پیشگیری از یبوست با خوراکی‌های سالم

گاهی پیش‌ می‌آید که به‌سختی اجابت مزاج می‌شود. یبوست زمانی رخ می‌دهد که به‌دلیل انسداد روده بزرگ، فرد نمی‌تواند مدفوع را دفع کند یا به‌سختی و با درد انجام می‌شود. رژیم غذایی مناسب در‌این‌زمینه کمک‌کننده است.

انجیر یک خوراکی دوست‌داشتنی و مفید برای سلامت بدن است. خوردن پنج‌ عدد انجیر در‌طول روز می‌تواند پنج‌گرم فیبر لازم بدن را تأمین کرده و باعث دفع راحت مدفوع از بدن شود.

گلابی میوه‌ای‌ست که مبتلایان به یبوست کمتر به آن توجه دارند. یک گلابی کوچک می‌تواند نزدیک به شش‌گرم فیبر مورد نیاز بدن را تامین کند. می‌توان آن را در میان‌وعده کودکان گنجاند.

اگر پس از صرف قهوه صبحگاهی سریعاً به توالت مراجعه می‌کنید، موضوعی اتفاقی نیست. قهوه دارای موادی‌ست که باعث تحریک عضلات روده می‌شود و برای برخی انسان‌ مانند یک ملین عمل می‌کند.

خانواده توت‌ها را می‌توان روزانه به‌صورت تنقلات یا به‌صورت اسموتی (میوه مخلوط‌شده) مصرف کرد. متخصصان می‌گویند مصرف خانواده توت‌ها به‌دلیل داشتن فیبر بالا، بهترین تنقلات برای میان‌وعده‌هاست و از یبوست جلوگیری می‌کند.

اسفناج سرشار از فیبر و منیزیم است. منیزیم از مواد معدنی مورد‌نیاز برای کارکرد درست دستگاه گوارش است که می‌تواند باعث تحریک حرکات روده و نیز سهولت آبرسانی به روده بزرگ شود.

 

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه