شهرستان ری

محسن شیرازی‌نژاد

بهره‌برداری از چهار طرح عمرانی، کشاورزی و خدماتی
چهار طرح عمرانی، کشاورزی، آموزشی و خدماتی با اعتبار ۲۷۰‌میلیاردریال هم‌زمان با هفته دولت در بخش‌های مختلف شهرستان ری با حضور انوشیروان محسنی بندپی (استاندار تهران) به‌بهره‌برداری رسید. به‌گزارش ایرنا؛ یک واحد گلخانه به مساحت دوهکتار و ظرفیت تولید سالانه ۲۳۰‌تُن انواع محصولات کشاورزی با اعتبار ۸۰میلیاردریال در بخش مرکزی شهرستان ری به‌بهره‌برداری رسید. بلوار شهید باهنر (کمربندی شرقی) شهر قیامدشت با اعتبار ۷۶میلیاردریال در طی یک‌سال ساخته شد که هم‌زمان با هفته دولت به‌بهره‌برداری رسید. مدرسه شش‌کلاسه خیرساز روستای عظیم‌آباد بخش کهریزک از دیگر طرح‌هایی بود که به‌بهره‌برداری رسید. این مدرسه با اعتبار ۲۵میلیاردریال و در زمینی به مساحت یک‌هزار و ۲۰۰ احداث شده است تا بخشی از نیازهای آموزشی این بخش را مرتفع سازد. بوستان مشاهیر شهر کهریزک با مساحت ۲۳هزارمترمربع و اعتبار ۳۵میلیاردریال دیگر طرحی بود که به‌مناسبت هفته دولت در شهرستان ری به‌بهره‌برداری رسید.

 

آئین بهره‌برداری از بوستان مشاهیر کهریزک
سرپرست شهرداری کهریزک از بهره‌برداری بوستان بزرگ مشاهیر با حضور استاندار تهران خبر داد. حسین محمدی‌فرد گفت: «هم‌زمان با فرارسیدن هفته دولت بوستان بزرگ مشاهیر نیز به‌عنوان یکی از پروژه‌های عمرانی شهرستان در فهرست افتتاحیه‌های این ایام قرار گرفت». محمدی‌فرد گفت: «بوستان مشاهیر با مساحتی بالغ‌بر 25000‌مترمربع یکی از بوستان‌های بزرگ جنوب استان تهران محسوب می‌شود که علاوه‌بر فضای سبز دارای جاذبه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی‌ست که بهره‌برداری از این بوستان چندمنظوره، تأثیر بسزایی در افزایش سرانه فضای سبز و فضاهای ورزشی و تفریحی شهر کهریزک دارد. جانمایی بوستان مشاهیر در محله قدیمی قلعه شیخ علاوه‌بر ایجاد سرانه عادلانه در محلات مختلف شهر، شرایط مناسبی را برای حضور مراجعه‌کنندگان آسایشگاه خیریه کهریزک، مسافران و زائران آستان امامزادگان قلعه شیخ فراهم می‌کند که با تکمیل فازهای دیگر بوستان در قالب موزه، پیست دوچرخه‌سواری و اسکیت، زمین چمن مصنوعی و ... این بوستان به‌عنوان یکی از نقاط گردشگری استان تهران معرفی می‌شود».

 

تزریق ۲۸۰هزاردُز واکسن کرونا در شهرستان
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری گفت: «تاکنون ۲۸۰هزاردُز واکسن کرونا دراین‌شهرستان تزریق شده است که ۳۱درصد جامعه هدف را شامل می‌شود». به‌گزارش ایرنا؛ دکتر علیرضا صدرایی اظهار داشت: «از‌این‌تعداد، ۷۰هزارنفر از جمعیت شهرستان ری دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند». وی افزود: «خوشبختانه در سه‌روز‌گذشته روند افزایشی نداشتیم و تقریباً دراین‌حوزه به یک ثبات رسیده‌ایم». این مسئول اظهار امیدواری کرد؛ تا پنج‌روز‌آینده روند نزولی مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در شهرستان ری مشاهده شود، البته بیماران سرپایی و بستری کم‌کم روند کاهشی به‌خود گرفته است. صدرایی تأکید کرد: «باید دقت کنیم که سویه لامبدا ویروس کرونا وارد کشور و شهرستان نشود تا گرفتار موج ششم نشویم». وی اعلام کرد: «تاکنون نُه‌هزارنفر از معلمان این شهرستان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و واکسیناسیون دُز دوم این‌قشر نیز درحال‌انجام است».

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه