛ دودی الفاید حین فرار از دست پاپاراتزی‌ها در یک لیموزین در تونلی در پاریس تصادف کردند. راننده و الفاید درجا مردند؛ ‌اما او در آمبولانس دچار حمله قلبی شد و در بیمارستان بر‌اثر خون‌ریزی ریوی و مغزی درگذشت.

 

جین  منسفیلد
بازیگر معروف فیلم «دزد» در 29 ژوئن 1967 و در 34سالگی درحالی‌که سوار خودرو بود، با یک تراکتور تصادف کرد و دراثر شکستگی‌ و آسیب‌های متعدد که به جمجمه‌اش وارد شد، درگذشت. او به‌همراه نامزدش و سه کودک در صندلی عقب بودند که کودکان از سانحه جان سالم به‌در بردند.

 

مارگارت میچل
نوولیست معروفی که با کتاب «بربادرفته» به‌شهرتی جهانی رسید؛ در 16 اوت 1949 در 48سالگی جان باخت. البته او پنج‌روز پیش از این تاریخ همراه همسرش، با راننده‌ای که الکل نوشیده بود و کنترل خودرواش را از دست داده بود، تصادف کرده بود و دراین‌مدت در بیمارستان گریدی بستری بود.

 

جسیکا  ساویچ
او که گوینده خبر و روزنامه‌نگار بود؛ 23 اکتبر 1983 و در 36سالگی از دنیا رفت. درواقع، او سرنشین خودرویی بود که از ارتفاع 15پایی به داخل یک رودخانه سقوط کرد. علت حادثه، لیزبودن جاده به‌‌خاطرِ باران عصرگاهی بود. او در برنامه‌های «اخبار شبانه ان‌بی‌سی» و «ان‌بی‌سی نیوز» فعالیت می‌کرد.

 

دوتی وست
از زنان پیشگام عرصه موسیقی کانتری که 4 سپتامبر 1991 در 58سالگی درگذشت. مرگ تراژیک او یکی از بدشانسی‌های بزرگ تاریخ موسیقی‌ست. قرار بود این هنرمند را یکی از همسایگانش به محل اجرا برساند که تصادف کردند و بعداً مشخص شد که گواهینامه راننده، به‌علت مستی باطل نیز شده بود.

 

هتر  برتون
مانکن معروف که گفته می‌شد جهان مدلینگ نوجوانان را دستخوش تغییر کرد؛ در 22 جولای 2006 در 19‌سالگی دراثر تصادف از دنیا رفت. او از یک جلسه عکاسی برای نشریه مطرح دنیای فشن به‌نامِ W به‌سمت خانه برمی‌گشت که در بزرگراهی در نیوجرسی دچار سانحه شد و خودرواش آتش گرفت.

 

دورتی دل
بازیگری که تنها چهار فیلم در کارنامه‌اش به‌ثبت رساند. او در 8 ژوئن 1934 در 19سالگی هنگامی‌که برای دیدار مادرش بین دوره استراحت تا شروع فیلم بعدی، عازم بود دچار سانحه رانندگی شد. خبر مرگ او را مدتی از شرلی تمپل؛ دیگر بازیگر نوجوان مطرح آن‌سال‌ها مخفی نگه داشته بودند.

 

بسی  اسمیت
او در 26 سپتامبر 1937 در 43سالگی پس از آسیب‌دیدگی شدید در سانحه رانندگی؛ در بیمارستانی در تنسی درگذشت. بسیاری بر‌این‌باورند‌که اگر آمبولانس او را به بیمارستان سفیدپوستان می‌برد، زنده می‌ماند. به او لقب «ملکه موسیقی بلوز» داده بودند. این خواننده، در سال ۱۹۸۰ به‌عضویت تالار مشاهیر موسیقی بلوز درآمد.

 

دوتی رامبو
خواننده سبک گاسپل برنده گرمی که همراه دختر و همسرش یک گروه موسیقی نیز تأسیس کرد. او در 11 می 2008 در 74سالگی دراثر وقوع یک تصادف اتوبوس درگذشت. درواقع، او درحال‌برگشت از اجرایی به‌مناسبت روز مادر در تگزاس بود که دچار حادثه شد. درآن‌اتوبوس 44 مسافر دیگر نیز بودند.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه