خوراکی‌های مفید برای لثه‌ها

تقویت لثه یکی از راهکارهای عالی برای تضمین سلامت دندان‌ها محسوب می‌شود. به‌همین‌منظور افرادی که به سلامت دهان و دندان خود اهمیت بیشتری می‌دهند در پی یافتن راهکارهای خوراکی مناسب برای این منظور هم هستند.

زرشک یکی از مواد غذایی مناسب برای لثه‌هاست. برای برطرف‌کردن ناراحتی‌های دهان و تقویت لثه‌هایتان‌، روزانه می‌توانید دم‌کرده زرشک را غرغره کنید. جویدن برگ زرشک نیز باعث محکم‌شدن لثه و دندان‌ها می‌شود.

خوردن گشنیز برای دهان و دندان بسیار مفید است. هم لثه را سالم می‌کند و هم جلوی خرابی دندان‌ها را می‌گیرد. جوشاندن تخم گشنیز و مزه‌مزه کردن آن در دهان مفید است.

آب پیاز برای دندان‌‌درد مفید است. برای تسکین درد باید آب پیاز را روی دندان ریخت و کمی نگه‌داشت، این عمل را می‌توان با پنبه انجام داد. پیاز، لثه‌ها را تقویت ‌کند.

برای تسکین درد دندان و لثه، سرکه را روزی چند‌بار غرغره کنید؛ زیرا در رفع جرم و التهاب لثه مؤثر است. هفته‌ای یک‌بار دندان‌هایتان را با مسواک آغشته به سرکه مسواک بزنید.

چای سبز با دارا‌بودن پلی‌فنول، فعالیت میکروب‌های لثه و دهان را کاهش و نه‌تنها تشکیل پلاک می‌دهد بلکه ضخامت پلاک را کاهش می‌دهد و نوشیدنی مناسبی برای از‌بین‌بردن بوی بد دهان است.

 

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه