زبان‌آموزی با مثبت‌اندیشی

شما احتمالاً درباره‌ قدرت خود تلقینی مثبت در ارتقای اثرگذاری شخصی شنیده‌اید؛ اما جالب است بدانید که این تکنیک چه‌طور می‌تواند به شما کمک کند تا در زبان‌آموزی موفق شوید؟ این نکات را بخوانید تا بفهمید چه‌‌طور با خود‌تلقینی مثبت می‌توانید ساده‌تر و بدون تحمل فشار روانی، زبان یاد بگیرید!

از خودتلقینی‌های باورپذیر برای برای ذهن (ضمیر ناخودآگاه) خود استفاده کنید؛ چراکه هیچ‌ سودی در انجام خود‌تلقینی نیست اگر به آن‌ها اعتقاد ندارید. همچنین مطمئن شوید که آن‌ها برای ذهن باورپذیر هستند.

هرگز خودتان را با دیگران مقایسه نکنید. اگر خود را با فردی انگلیسی‌زبان مقایسه می‌کنید که از کودکی با این زبان زندگی کرده است؟ نتیجه‌، تنها دیدی منفی نسبت به مهارت‌هایتان است.

نتیجه‌ نهایی را تصور کنید. هدف خود را از یادگیری زبان مشخص کنید. هدفتان هرچه‌هست، از‌این‌تمرین غافل نشوید: وقتی سراغ مطالعه‌ رفتید، چند‌دقیقه خود را تصور کنید که به هدف‌تان رسیده‌اید.

تهیه دفترچه موفقیت، راهکار مناسبی‌ست. وقتی حرف از پیشرفت می‌شود، ثبت دستاوردها به انگیزه‌ای قوی تبدیل می‌شود. دفتری تهیه کنید و بعد از مطالعه، تاریخ و خلاصه‌ای از آنچه آموخته‌اید، ثبت کنید.

وقتی به‌تنهایی زبان می‌خوانید امکان دارد، انگیزه‌ خود را از دست بدهید. برای‌آنکه روند مطالعه، کسالت‌بار نشود، با تعیین هدف‌های کوچک، چالش درست کنید و وقتی موفق شدید، به خودتان جایزه بدهید.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه