وزیر ارشاد در پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی مطرح کرد؛

مشهد؛ طلایه‌دار تحولات بزرگ فرهنگی

فهیمه صدقی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بااشاره‌به نقش رسانه در خراسان بزرگ و به‌ویژه مشهد گفت: «مشهد و خراسان بزرگ، پیش‌قراول و طلایه‌دار تحولات فرهنگی و پیشگام در عرصه رسانه در صدسال اخیر هستند». محمدمهدی اسماعیلی در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر درخصوص سیاست اصلی دولت مردمی در بازسازی آرایش فرهنگی و رسانه‌ای، تصریح کرد: «دولت مردمی و انقلابی سیاست اصلی و قطعی خود را برپایه تحقق منویات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی در بازسازی آرایش فرهنگی و رسانه‌ای قرار داده است و تمام رویکردها دراین‌راستا بازطراحی می‌شود؛ اکنون در حوزه رسانه‌های مکتوب، شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی نیاز به بازتعریف داریم». وی ادامه داد: «در حوزه رسانه و فعالیت‌های آن سال‌هاست که دچار مشکلاتی هستیم. از سال 68 به بعد و بعد از دهه اول انقلاب اسلامی با تغییر رویکرد جبهه رقیب مواجه و وارد مناظره فرهنگی شدیم که یکی از ابعاد پیچیده و پیش‌برنده برای دشمن حوزه رسانه بوده است که دراین‌راه با یک عملیات پیچیده رسانه‌ای با پشتیبانی گسترده مالی، اطلاعاتی و امنیتی روبه‌رو بودیم». اسماعیلی بااشاره‌به فتنه سال 88 که محصول همین تهاجم رسانه‌ای دشمن بود خاطرنشان کرد: «فتنه ۸۸ محصول یک عملیات پیچیده روانی، امنیتی و رسانه‌ای دشمن بود، در ماهه‌ای منتهی به انتخابات ۸۸ و تحولات نگران‌کننده که بعد آن اتفاق افتاد که به‌دقت واژه فتنه برای آن انتخاب شد و شاهد یک عملیات به بلوغ رسیده رسانه‌ای و امنیتی علیه جمهوری اسلامی ایران بودیم. دشمن دراین‌جنگ نرم به قلب‌ها و اذهان عموم نفوذ کرد». اسماعیلی درخصوص صندوق هنر و اصلاح آن به صندوق فرهنگ، هنر و رسانه خبر داد و تأکید کرد: «همه فعالان این‌حوزه اعضای این خانواده و موردحمایت ما هستند و بنده به‌عنوان عضو کوچکی از خانواده رسانه مشکلات را با کمک خدا حل می‌کنم، دولت مردمی دولت همه آحاد مردم است و به‌دنبال آن هستیم که این انحصارات به‌وجودآمده را بشکنیم».

نقش مهم رسانه در ساخت روایت‌ها و ایران قوی
اسماعیلی بابیان‌اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت همه نقاط ایران است، اضافه کرد: «خبر می‌رسد به ما اداره‌ای در یک شهرستان با یک مدیر و یک کارمند اداره می‌شود؛ حتماً باید ترمیم شود، به معاونت جدید توسعه مدیریت و منابع به‌صورت ویژه تاکید کردم بخش مناطق محروم راه‌اندازی شود، من به پشتیبانی و اعتماد رئیس‌جمهور علاقه‌مند به فرهنگ این کشور، مسئولیت را پذیرفته و مشکلات را حل می‌کنم. هیچ درخواستی نداشتم که فراتر از انتظار برآورده نکرده باشند، برای ساخت ایران قوی در همه ابعاد رسانه نقش مهمی دارد».
«مهد رسانه» از افتخارات خراسانی‌هاست
دبیر پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر درادامه گفت: «از حضور فرهیختگان نخبگان و خانواده‌های شهدا که شرف حضور دارند کمال تشکر دارم و بازهم مثل همیشه محور نظم، اصحاب رسانه است». عباس محمدیان بااشاره‌به‌اینکه پنجمین جشنواره ابوذر به ایستگاه آخر رسید، افزود: «جشنواره رسانه‌ای ابوذر به درختی تنومند رشد یافته است و سبب رشد یافتگی استان را فراهم کرده است، افتخار می‌کنیم که چنین ظرفیت رسانه‌ای خوبی در استان وجود دارد که می‌تواند در ترویج فرهنگ آل‌الله، رضوی، زیارت و انقلاب مؤثر باشد. خراسان قطب ولایت، رسانه و فرهنگ است؛ همچنین این خطه زادگاه دلیرمردان و شاعرانی چون فردوسی، عطار، خیام، حکیم سبزواری، بهلول و خاستگاه انقلاب و شهداست، به‌طوری‌که شاخص‌های انقلاب را باید در مشهد جست‌وجو کرد».

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه