ترفندهایی برای نمایش صفحه موبایل در کامپیوتر

گاهی پیش می‌آید که کاری می‌خواهید انجام دهید و باید که صفحه نمایش‌ها را به اشتراک بگذارید؛ یعنی مثلاً با استفاده از موبایل، یک رایانه را کنترل کنید یا بالعکس. دیدن موبایل روی کامپیوتر به چند شیوه قابل انجام هست که امروز چند مورد از آنها را برایتان بیان خواهیم کرد. یک کاربرد جالب این موضوع این هست که شما می‌توانید با استفاده از دوربین موبایل، تصاویر را به‌صورت آنلاین روی سیستم خود ببینید. گاهی نیز ممکن است که با‌توجه‌به شرایط کاری و درسی که دارید، مجبور باشید تا از موبایل استفاده نکنید. در‌این‌مواقع باید بدانید که به‌راحتی می‌شود صفحه موبایل را با سیستم‌عامل‌های دیگر چک کرد. ترفندها و برنامه‌های مختلفی وجود دارند که به شما امکان استفاده همزمان از چند سیستم عامل را می‌دهند. در گوگل پلی‌استور اپلیکیشن‌های پولی متعددی برای «اسکرین میرورینگ» وجود دارد. بیشتر آن‌ها نیازمند دریافت و نصب یک نرم‌افزار ویندوزی در کنار اپلیکیشن اندرویدی، ایجاد یک حساب کاربری و سپس لاگین به آن در هر دو برنامه دسکتاپ و موبایل است.

ترفند اول‌: نمایش بدون واسطه صفحه گوشی در ویندوز ۱۰
ساده‌ترین راه برای نمایش صفحه گوشی بر روی پی سی یا کامپیوتر شخصی، استفاده از نرم‌افزاری‌ست که در ویندوز ۱۰ تعبیه شده است؛ البته با اینکه این گزینه در ویندوز ۱۰ کاملاً رایگان و بی‌نیاز از برنامه‌ای دیگر کار می‌کند، تنظیمات ویندوز را باید تغییر داد. برای استفاده از قابلیت نمایش از راه دور، ابتدا باید آخرین ورژن ویندوز ۱۰ را نصب کنید و ویندوز باید استاندارد بی‌سیم میراکست را داشته باشد. برای اینکه ببینید ویندوز شما این استاندارد را پشتیبانی می‌کند یا خیر، باید مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا روی دکمه «استارت» ویندوز کلیک کنید.
کلمه Connect را تایپ کنید و سپس Enter بزنید تا اپلیکیشن مورد نظر باز شود. در این قسمت، اگر ویندوز شما قابلیت پشتیبانی میراکست را نداشته باشد پیام خطایی برای شما ارسال می‌شود. در این صورت پیشنهاد می‌کنیم از روش‌های معرفی شده دیگری که در ادامه می‌آید استفاده کنید. در‌غیر‌این‌صورت پیامی که دریافت می‌کنید به شما اجازه می‌دهد تا موبایل خودتان را وصل کنید.
در ادامه، قسمت نوتیفیکیشن موبایل را پایین بکشید و به کامپیوتر اجازه دسترسی به صفحه موبایل را بدهید. پس از این مرحله موبایل اندروید شما گزینه‌ای برای فعال سازی نمایش وایرلس نشان می‌دهد که برای ادامه باید روی آن کلیک کنید. در صورتی که این گزینه نمایش داده نمی‌شود، احتمالا سیستم شما از این برنامه پشتیبانی نمی‌کند و باید از روش‌های دیگر برای اتصال استفاده کنید. در مرحله آخر نام کامپیوتر شما در دو دستگاه مختلف نمایش داده می‌شود و این یعنی شما به دستگاه متصل شده‌اید.

ترفند دوم: ویزور(Vysor)، ویندوزی برای اندروید
این برنامه برای سیستم عامل اندروید طراحی شده است و به شما این امکان را می‌دهد تا با سرعت زیادی محتوای موبایل‌تان را روی پی سی، مک، لینوکس یا کروم او اس استریم کنید. نسخه رایگان این اپلیکیشن به شما اجازه نمایش صفحه گوشی روی کامپیوتر را می‌دهد؛ اما قابلیت اتصال بی‌سیم در نسخه پولی وجود دارد. در نسخه پولی علاوه بر قابلیت اتصال بی سیم قابلیت‌های دیگری مثل نمایش فول اسکرین، نمایش با کیفیت بالا و اشتراک فایل وجود دارد.

ترفند سوم: ایردروید(Airdroid) اپلیکیشنی با قابلیت‌هایی رایگان
بهترین گزینه برای آن‌هایی که دنبال سرعت بالا و کاربری ساده‌اند؛ استفاده از اپلکیشن ایردروید است. این برنامه نه‌تنها قابلیت نمایش گوشی اندروید را در پی سی دارد که با استفاده از آن می‌توان فایل ارسال کرد؛ پیام متنی دریافت کرد و از طریق وب به فایل‌های موبایل دسترسی پیدا کرد. همچنین با این برنامه ‌می‌توان موبایل و دستگاه‌های گم شده را پیدا کرد.

ترفند چهارم: تیم ویوور(TeamViewer)، کنترل از راه دور دسکتاپ
این برنامه هم یکی از بهترین‌ها برای دسترسی راه دور به کامپیوتر است. شما با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید با سیستم اندرویدی خود و وارد شدن به وبسایت تیم ویوور به سیستم‌عامل خود دسترسی پیدا کنید. این برنامه قابلیت‌های دیگری ندارد و فقط راهی است برای استریم کردن و نمایش پی سی در سایر سیستم عامل‌ها.

ترفند پنجم: اپ‌هایی برای استریم iOS در PC
برای آن‌هایی که به‌دنبال استریم آیفون یا آی‌پد خود روی ویندوز هستند، اپ‌های متفاوتی وجود دارد که منطبق بر سیستم AirPlay اپل کار می‌کنند. بهترین اپ برای نشان دادن هر دسکتاپی در اپل AirServer است که قیمت پایینی هم دارد و به راحتی نصب می‌شود. این اپلیکیشن تریال ۱۴ روزه هم دارد که می‌توان قبل از خرید از آن استفاده کرد.

اتصال گوشی و کامپیوتر به یکدیگر
در نهایت به منظور نمایش گوشی در کامپیوتر باید این دو را به یکدیگر وصل کنید. بعد از وصل کردن گجت اندرویدی و لپ تاپ یا دسکتاپ به هم، وارد پوشه Scrcpy شده و فایل دارای همین نام را اجرا کنید. در اولین مرتبه انجام این کار، پیغامی روی صفحه نمایش گوشی ظاهر می‌شود. روی پیغام Allow USB Debugging ضربه بزنید. حال در‌صورت اجرای Scrcpy پنجره‌ای حاوی رابط کاربری گوشی در کامپیوتر ظاهر خواهد شد. می‌توان محل قرارگیری و اندازه آن را تغییر یا به وسیله فشردن کلیدهای CRL + F آن در حالت تمام صفحه قرار داد. یکی از مزیت‌های استفاده از Scrcpy برای نمایش گوشی در کامپیوتر، در مقایسه با دیگر ابزارهای رایگان مشابه، امکان استفاده از ماوس و کیبورد حین کار با برنامه‌های گوشی‌ست.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه