بانک

بی‌بی‌زهرا لعل‌موسوی

ثبت تراز مثبت ۸۷‌درصدی «پارسیان»
بیمه پارسیان در پایان شهریورماه سال جاری میزان پرداختی‌های خود بابت خسارت‌ها را برابر با ۲،۴۶۰‌میلیارد‌ریال اعلام کرده که نسبت به ماه‌گذشته با رشد ۱۰۱‌درصدی روبه‌رو بود. شرکت بیمه پارسیان در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به شهریورماه از محل فروش حق بیمه ۴،۵۹۱‌میلیارد‌ریال درآمد داشته که نسبت به عملکرد یک‌ماهه مشابه سال گذشته ۴۹‌درصد افزایش داشته و شرکت در این ماه تراز مثبت ۸۷‌درصدی را ثبت کرده؛ همچنین درآمدی که از ابتدای سال مالی تا پایان شهریورماه از محل فروش حق بیمه به‌دست آورده برابر با ۲۰،۹۱۲‌میلیارد‌ریال اعلام‌شده است. بر‌پایه‌این‌گزارش؛ بیمه پارسیان در ششمین‌ماه سپری‌شده از سال مالی جاری در میزان درآمدی که از فروش حق بیمه شناسایی کرده، افزایش ۴۹‌درصدی را شاهد بود. بیشترین درآمدی که پارسیان در شهریورماه سال ۱۴۰۰ کسب کرده از محل فروش حق بیمه «ثالث-اجباری» با ۱،۶۸۳‌میلیارد‌ریال بوده و بخش «زندگی - اندوخته دار» نیز پس‌ازآن با ۵۶۳‌میلیارد‌ریال قرار داشته داده است. بیمه پارسیان در پایان شهریورماه سال جاری میزان پرداختی‌های خود بابت خسارت‌ها را برابر با ۲،۴۶۰‌میلیارد‌ریال اعلام کرده که نسبت به ماه گذشته با رشد ۱۰۱‌درصدی روبه‌رو بوده است.

 

شرایط و زمان عرضه بلوک ۵.۷۱‌درصدی بیمه نوین
تأمین سرمایه نوین در نظر دارد که بلوک 5.71‌درصدی سهام شرکت بیمه نوین را به‌طور‌عمده و نقد در بازار اول فرابورس به فروش برساند تا در صورت انجام از ترکیب سهامداری آن خارج شود. به‌این‌ترتیب؛ مقرر شده؛ 150‌میلیون و 17‌هزار و 982 سهم در نماد «نوین 4» روز شنبه 24 مهر‌ماه از‌طریق کارگزاری تأمین سرمایه نوین عرضه شود. در‌این‌واگذاری، قیمت پایه هر سهم 800‌تومان، قیمت پایه کل 120‌میلیارد‌تومان و سپرده حضور در رقابت 12‌میلیارد‌تومان تعیین شده است؛ همچنین کارگزار خریدار باید سپرده حضور در رقابت معادل 10‌درصد قیمت پایه کل را به‌صورت نقد یا ضمانت‌نامه بانکی بی‌قید‌و‌شرط از مشتری دریافت و حسب مورد به حساب سپرده‌گذاری مرکزی واریز یا به شرکت مذکور تحویل داده و تائیدیه را به معاونت نظارت بازار فرابورس ارائه دهد.

 

تقدیر از بازنشستگان بانک ملی ایران
در مراسمی که با حضور مصطفی عاشوری؛ رئیس اداره‌کل رفاه و درمان، معاونان و کارشناسان این اداره برگزار شد از بازنشستگان بانک ملی ایران تقدیر به‌عمل آمد. این مراسم که در راستای تاکیدات مقام مدیریت عامل بانک و معاونت منابع انسانی و به‌مناسبت روز سالمند و ارزش‌نهادن به پیشکسوتان بانک انجام شد؛ مصطفی عاشوری ضمن تجلیل از بازنشستگان، گفت: «درک مشکلات و احترام به این قشر محترم در جامعه از مهم‌ترین اصولی‌ست که همه باید به آن پایبند باشیم». وی افزود: «بازنشستگان، انسان‌های بزرگواری هستند که با وجود امکانات کم و نبود سیستم متمرکز بانک‌، کار در بانک را به همه‌چیز ترجیح دادند‌. امروز وظیفه همه ماست که دست این عزیزان را به گرمی بفشاریم و از تجربه آن‌ها به‌درستی درس بگیریم و در کنارشان باشیم». در حاشیه این مراسم، بازنشستگان بانک، از کتابخانه و موزه ملک بازدید کردند.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه