بانک

بی‌بی‌زهرا لعل‌موسوی

حمایت همه‌جانبه از فعالان مسکن در دولت جدید
رئیس هیئت‌مدیره بانک مسکن با تشریح دستاوردهای این بانک در سال‌های اخیر، اعلام کرد که بانک مسکن درراستای اهداف خود از تمامی فعالان حوزه مسکن در دولت سیزدهم حمایت خواهد کرد. عیسی کاظم‌نژاد، بااشاره‌به‌اینکه مسکن به‌عنوان سرپناه، سهم مهمی در کل هزینه خانوار داشته و به‌طورمتوسط حدود ۴۰درصد از کل هزینه خانوار را به‌خود تخصیص می‌دهد، گفت: «همچنین بخش مسکن در شاخص‌های کلان اقتصاد ملی ازجمله تولید، سرمایه و اشتغال تأثیر مهمی دارد و به‌دلیل ارتباط گسترده با سایر فعالیت‌های اقتصادی، ظرفیت ایجاد اشتغال به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم را دارا‌ست». وی افزود: «میانگین سهم ساختمان، خدمات و مستغلات از کل تولید ناخالص داخلی کشور طی پنج‌سال منتهی به ۱۳۹۸، ۱۹٫۲درصد بوده، که ۵٫۹درصد آن سهم بخش ساختمان است. لذا تغییر و تحولات در‌این‌بخش مستقیماً قدرت خرید و سطح رفاه خانوار و نیز مؤلفه‌های اقتصادی را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد». کاظم‌نژاد توضیح داد: «سیاست‌های بانک به‌منظور دستیابی به هدف مذکور، متناسب با شرایط اقتصاد کشور و منطبق با انتظارات متقاضیان، درراستای پاسخگویی به نیاز جامعه تدوین و به شبکه ابلاغ می‌شود. به‌طوری‌که اقدامات و فعالیت‌های این بانک در بخش مسکن از قبیل اعطای تسهیلات ساخت، خرید و تعمیر مسکن، کمک به احیای بافت‌های فرسوده و بهسازی بافت‌های روستایی، حمایت از سازندگان مسکن دارای صلاحیت حرفه‌ای، تأمین مالی طرح‌های زیربنایی، بزرگراه‌ها، آزادراه‌ها و طرح‌های فرودگاهی، کمک به ارتقای فرهنگ استفاده از انرژی پاک و … طیف وسیعی از نیاز متقاضیان را در بر می‌گیرد».

 

افزایش «سهم از بازار» بانک کارآفرین
آخرین گزارش‌ها از آمارهای اقتصادی بانک مرکزی نشان می‌دهد؛ در بخش رشد شاخص‌های منابع و مصارف، بانک کارآفرین بیش از میانگین شبکه بانکی رشد داشته و سهم از بازار این بانک در کل شبکه بانکی و کل بانک‌های خصوصی افزایش یافته است. گزارش اخیر آمارهای اقتصادی بانک مرکزی در بخش پولی و بانکی حکایت از موفقیت برنامه‌های توسعه‌ای بانک کارآفرین درطول یک‌سال‌اخیر دارد. به‌طوری‌که روند ثابت سنوات قبل سهم از بازار بانک درطول یک‌سال‌گذشته رشد قابل‌توجهی داشته است. همچنین این آمار تأکید می‌کند که، رشد منابع در کل شبکه بانکی و بانک‌های خصوصی کشور در خردادماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن به‌ترتیب ۴۰ و ۴۴درصد بوده است، این‌درحالی‌ست‌که منابع بانک کارآفرین در مدت مذکور ۶۶درصد رشد داشته است. براساس این‌گزارش، بانک کارآفرین درراستای تأمین مالی بنگاه‌ها، در جذب منابع نیز بیش از میانگین شبکه بانکی عمل کرده است.

 

بانکداری فداکارانه به سبک بانک پارسیان
مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان البرز با اعطای لوح سپاس از تلاش‌های جهادگرانه و ارزشمند رئیس و کارکنان شعبه هشتگرد بانک پارسیان در راه‌اندازی طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تقدیر کرد. مهدی صبوری همچنین با اعطای لوح سپاس به صادق دلشاد؛ همکار بانک پارسیان شعبه هشتگرد، از اقدام ارزشمند این همکار در تکریم و گره‌گشایی از مشکلات مشتریان قدردانی کرد. صادق دلشاد؛ همکار بانک پارسیان شعبه هشتگرد برای‌اینکه مشتری به‌دلیل بیماری، توانایی خروج از منزل و حضور در شعبه را نداشت، با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی، برای دریافت امضاهای لازم به منزل ایشان مراجعه کرد و صحنه زیبای بزرگ‌منشی و شایستگی کارکنان بانک پارسیان در خدمت‌رسانی و گره‌گشایی از مشکلات هم‌وطنان را رقم زد.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه