شهرستان ری

محسن شیرازی‌نژاد

انتخاب سرپرست جدید شهرداری حسن‌آباد فشافویه
منصوره تاری‌وردی با پنج رأی اعضای شورای شهر به‌عنوان سرپرست شهرداری حسن‌آباد انتخاب شد و این برای نخستین‌بار است که مدیریت شهرداری حسن‌آباد به یک زن سپرده می‌شود. در جلسه صبح دیروز شورای شهر حسن‌آباد فشافویه، منصوره تاری‌وردی با کسب بیشترین رأی اعضای شورا به‌‌عنوان سرپرست جدید شهرداری حسن‌آباد انتخاب شد و بدین‌ترتیب شورای اسلامی شهر حسن‌آباد از توابع شهرستان ری، سرپرستی شهرداری این شهر را به یک زن واگذار کردند. تاری وردی پیش‌از‌این مسئولیت طرح، برنامه‌ و ‌برنامه‌ریزی شهرداری حسن‌آباد را برعهده داشت. تاری‌وردی جزو معدود کارمندان شهرداری حسن‌آباد است که دارای مدرک دکترا با گرایش برنامه‌ریزی شهری‌ست. لازم‌به‌ذکر‌است؛ بانوان این شهر حضور فعالی در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی دارند، باآنکه بانوان حسن‌آباد در ششمین‌دوره انتخابات شورای شهر از راه‌یابی به شورای شهر بازماندند؛ اما سه عضو علی‌البدل شورای شهر دراختیار بانوان شهر قرار گرفت.

 

افتتاح نمایشگاه شمیم حسینی در آستان شیخ صدوق
درآستانه ماه محرم نمایشگاه شمیم حسینی درراستای تأمین اقلام موردنیاز هیئت و مساجد شهرستان ری در آستان امامزاده شیخ صدوق افتتاح شد. به‌گزارش ایرنا؛ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری، به خبرنگاران گفت: «نمایشگاه شمیم حسینی درراستای تأمین اقلام موردنیاز هیئت شهرستان ری و اعمال تخفیف ویژه از محل موقوفات مربوطه از ۱۴ مرداد تا دوشنبه ۱۸ مرداد به متقاضیان خدمات‌رسانی خواهد کرد». حجت‌الاسلام سید محمد سیدی افزود: «همه‌روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ متقاضیان واجد‌شرایط می‌توانند به این نمایشگاه که در محل آستان شیخ صدوق (ره) دایر شده مراجعه کرده و براساس مقررات ملزومات موردنیاز را که شامل مواد غذایی و مواد بهداشتی‌ست، تهیه کنند». رئیس اداره اوقاف شهرستان ری خاطرنشان کرد: «به‌منظور اجرای نیات واقفین درزمینه عزاداری سیدالشهدا (ع) مساعدت‌هایی نیز از محل این نیات درراستای برگزاری بهتر و باشکوه‌تر مراسم عزاداری امام حسین (ع) دراختیار هیئت قرار خواهد گرفت».

 

برخورداری فرزندان زنان بی‌سرپرست از تسهیلات اشتغال‌زایی
معاون امور اجتماعی بهزیستی شهرستان ری گفت: «در دفتر زنان و امور توانمندسازی زنان بی‌سرپرست و خودسرپرست، فرزندان آن‌ها تحت حمایت‌های مختلف در تسهیلات اشتغال‌زایی، توانمندسازی، خدمات نقدی و غیرنقدی قرار می‌گیرند و همه نیازهای آنان در شرایط نامناسب اقتصادی و اجتماعی دیده می‌شود». مریم صفایی گفت: «بهزیستی مأمن امنی برای حمایت و نگهداری از زنان و دختران آسیب‌دیده و در‌معرضِ‌آسیب است و این‌ سازمان در حوزه امور اجتماعی خدمات متعددی را در دفاتر مختلف به جامعه هدف خود ارائه می‌دهد». وی افزود: «دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی خدمات عدیده‌ای را به جامعه آسیب‌پذیر و آسیب‌دیده شامل کودکان کار و خیابان، زنان و دختران در‌معرضِ‌آسیب و زنان در‌معرضِ خشونت خانگی ارائه داده و چتر حمایتی خود را بر سر آنان می‌گستراند».

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه