بانک

برگزاری دوره آموزش کارگاهی در بانک ایران‌زمین
دوره آموزش کارگاهی بازاریابی خدمات بانکی مدیریت شعب استان‌های اصفهان، قم، مرکزی و چهارمحال و بختیاری بانک ایران زمین برگزار شد. دوره آموزش کارگاهی بازاریابی خدمات بانکی مدیریت شعب استان‌های اصفهان، قم، مرکزی و چهارمحال‌و‌بختیاری با حضور تحویل‌داران شعب این منطقه و با هدف توانمند‌سازی افراد در بازاریابی و برخورد صحیح با مشتریان برگزار شد. اصول راهبردی بازاریابی، بازاریابی و برند‌سازی، اجزای چرخه بازاریابی، روش‌های نمونه‌گیری، انتخاب بازار و ارتباطات بازاریابی مؤثر از جمله مهم‌ترین سرفصل‌های مطرح‌شده در‌این‌دوره آموزشی بوده است.

 

مدیرعامل بانک مسکن خبر داد؛
افزایش سقف تسهیلات مسکن جوانان
سقف تسهیلات مسکن جوانان در تهران به یک میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. مدیرعامل بانک مسکن، با اعلام جزئیات مصوبه شورای پول و اعتبار که در پی پیشنهاد بانک مسکن و موافقت بانک مرکزی به تصویب رسیده است، گفت: «سقف تسهیلات از محل حساب پس‌انداز مسکن جوانان در تهران به یک‌میلیارد‌تومان‌، مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ به 850‌میلیون‌تومان و در سایر شهرها به 700‌میلیون‌تومان افزایش پیدا کرد». محمود شایان با‌بیان‌اینکه سقف جدید تسهیلات مسکن جوانان از همین امروز به کلیه شعب بانک مسکن در سراسر کشور ابلاغ شده و قابل اجرا‌ست، افزود: «این تصمیم با هدف تأمین آتیه فرزندان کشور در حوزه مسکن اتخاذ شده است تا دغدغه خانواده‌ها برای مسکن فرزندانشان از مسیر پس‌انداز تحقق پیدا کند». شایان در‌عین‌حال از پیگیری طرح افزایش سقف تسهیلات اوراق مسکن نیز خبر داد. وی در ادامه به وضعیت تأمین مالی پروژه‌های طرح مسکن اقدام ملی اشاره کرد و گفت: «تا‌کنون بیش از 240‌هزار‌نفر از متقاضیان واجد شرایط و تائید صلاحیت‌شده تا مبلغ 40‌میلیون‌تومان آورده نقدی تعیین شده را به‌ حساب خود نزد بانک مسکن واریز کرده‌اند که مجموع این‌رقم بیش از هشت‌هزار و 600‌میلیارد‌تومان است. بانک مسکن با‌توجه‌به روند پیشرفت پروژه‌های مسکن ملی تا‌کنون بیش از دوهزار و 400‌میلیارد‌ریال از این مبالغ آورده نقدی متقاضیان را به پروژه‌های ساختمانی تزریق کرده است».

 

مدیرعامل بانک دی بیان کرد؛
قانون بانکداری بدون ربا؛ نیازمند مهندسی مجدد
مدیرعامل بانک دی بهره‌گیری از تجربه بدنه کارشناسی نظام بانکی برای مهندسی مجدد قانون بانکداری بدون ربا را یکی از ضرورت‌های اساسی نظام بانکی دانست. در نخستین همایش سراسری برخط «بانکداری اسلامی، بانک دی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» که با حضور حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور فقهی بانک دی، مدیرعامل، اعضای هیئت‌مدیره، معاونان و مدیران ارشد بانک دی برگزار شد، فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود در مسیر تحقق کامل بانکداری بدون ربا در نظام بانکی بررسی شد. در‌این‌همایش، برات کریمی؛ مدیرعامل بانک دی با‌اشاره‌به عملیاتی‌سازی قانون بانکداری بدون ربا در کشور گفت: «واقعیت این‌است‌که بانکداری اسلامی، ایده‌آلی‌ست که باید به‌سمت آن حرکت کنیم و آنچه در‌حال‌حاضر به‌عنوان بانکداری در کشور ما اجرا می‌شود، با این مفهوم ایده‌آل فاصله دارد؛ اما آنچه نباید مورد غفلت واقع شود این است که وجود چنین فاصله‌ای به‌معنای بی‌ارزش بودن آنچه در حوزه بانکداری به آن دست یافته‌ایم نیست؛ چرا‌که این واقعیت که در نظام بانکداری جمهوری اسلامی، پدیده‌ای به‌نام ربا وجود ندارد، به‌خودی‌خود بسیار با‌ارزش و مایه مباهات است و باید به چشم دستاوردی بزرگ به آن نگریست».

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه