گلستان

سینا غریب

استارت دوباره بازرسی کنتورهای برق
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان گفت: «درراستای شناسایی انشعابات غیرمجاز، با برگزاری مانورهای جهادی کنتورهای خراب، راکد و مشکوک به‌ دست‌کاری در مدیریت‌های توزیع برق استان، ۵۹‌مورد تست و بازرسی قرار گرفته است که درحال‌حاضر در مدیریت کردکوی صورت پذیرفت و مقرر شد این مانور در تمام مدیریت‌های ۱۵‌گانه استان صورت گیرد». مهندس علی‌اکبر نصیری گفت: «شرکت توزیع نیروی برق گلستان نخستین مرحله از حرکت جهادی تست و بازرسی کنتورها در مدیریت‌های توزیع در ابتدای سال اتفاق افتاد و توسط مأمورین تست و بازرسی مدیریت‌ها و پیمانکاران تست و بازرسی شرق و غرب استان، انشعاب‌های نیازمند تعویض، دست‌کاری، نقص فنی تشخیص داده شد و کنتورهای قدیمی با کنتورهای سه تعرفه جایگزین شد».

 

واگذاری اینترنت به 40 مشترک مخابرات
40 مشترک ساکن منطقه جهاد مرکزی گرگان با تکنولوژی Wifi، سرویس اینترنت دریافت کردند. به‌دلیل فقدان بستر کابلی برای ارائه خدمات و سرویس‌های مخابراتی به ساکنان مجتمع 32 واحدی واقع در منطقه جهاد مرکزی شهرستان گرگان، با تلاش کارشناسان مدیریت تجاری و اداره مخابرات شهرستان گرگان مقدمات واگذاری سرویس اینترنت ازطریق تکنولوژی Wifi فراهم شد. دکتر غلامعلی شهمرادی که در حاشیه بازدید از این پروژه سخن می‌گفت، ضمن اعلام این‌خبر افزود: «از‌آنجایی‌که این‌پروژه به‌صورت پایلوت و برای اولین‌بار در استان اجرا شده است و با موفقیت به‌سرانجام رسیده، مقرر شد درخصوص شناسایی نقاطی از استان که امکان واگذاری خدمات از روش‌های معمول نباشد از این تکنولوژی بهره برده و اینترنت بر بستر رادیو به متقاضیان واگذار شود».

 

نوسازی واحدهای مسکونی روستایی
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: «نزدیک به ۱۰۰هزار واحد مسکونی غیرمقاوم در روستاهای استان وجود دارد که ما برای نوسازی آن‌ها آمادگی کامل داریم». سید محمد حسینی در گرگان افزود: «حدود 47درصد جمعیت گلستان در روستاها سکونت دارند و ازنظر جمعیت روستایی در جایگاه دوم کشور قرار دارد؛ ضمن‌اینکه متوسط این شاخص در کشور حدود 21درصد است». وی بابیان‌اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در روستاها، اجرای طرح‌های نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی‌ست، گفت: «گلستان ‌همواره در معرض حوادث طبیعی ازجمله سیل، زلزله، رانش، زمین‌لغزش، فرونشست و غیره وجود دارد و لازم است واحدهای مسکونی غیرمقاوم در قالب یک برنامه زمان‌بندی نوسازی و بهسازی شود».

 

قبولی ۸۵ مددجو در کنکور ۱۴۰۰
۸۵ دانش‌آموز تحت‌حمایت کمیته امداد استان گلستان در کنکور سراسری سال جاری قبول شدند. عیسی بابایی (مدیرکل کمیته امداد استان گلستان) با ابراز خرسندی از درخشش مددجویان گلستانی در کنکور گفت: «امسال ۲۶‌نفر از دانش‌آموزان مددجوی استان در دانشگاه‌های دولتی، ۱۸‌نفر در دانشگاه فرهنگیان و ۱۰‌نفر نیز در رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های دولتی (سه‌نفر رشته پزشکی، یک‌نفر داروسازی و شش‌نفر در سایر رشته‌ها) قبول‌شده‌اند». بابایی بابیان‌اینکه درحال‌حاضر ۱۶هزار و ۸۵۶ دانش‌آموز تحت‌حمایت کمیته امداد گلستان هستند، گفت: «در کنکور امسال ۲۵۰‌نفر از مددجویان استان شرکت کردند که ازاین‌تعداد ۱۶‌نفر حائز رتبه زیر‌۱۰هزار را کسب کردند».

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه