خوراکی‌های مفید برای دندان‌ها

سلامت دهان و دندان یک امر بسیار مهم و ضروری‌ست، که به‌همین‌دلیل حتماً باید برای حفظ سلامت دهان و دندان از برخی نکات جلوگیری کنید و همچنین خوراکی‌های مفید برای سلامت دندان را مصرف کنید.

خوردن کرفس باعث افزایش ترشح بزاق می‌شود و می‌دانیم که بزاق، خاصیت ضد‌پوسیدگی و محافظت از دندان‌ها دارد. همچنین جویدن کرفس باعث ماساژ لثه می‌شود و به تمییز‌کردن سطوح دندان‌ها کمک می‌کند.

پنیر با کربوهیدرات پائین و کلسیم و فسفات زیاد، PH محیط دهان را متعادل می‌کند و از خورده‌شدن مینای دندان با اسیدهای ناشی از تجزیه خوراکی‌ها جلوگیری می‌کند و خاصیت محافظت‌کننده دارد.

چای سبز با داشتن پلی‌فنول‌ها و آنتی‌اکسیدان، باکتری‌های مضری که ایجاد پوسیدگی و بوی بد دهان می‌کنند را از بین می‌برد. بسیاری از چای سبز‌ها حاوی فلوراید هستند و از پوسیدگی جلوگیری می‌کنند.

کیوی، حاوی ویتامین C فراوان و برای لثه مفید است؛ چون که ویتامین C ‌آن، در ساختمان شبکه کلاژن موجود در لثه‌ها، ضروری‌ست و کار تمییز‌کردن دندان‌ها را به‌صورت مکانیکی انجام می‌دهد.

پیاز خام با داشتن ترکیبات سولفور آنتی باکتریال قوی، باکتری‌های مضر دهان را از‌بین ‌می‌برد و برای سلامت دندان و لثه مفید است. آب پیاز می‌تواند در کاهش درد دندان مؤثر باشد.

 

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه