بانک

بی‌بی‌زهرا لعل‌موسوی

افزایش دارایی‌های بانک ایران‌زمین
اطلاعات و صورت‌های مالی تلفیقی (حسابرسی نشده) میان‌دوره‌ای شش‌ماهه منتهی به پایان شهریورماه امسال بانک ایران‌زمین در سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران (کدال)، منتشر شد. بررسی اطلاعات و صورت‌های مالی تلفیقی دوازده‌ماهه منتهی به 31/6/1400 (حسابرسی نشده) بانک ایران‌زمین نشان می‌دهد؛ در بخش دارایی‌ها موجودی نقد این بانک در دوره منتهی به 31/6/1400  (حسابرسی نشده) ۷۱۳,۴۵۷‌میلیون‌ریال تعیین شده است؛ همچنین در‌این‌بخش، مطالبات بانک ایران‌زمین از بانک‌ها و سایر مؤسسات اعتباری در پایان تابستان سال جاری، به رقم ۲۰۱,۶۷۵‌میلیون‌ریال رسیده است. از‌سوی‌دیگر؛ دارایی‌های ثابت مشهود و نامشهود بانک ایران‌زمین در دوره منتهی به ۱۴۰۰.۰۶.۳۱ به‌ترتیب به ۵,۱۴۹,۲۲۰ و ۳,۳۱۴,۸۲۱‌میلیون‌ریال رسیده است. در‌مجموع؛ جمع دارایی‌های بانک ایران‌زمین در پایان شهریورماه ۱۴۰۰ با رشد بیش از هشت‌درصدی نسبت به پایان سال گذشته، به رقم ۴۷۲,۳۸۷,۴۶۶‌‌میلیون‌ریال رسیده است.

 

انتصاب مدیرعامل جدید بانک ملی ایران
محمدرضا فرزین، مدیرعامل بانک ملی ایران شد. سید احسان خاندوزی (وزیر امور اقتصادی و دارایی) طی حکمی دکتر محمدرضا فرزین را به‌مدت دو‌سال به‌عنوان مدیرعامل بانک ملی ایران منصوب کرد. در‌این‌حکم بر لزوم سودآور ساختن بانک و پیگیری برای افزایش کفایت سرمایه به سطح استاندارد‌های مطلوب نظارتی تا پایان سال ۱۴۰۱، افزایش سریع حجم عملیات ارزی بانک حداقل به‌میزان ۱۰۰‌درصد نسبت به سال قبل، خروج از بنگاهداری غیرضروری و واگذاری حداقل ۵۰‌درصد از ارزش سرمایه‌گذاری بانک در شرکت‌های فرعی تا پایان سال آینده در کنار فروش اموال مازاد بانک تأکید شده است. هدایت اعتبارات به‌سمت بخش‌های مولد اقتصاد متناسب با اولویت‌های توسعه‌ای کشور و ممنوعیت اعتباردهی به فعالیت‌های سوداگری، استقرار کامل حاکمیت شرکتی و رعایت استاندارد‌های نظارتی و کنترل ریسک به‌منظور افزایش استحکام مالی بانک هم‌زمان با استقرار کامل نظام اعتبارسنجی و رتبه‌بندی و بهداشت اعتباری از دیگر خواسته‌های وزیر اقتصاد از مدیرعامل جدید بانک ملی ایران است. در حکم انتصاب فرزین همچنین بر لزوم رعایت کامل مصوبات شورای پول و اعتبار درخصوص نرخ سپرده‌ها و تسهیلات، توجه بیش‌ازپیش به جوان‌گرایی و پرورش استعداد‌ها به‌منظور جانشین‌پروری، شفافیت و تبادل قرارداد‌های منعقده میان بانک و مشتری و جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تملیکی تأکید شده است.

 

تلاش بانک مسکن برای خانه‌دار‌شدن هم‌وطنان
مدیرعامل بانک مسکن در بازدید از پروژه‌های طرح اقدام ملی شهرستان زاهدان گفت: «‌هدف بانک مسکن تسهیل در خانه‌دار شدن هم‌وطنان است و در‌این‌راستا با‌تمام‌توان اقدام خواهد کرد و به‌زودی تمامی موانع رفع خواهد شد».  دکتر محمود شایان با مناسب دانستن پیشرفت طرح، برای رفع موانع و تسهیل در اتمام پروژه، دستور بررسی‌ها و اقدامات لازم را صادر کرد. طی این بازدید، مهندس مهدیار (معاون اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان سیستان‌و‌بلوچستان)، ضمن ارائه اقدامات و پیشرفت‌های طرح، خواستار افزایش سقف تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن به حداقل سه‌میلیارد‌ریال شد و همچنین درخواست کرد که در‌صورت‌امکان، مدت تقسیط نیز به ۲۰‌سال افزایش یابد.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه