خبرنامه

رشد دوبرابری تجارت الکترونیک ایران
عضو انجمن تجارت الکترونیکی ایران گفت: برآوردها نشان می‌دهد حجم مبادلات دیجیتال ما در سال ۱۴۰۴ از مرز ۹۰۰۰ همت عبور کرده و رشدی نزدیک به دوبرابر خواهد داشت. علی حکیم‌جوادی در نشست خبری اظهار کرد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که در حوزه تجارت الکترونیک جزو پیشروان منطقه است و امیدواریم با فعالیت انجمن‌های تخصصی، به رتبه اول نیز دست یابیم زیرا شایسته این جایگاه هستیم. همچنین درزمینهٔ جایگزینی رمزارزها با پول فیزیکی، حرف اول را در منطقه می‌زنیم. تلاش ما ثبت روز ملی تجارت الکترونیک و اقتصاد دیجیتال بوده و امیدواریم در آینده هفته‌ای اختصاصی برای تجارت الکترونیک داشته باشیم، هرچندکه ازنظر ما هرروز، روز تجارت الکترونیک است. به‌گزارش مهر؛ وی بااشاره‌به اهمیت فرهنگ‌سازی و توسعه ابزارهای الکترونیک به‌جای ابزارهای سنتی افزود: پیش‌تر بیشتر جوانان ازاین‌حوزه استفاده می‌کردند، اما اکنون استفاده افراد مسن نیز افزایش یافته و این‌روند پس از کرونا در جهان نیز مشهود بود. 


اختصاص کدپستی به خانوارهای عشایری
مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: سازوکاری طراحی شده که به شهروندان امکان می‌دهد تا مرسوله‌های خود را برای عشایر ارسال کنند. محمد احمدی اظهار کرد: ساختار کدپستی متمرکز روی یک نقطه مکانی با طول و عرض مشخص که در آنجا یک مکان ثابت ایجاد شده است. درحالی‌که ما در یک سرزمینی که چادر در آنجا برقرار می‌شود و چندوقت‌بعد نیست، این‌کار را انجام می‌دهیم. به‌گزارش ایسنا؛ وی افزود: زیرساختی را زیرمجموعه خدمات پستی توسعه دادیم که درواقع سه کدپستی اختصاصی براساس طول و عرض‌های جغرافیایی آن سرزمین‌ها تعریف و اختصاص داده شد و این‌اقدام منجر به کارتی شد که به‌عنوان کارت ابلاغ کدپستی به عشایر داده می‌شود.


فاصله قیمتی تولید و مصرف؛ چالش اصلی بازار محصولات کشاورزی
وزیر جهاد کشاورزی، چالش اصلی در بازار محصولات کشاورزی و کنترل آن‌را فاصله قیمتی بین تولیدکننده و مصرف‌کننده دانست و گفت: باید تلاش کرد این فاصله‌ها کاهش یابد و سود عادلانه برای کشاورزان تضمین شود. غلامرضا نوری قزلجه در مراسم سال زراعی جدید در سالن اجلاس سران، به مشکلات بازار و کنترل آن اشاره کرد و افزود: فاصله قیمتی بین تولیدکننده و مصرف‌کننده، یکی از چالش‌های اصلی است. برای‌مثال، قیمت میوه از باغدار تا مصرف‌کننده در تهران چندبرابر می‌شود که سود زیاد واسطه‌ها و دلال‌ها را نشان می‌دهد. باید تلاش کرد این فاصله‌ها کاهش یابد و سود عادلانه برای کشاورزان تضمین شود. به‌گزارش ایرنا؛ وی نقش شهرداری‌ها در تنظیم بازار و مجوزهای لازم برای فعال‌سازی بازارهای محلی را موردتأکید قرار داد و گفت: در حوزه امنیت غذایی دشمنان ایران تلاش می‌کنند با اقدامات خرابکارانه و ایجاد ناآرامی، اعتماد عمومی را تضعیف کنند؛ مسئولان باید با هوشیاری کامل، بازار را نظارت کرده، قیمت‌ها را کنترل و از هرگونه سوءاستفاده جلوگیری کنند.


پایش الگوی کشت برای تأمین امنیت غذایی
علیرضا نیکویی مدیرکل امور اقتصادی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از اجرای پایش الگوی کشت در کشور خبر داد و گفت: هدف اصلی این‌برنامه، بهینه‌سازی منابع پایه کشاورزی و تضمین امنیت غذایی است. به‌گزارش برنا؛ وی گفت: اجرای این‌طرح در چارچوب ماده ۳۳ قانون برنامه هفتم توسعه و بااستفاده‌از سامانه‌های دیجیتال و اپلیکیشن‌های دردسترس کشاورزان انجام می‌شود تا هم رعایت الگو توسط کشاورزان پایش شود و هم حمایت‌های دانشی و فناوری به‌صورت هوشمند ارائه گردد. پایش الگوی کشت براساس برنامه‌ریزی دقیق و در چارچوب قانون برنامه هفتم انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه