گلستان

سینا غریب

بهره‌برداری و آغاز ساخت 29 پروژه شهرداری گرگان
شهردار گرگان از بهره‌برداری و یا آغاز ساخت 29 پروژه در سطح شهر با اعتباری بالغ‌بر 164میلیاردتومان خبر داد. دکتر عبدالرضا دادبود با تبریک دهه امامت و ولایت اظهار داشت: «آئین افتتاح، رونمایی یا آغاز عملیات اجرایی 29 طرح و پروژه عمرانی، سرمایه‌گذاری، خدماتی، فرهنگی، ورزشی و پژوهشی شهرداری به‌مناسبت ایام دهه ولایت و امامت و عید سعید غدیر، در سالن اجتماعات شهید حاج قاسم سلیمانی شهرداری گرگان برگزار شد. شش طرح در حوزه عمران، سه طرح در حوزه سرمایه‌گذاری، پنج طرح در حوزه مناطق، پنج طرح در حوزه سیما، منظر و فضای سبز، سه طرح در حوزه حمل‌ونقل، چهار طرح در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، یک طرح پژوهشی، یک طرح در حوزه خدمات شهری و یک طرح در حوزه آتش‌نشانی درنظر گرفته شده است». دادبود به پروژه‌های شاخص اشاره کرد و گفت: «پروژه مشارکتی ساخت و بهره‌برداری از مجتمع ورزشی تفریحی واقع در عدالت 17، پروژه مسکونی-مشارکتی چشم‌انداز، پیست دوچرخه‌سواری و مسیر پیاده‌روی در میدان بسیج، نصب المان‌های جدید در پارک بانوان و بلوار امام‌رضا(ع)، راه‌اندازی پارک اوتیسم، بازارچه‌های عرضه میوه و تره‌بار و سبزی، بازسازی و بهره‌برداری از 23 دستگاه اتوبوس درون‌شهری و بهره‌برداری از اولین سرای محله در شهر گرگان ازجمله طرح‌های شاخص هستند».

 

توقیف دو خودروی حمل مرغ زنده غیرمجاز
شش‌هزار کیلوگرم مرغ زنده بدون مجوز حمل در شهرستان‌های کردکوی و بندر گز توقیف و روانه کشتارگاه شد. به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان؛ پیرو مصوبات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان و لزوم برخورد با خودروهای فاقد مجوز حمل بهداشتی دامپزشکی، دو دستگاه کامیون حمل مرغ زنده که بدون اخذ مجوزات لازم قصد خروج از استان را داشتند توقیف شدند. مهندس منوچهر عسگری؛ مسئول حراست دامپزشکی استان گفت: «این دو دستگاه درمجموع دارای 2000 قطعه مرغ به‌ وزن تقریبی 6000‌کیلوگرم بودند که با هماهنگی پلیس امنیت اقتصادی استان محموله‌های مذکور ضبط شدند».

 

تجلیل از سه بانوی کارآفرین برتر
در آئین دهمین‌دوره انتخاب مردمی زنان کارآفرین برتر کشوری ازطریق ویدئو‌کنفرانس با حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده، از سه بانوی کارآفرین گلستانی تجلیل به‌عمل آمد. مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گلستان گفت: «یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های استان ما وجود بانوان کارآفرین و هنرمندی‌ست که نقش بسزایی در چرخ اقتصاد و توسعه استان در عرصه‌های صنعت، صنایع‌دستی و تجارت و ... دارند». طاهره جباری توران بیان کرد: «تاکنون در شش‌دوره از ۱۰ دوره برگزار شده آئین انتخاب مردمی زنان کارآفرین برتر کشور، از استان گلستان تعداد ۱۰ منتخب برتر کشوری با آرای مردمی داشتیم. امروز با حضور ویدئو‌کنفرانسی معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده، از دو بانوی کارآفرین برتر روستایی از روستاهای ینقاق و پنو شهرستان گالیکش و یک برتر شهری از شهرستان گنبدکاووس تجلیل به‌عمل آمد». ندا عمی‌زاده از گنبدکاووس درزمینه تولید کمد پارچه‌ای، خانم زهرا جبارزاده از روستای ینقال درزمینه صنایع دستی چرم‌دوز و خانم صدیقه صابری از روستای پنو درزمینه فرش، گلیم و تابلو فرش، با آرای مردمی به‌عنوان کارآفرینان برتر از استان انتخاب شدند.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه