رئیس شبکه بهداشت‌ودرمان شهرستان چگنی خبر داد؛

واکسیناسیون روزانه ۶۰۰‌نفر در شهرستان چگنی

سید احمد موسوی

رئیس شبکه بهداشت‌ودرمان شهرستان چگنی گفت: «پروژه درمان بستر ویسیان 60‌درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی می‌شود ظرف یک‌سال‌آینده به‌بهره‌برداری برسد». حسین ناصری گفت: «روزانه به‌طورمتوسط ۶۰۰‌نفر از مردم شهرستان چگنی در مراکز بهداشتی درمانی این‌شهرستان درمقابل کرونا واکسینه می‌شوند». وی افزود: «چگنی، دارای شش مرکز بهداشتی درمانی است که کار مراقبت از سلامت بیش از ۴۱هزارنفر جمعیت ساکن در سه بخش شاهیوند، ویسیان و چم پلک را برعهده دارند و از آغاز واکسیناسیون تاکنون روزانه به‌طورمتوسط ۶۰۰‌نفر از مردم این‌شهرستان درمقابل کرونا واکسینه می‌شوند».

غربالگری پیش از واکسن و مراقبت‌های پس از تزریق
وی بابیان‌اینکه غربالگری پیش از واکسن و مراقبت‌های پس از تزریق نیز در مراکز بهداشتی درمانی چگنی صورت می‌گیرد، گفت: «با افزایش تعداد مراکز سعی شده، از افزایش حجم مراجعات و ازدحام جلوگیری شود، درحال‌حاضر واکسیناسیون پرسنل نیروی انتظامی انجام شده، معلمان درحال‌انجام است و گروه‌های سنی نیز براساس زمان‌بندی فراخوان و واکسینه می‌شوند». ناصری بااشاره‌به آمار روزانه کرونا در شهرستان چگنی گفت: «در ۱۷ مرداد‌ماه از مجموع ۷۴ نمونه rapid و pcr تعداد پنج‌نمونه مثبت شناسایی شده است و خوشبختانه باتوجه‌به‌اینکه از ابتدای کرونا تاکنون با ایزوله معکوس و تشکیل تیمی متشکل از پزشک و کارشناسان بهداشتی درمانی، چهار مرحله غربالگری تلفنی و حضوری (صرفاً برای افراد ناتوان بالای ۶۰‌سال و بیماران زمینه‌ای به‌تعداد ۲۰۰۰ ویزیت)، روند شیوع در شهرستان رصد شده است؛ ازاین‌رو این‌شهرستان وضعیت بهتری نسبت به مناطق مشابه در سطح استان دارد».

شناسایی سه‌هزار و ۵۷۱ نمونه مثبت
وی بااشاره‌به آمار نمونه‌گیری و ابتلا از ابتدای شیوع کرونا در اسفند‌ماه سال ۱۳۹۸ تا ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ گفت: «از مجموع ۱۶ هزار و ۹۴۳ نمونه ثبت‌شده، سه‌هزار و ۵۷۱ نمونه مثبت شناسایی و تحت‌درمان قرارگرفته و ۲۳‌نفر ازاین‌تعداد براثر کرونا جان‌باخته‌اند که عمدتاً افراد بالای ۶۵ سال و یا دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند». رئیس شبکه بهداشت‌ودرمان شهرستان چگنی از تکمیل و تجهیز بیمارستان ۳۲تختخوابی این‌شهرستان خبر داد و گفت: «ساخت ‌و تجهیز بیمارستانی با تمام امکانات زیرساختی لازم، آن‌هم در شرایط اقتصادی فعلی درطول سه‌سال کار بزرگی بود که با عنایت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی لرستان صورت گرفت و خوشبختانه دستگاه سی‌تی‌اسکن که از نیازهای ضروری شهرستان به‌شمار می‌رفت، نیز خریداری شده که درحال‌نصب است و درصدد تهیه و استقرار دو تخت آی‌سی‌یو هستیم». وی افزود: «درحال‌حاضر پزشکان متخصص داخلی، اطفال، زنان و سونوگرافی در روزهای مشخص به مردم خدمات ارائه می‌کنند».

بازسازی مراکز درمانی ظرف سه‌سال
ناصری بابیان‌اینکه ۷۰‌درصد اماکن بهداشتی درمانی چگنی دراین‌سه‌سال بازسازی و تجهیز شده است، گفت: «همچنین مجوز احداث یک‌باب بیمارستان ۶۴ تختخوابی نیز اخذ و نقشه‌های هوایی برای جانمایی این بیمارستان تهیه گردیده که به‌محض تأمین و تخصیص اعتبارات، عملیاتی خواهد شد». وی از پیشرفت ۶۰درصدی پروژه درمان بستر ویسیان خبر داد و گفت: «با انتخاب پیمانکار جدید پیش‌بینی می‌شود این‌پروژه ظرف یک‌سال به‌بهره‌برداری برسد». رئیس شبکه بهداشت‌ودرمان شهرستان چگنی خاطرنشان کرد: «از دیگر پروژه‌های شهرستان چگنی می‌توان به مرکز ۱۱۵ تشکن با ۹۶درصد پیشرفت فیزیکی اشاره کرد که به‌زودی تقدیم مردم می‌شود».

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه