خوراکی‌های شب امتحانی

فرقی نمی‌کند از والدین سخت‌گیر باشید که از بچه‌ها انتظار بهترین نمره را دارند یا خیر؛ می‌توانید با افزودن این خوراکی‌ها به رژیم غذایی بچه‌ها، به فرزندتان کمک کنید تا با آرامش بیشتری امتحان بدهد.

شکلات تلخ، باعث افزایش جریان خون به مغز، کاهش فشار خون، افزایش آنتی‌اکسیدان در بدن و هشیارترشدن قوای ذهنی می‌شود. پس مصرف این ماده غذایی، می‌تواند دانش‌آموز خسته را حسابی سرحال آورد.

وقتی همه به‌خاطر آماده‌شدن برای امتحان خسته هستند؛ لقمه‌های کره بادام‌زمینی که سرشار از پرئتئین و چربی‌ست، می‌تواند صبحانه بسیار مناسبی برای بچه‌ها باشد تا آنها را در روز امتحان سیر نگه‌دارد.

در ایام امتحانات غذای خود را با روغن‌زیتون درست کنید؛ چراکه گفته می‌شود این روغن، دارای اسیدهای غیراشباع بوده که در  کنار همه فواید، اثرات ضدپیری نیز بر روی مغز انسان دارد.

اسفناج برشته، کوکوی اسفناج و بورانی درست کنید. اسفناج از لوتئین سرشار است و در سنجش‌های شناختی مغز ثابت شده که این ‌ماده عملکردهای اجرایی، زبان، یادگیری و حافظه را بهبود می‌بخشد.

آواکادو سرشار از چربی‌های غیراشباع مفید است و جریان خون را به مغز افزایش می‌دهد و سلامت مغز را بهبود می‌بخشد. آن را با شیر غلیظ‌شده مخلوط کنید و به فرزندتان بدهید.

 

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه