مارال بنی‌آدم:

زیرکی و مدیریت از درون زنان می‌جوشد

مارال بنی‌آدم درباره حضورش در فیلم سینمایی «گیسوم» ساخته نوید به‌تویی که در بخش سینمای سعادت 38اُمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور داشت، گفت: «زمانی‌که فیلم‌نامه را خواندم، برایم جذاب بود و ازسوی‌دیگر، گروه بازیگران کار به‌نحوی بود که دوست داشتم با آن‌ها همکاری کنم. یکی از داستان‌های فیلم درباره گروه دوستانی‌ست که با هم صمیمی هستند و کنش‌هایی بین آن‌ها پیش می‌آید که باعث می‌شود پی به واقعیت وجودی رفاقتشان ببرند. همچنین عوض‌شدن آدم‌ها طی سالیان مانند یک خط صاف نیست و مدام برپایه روابط، مدل زندگی، تغییر روابط و شرایط دیگر تغییر می‌کند و روی شخصیت آدم‌ها و حضورشان در رفاقت‌ها تأثیر می‌گذارد. در سمت دیگر ماجرا، سعید سعدی در مقام تهیه‌کننده بود که بسیار کاربلد و متعهد است و گروه بسیارخوبی کنارش بود که کمک کردند فیلم به‌بهترین‌نحو ساخته شود». به‌گزارش هنرآنلاین؛ این بازیگر سینما و تئاتر افزود: «لوکیشن این‌کار در خارج از تهران بود و ما 40‌روز در شمال کشور حضور داشتیم. خود این جابه‌جایی کار سختی بود؛ اما با درایت گروه، کار پیش رفت. امیدوارم نتیجه کار خوب باشد و مخاطب از آن لذت ببرد تا نوید به‌تویی پرانرژی‌تر دراین‌مسیر، روبه‌جلو حرکت کند و دوستان دیگرم نیز بتوانند کار کنند و ما از دیدن آثارشان لذت ببریم. تولید این فیلم طی ماه‌های بهمن و اسفند 97 انجام شد و سال 99 از لابراتوار کار بیرون آمد. زمان بسیارطولانی را سپری کرد؛ اما درآن‌زمان خوشبختانه کرونایی نبود و با خیال راحت می‌توانستیم کار کنیم». این بازیگر درباره ویژگی‌های کاراکتر خود «دلبر» دراین‌فیلم توضیح داد: «دلبر را دوست داشتم؛ زیرا پذیرش یک رفتار زنانه است. دلبر زنی‌ست که می‌تواند در کار، روابط یا خانه مدیریت داشته باشد و در نقطه مرکزی روابط قرار دارد. درواقع او کسی‌ست که همه را دورهم جمع می‌کند. دلبر با پذیرش دوستان و گذشتن از پس‌زمینه ذهنی که از رابطه صمیمی‌ترین دوستش با همسر فعلی‌اش دارد و شرایطی که باید مدیریت کند و حساسیت‌های زنانه را دراین‌برهه از زمان کنار بگذارد، زیرکی و مدیریت زنانه خود را نشان می‌دهد. ضمن‌اینکه او باید از زندگی‌اش نیز مراقبت کند تا همسرش ذهنش معطوف به گذشته نشود. البته این تدبیری‌ست که در وجود اکثر زنان در همه‌جای جهان هست و بازی چنین نقشی، برای من چالش‌برانگیز نبود؛ چون این از درون زنان می‌جوشد». بنی‌آدم درپاسخ‌به‌اینکه چرا در فیلم شاهد پرش داستان و رهاشدن کاراکترها هستیم، گفت: «در گیسوم، دو داستان در دل هم روایت می‌شود. یک داستان اصلی که پایه قصه است و آن، گم‌شدن دختر فیلم است که باید پیدایش کند و یک داستان، قصه این دوستی‌ست که برای من شسته‌رفته‌تر بود؛ چون می‌دانستم نقش چیست؛ اما ازآنجایی‌که فیلم را هنوز ندیده‌ام، نمی‌توانم قضاوتی درباره آن داشته باشم و نمی‌دانم در تدوین چه اتفاقی افتاده است. من در همین قالب، دو فیلم فروشنده و خشک‌سالی و دروغ را نیز داشتم. در فیلم فروشنده اصغر فرهادی، سکانس‌های بیشتری داشتم که استفاده نشد؛ اما می‌دانستم آقای فرهادی قطعاً آنچه را حذف کرده، به‌نفع کار بوده؛ بنابراین، از آن ناراحت نبودم. دراین‌کار نیز امیدوارم خروجی نهایی رضایت مخاطبان را جلب کند». این بازیگر بااشاره‌به پیشنهاد‌هایی که برای بهترشدن کاراکترها حین فیلم‌برداری داده شد، گفت: «وقتی نقشی به من داده می‌شود و قبول می‌کنم، نمی‌خواهم که نقش تغییر کند یا از روند اصلی قصه خارج شود. اگر پیشنهادی هم هست؛ درراستای سازندگی‌ست. دراین‌کار، اولین چالشی که داشتیم، فیلم‌نامه بود؛ چون مدام درحال‌تغییروتحول بود و همین‌که همه متعهد بودند، کمک کرد بخش‌هایی از فیلم‌نامه تغییر کند و در روند کار اثر بگذارد؛ اما در روند اصلی تغییری ایجاد نشد. به‌هرحال پیشنهادهایی می‌دادیم که اگر موردقبول کارگردان واقع می‌شد و می‌پذیرفتند، آن‌را اجرایی می‌کردیم». بنی‌آدم درباره سایر فعالیت‌های خود نیز بیان کرد: «بیشترین چیزی‌که دراین‌زمان دل‌تنگ آن هستم، بازی در تئاتر است. از زمان اتمام سریال هم‌گناه، تئاتر کار نکرده بودم و چون هم‌زمان کار نمی‌کنم، الآن بیش‌ازپیش دل‌تنگ کار در تئاتر هستم. متأسفانه شرایط خیلی‌سخت است و دوستان بااینکه پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند؛ اما شرایط کار برایشان سخت است و من هم کار نکردم. فعلاً دست نگه داشتم تا آشوب کرونا بخوابد. به‌هرحال، کارکردن دراین‌شرایط سخت است و برای ما که حرفه و درآمدمان ازاین‌راه می‌گذرد، این‌روند خیلی کند می‌شود؛ به‌ویژه اگر حساسیت داشته باشید چه نقشی، با چه کارگردانی و چه چالشی در کار وجود دارد، قطعاً روی کار شما و انتخاب‌هایتان اثرگذار خواهد بود. امیدوارم زودتر همه جهان از شر این ویروس خلاص شوند».

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه