گلستان

سینا غریب

بازدید مسئولان شهری گرگان از پروژه «بازار هفت»
نشست تخصصی کمیسیون گردشگری و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر گرگان با حضور مجید سعیدی (سرپرست شهرداری) و اعضای شورای شهر در محل پروژه «بازار هفت شهر» برگزار شد. پروژه بازار هفت شهر با سرمایه‌گذاری کامل بخش خصوصی با رویکرد جذب گردشگری در محل چهارشنبه‌بازار سابق درحال‌ساخت است. این بازار شامل پنج بازار تاریخی و بزرگ کشور ازجمله اصفهان و تبریز است که در مرکز آن بازار گرگان و ترکمن واقع شده و علاوه‌براین بزرگ‌ترین آب‌نماهای کشور، مجتمع‌های اقامتی، تجاری و تفریحی نیز دراین‌پروژه پیش‌بینی شده است.

 

بازگشت نُه طرح تولیدی راکد به چرخه تولید
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان گفت که نُه طرح تولیدی راکد در سه شهرک و دو ناحیه صنعتی در چهار شهرستان استان با مشارکت سرمایه‌گذاران و همکاری دستگاه‌های مرتبط احیاء و در هفته جاری به‌طور رسمی به چرخه تولید بازگشته است. رضا شهمرادی اظهار داشت: «این‌طرح‌ها شامل چهار واحد تولیدی در شهرک صنعتی آق‌قلا، دو واحد تولیدی در شهرک و ناحیه صنعتی کردکوی، دو واحد تولیدی در ناحیه صنعتی دهنه‌ کلاله و یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی بندر گز قرار دارد». به‌گفته وی، این واحدهای تولیدی احیاشده در استان در حوزه‌های تولید پوشاک، انواع ظروف پلاستیک، دستگاه استخراج رمزارز، انواع کیک، انواع رنگ ساختمانی و اتیل الکل و لوله پلی‌اتیلن است. شهمرادی اضافه کرد: «این واحدهای تولیدی وارده چرخه تولید شده دارای مجوز سرمایه‌گذاری به‌ارزش ۷۳۳میلیارد و ۹۲۲میلیون‌ریال و ظرفیت فرصت شغلی برای ۴۴۰‌نفر را دارند».

 

صعود کوهنورد بسیجی شرکت گاز استان به «سبلان»
محمدمهدی شم‌آبادی؛ کوهنورد بسیجی شرکت گاز استان گلستان به قله 4811متری سبلان در استان اردبیل صعود کرد. به‌گزارش روابط‌عمومی شرکت گاز استان گلستان؛ این صعود با هدف گرامیداشت هفته دولت، یاد و خاطره شهیدان بزرگوار رجایی و باهنر و با هماهنگی پایگاه بسیج شهید گرزین گاز گلستان و درراستای ترویج فرهنگ ورزشی، تندرستی و نشاط ‌ صورت گرفت. محمدمهدی شم‌آبادی از کارکنان واحد خدمات فنی و مهندسی شرکت گاز استان گلستان درادامه برنامه‌های کوهنوردی خود، این‌بار در آخرین صعود خود موفق شد پس از یک‌روز کوه‌پیمایی قله چهارهزار و 811‌متری سبلان را فتح کرده و بر افتخارات خود بیفزاید. این کوهنورد بسیجی تاکنون توانسته قله‌های دماوند (پنج‌بار)، علم‌کوه، تفتان، آزاد کوه، کهون، شاهوار گاوکشان، لنده‌کوه، پیر گرده کوه، تل انبار، چالویی و کلیه قلل استان گلستان را فتح کند؛ ضمن‌اینکه در برنامه‌های آینده خود صعود به بلندترین قله آرارات در کشور ترکیه و آراگاتس در کشور ارمنستان را قرار داده است. شایان‌ذکر است؛ کوه سبلان در 35‌کیلومتری غرب شهر اردبیل و 25‌کیلومتری جنوب شرقی شهرستان مشکین‌شهر واقع‌شده و سومین قله بلند ایران پس از دماوند و علم‌کوه است.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه