تغذیه مناسب در زمان یائسگی

به‌طورکلی زنان بیش از یک‌سوم عمر خود را در دوران یائسگی به‌سر می‌برند. برای تسکین علایم آن، راه‌های متداولی وجود دارند که می‌توانند به بهتر سپری‌کردن این دوران کمک‌ کنند. تغذیه مناسب یکی از  آن‌هاست.

تخم کتان یکی از دانه‌هایی‌ست که ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و حاوی مقادیری پروتیین، فیبر، منیزیوم و فسفر است و می‌تواند احتمال ابتلا به گر‌گرفتگی در دوران یائسگی را کاهش دهد.

مصرف روزانه حداقل هشت لیوان آب برای حفظ عملکرد کلیه‌ها ضروری‌ست؛ در‌حالی‌که نوشیدنی‌های حاوی کافیین مانند چای و قهوه به‌علت تشدید علایم گرگرفتگی و دفع کلسیم از کلیه‌ها باید محدود شود.

امگا 3 یکی از اسیدهای چرب ضروری‌ست که در ساختمان برخی چربی‌ها وجود دارد و ویژگی‌های خاصی دارد. ماهی سالمون ازجکله مواد مفیدی‌ست که برای تسکین علایم دوران یائسگی کاربرد بسیار دارد.

میوه‌ها حاوی ماده‌ای معدنی به‌نام برون هستند که در حفظ استروژن بدن نقش بسزایی دارد؛ مصرف روزانه میوه‌ای مثل هلو با کاهش کلسیم دفعی در روز، باعث تقویت استخوان‌های بدن در‌این‌دوران می‌شود.

حبوباتی مثل عدس، سرشار از فیبر و فیتواستروژن، پروتیین، اسید فولیک، کلسیم و ویتامین B6 هستند. یکی از راه‌های مناسب برای مصرف حبوبات، اضافه‌کردن روزانه آن‌ها به سالاد، پاستا، خورشت‌ها و سوپ‌هاست.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه