بانک

بی‌بی‌زهرا لعل‌موسوی

پرداخت ۳۰۰۰۰‌فقره تسهیلات به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)
تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین بانک پارسیان، کمیته امداد امام خمینی(ره) و صندوق قرض‌الحسنه بانک پارسیان امضاء شد. هدف اصلی امضای این تفاهم نامه که سه‌شنبه ۲۳ دی‌ماه به امضای کورش پرویزیان و سید‌مرتضی بختیاری رسید، تأمین هزینه یک‌هزار‌میلیارد‌ریالی تکمیل لوله‌کشی گاز مناطق مسکونی۳۰‌هزارمددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) بوده است. مدیرعامل بانک پارسیان در مراسم امضای این تفاهم‌نامه، اجرای مسئولیت‌های اجتماعی را یکی از اولویت‌های مهم بانک پارسیان دانست و تصریح کرد: «حمایت از سازمان‌های مردم نهاد مانند کمیته امداد، سازمان بهزیستی، انجمن‌های مددکاری و همچنین ساخت مدرسه در مناطق محروم و آسیب‌دیده از سیل و زلزله و راه‌اندازی پویش‌های اجتماعی به‌صورت جدی از‌جمله اقداماتی‌ست که طی سال‌های اخیر توسط بانک پارسیان صورت گرفته است». او همچنین از پرداخت ۳۰۰۰۰فقره تسهیلات به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: «از آقای بختیاری و مجموعه کمیته امداد تشکر می کنم که این فرصت را برای بانک پارسیان وکارکنان آن فراهم کردند که در این کار خیر و خداپسندانه سهیم شده و سبب فیض و برکت برای سهامداران و مشتریان شوند».

 

طرح 82  بانک مسکن «ویژه متقاضیان خرید مسكن»
بانک مسکن به‌منظور كمك به خانه‌دارشدن اقشار مختلف جامعه و تقویت قدرت خرید متقاضیان مسكن و همچنین به‌مناسبت سالروز تأسیس بانک از 25دی‌ماه لغایت 22بهمن طرح اعطای تسهیلات خرید مسكن بدون سپرده را ارائه کرده است؛ لذا متقاضیان خرید مسکن با استفاده از  تسهیلات ناشی از اوراق حق تقدم می توانند توسط طرح مذکور 50درصد از تسهیلات درخواستی خود را بدون خرید اوراق و از محل بدون سپرده استفاده کنند. (به‌نحوی‌كه 50درصد مبلغ تسهیلات قابل پرداخت از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسكن و 50درصد مابقی از محل منابع بدون سپرده) به‌این‌ترتیب متقاضیان فقط برای نیمی از تسهیلات نیازمند خرید اوراق هستند. شرایط تسهیلات عبارت‌‌است‌از؛ اعطای تسهیلات خرید مسكن تا سقف های قابل پرداخت از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسكن‌، با‌توجه‌به شهر پرداخت می‌شود. نرخ سود تسهیلات بدون سپرده: در‌حال‌حاضر 18درصد، مدت بازپرداخت تسهیلات بدون سپرده: حداکثر 60‌ماه نرخ سود و مدت بازپرداخت مقداری از تسهیلات که از محل اوراق ممتاز تأمین می‌شود مطابق با تسهیلات از محل اوراق محاسبه می‌شود.

 

بانک ایران‌زمین عضو بازار بین‌بانکی ارزی شد
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، با درخواست‌ بانک ایران زمین در‌خصوص تقاضای دسترسی به پورتال ارزی و سامانه تأمین ارز و سامانه نیما و همچنین عضویت در بازار بین‌بانکی ارز تهران موافقت کرد. با ابلاغ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به شبکه بانکی، بانک ایران زمین با دریافت مجوز انجام عملیات ارزی در سطح مرحله سوم به عضویت رسمی بازار بین بانکی ارز تهران در آمد. بر‌اساس این مجوز از این پس بانک ایران زمین ضمن عضویت در بازار بین‌بانکی ارزی تهران و دسترسی به سامانه نظام یکپارچه معاملات ارزی (نیما) و همچنین عضویت در بازار متشکل معاملات ارزی، قادر به انجام معاملات ارزی با بانک مرکزی و سایر بانک‌ها خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه